Hallo,
Ik probeer een SixXS IPv6 tunnel aan de gang te krijgen hier maar het wil op een laatste punt nog niet helemaal lukken. Het probleem is dat verkeer wat over de tunnel deze kant op moet niet verder komt dan de router. Ik heb dus wat rond gekeken op de site en zag dus (een beetje laat
) dat protocol nummer 41 geforward moet worden naar de IPv6 doos. Ik dacht dit eerst te doen bij 'Filter Set Configuration' maar later had ik hier in een topic (IPv6 over Zyxell prestige 650, HOE ???) gevonden dat je dit via 'IP Routing Policy Setup' kunt doen. Hier heb ik het volgende aan toegevoegd in een nieuwe ruleset, maar dit tot nu toe zonder resultaat.
Waarbij 192.168.250.231 dus mijn kant van de IPv6 endpoint is. Ik heb ook de Log aangezet zoals je hierboven kunt zien zodat er misschien iets te vinden was in de log maar dat is ook niet het geval.
Heeft iemand enig idee hoe ik met een Zyxel Prestige 650-R31 een protcol kan forwarden? Alvast bedankt.
Ik probeer een SixXS IPv6 tunnel aan de gang te krijgen hier maar het wil op een laatste punt nog niet helemaal lukken. Het probleem is dat verkeer wat over de tunnel deze kant op moet niet verder komt dan de router. Ik heb dus wat rond gekeken op de site en zag dus (een beetje laat
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Menu 25.1.1 - IP Routing Policy Policy Set Name= ipv6tun Active= Yes Criteria: IP Protocol = 41 Type of Service= Don't Care Packet length= 0 Precedence = Don't Care Len Comp= N/A Source: addr start= 0.0.0.0 end= N/A port start= N/A end= N/A Destination: addr start= 0.0.0.0 end= N/A port start= N/A end= N/A Action= Matched Gateway addr = 192.168.250.231 Log= Yes Type of Service= No Change Precedence = No Change Press ENTER to Confirm or ESC to Cancel: Press Space Bar to Toggle. |
Waarbij 192.168.250.231 dus mijn kant van de IPv6 endpoint is. Ik heb ook de Log aangezet zoals je hierboven kunt zien zodat er misschien iets te vinden was in de log maar dat is ook niet het geval.
Heeft iemand enig idee hoe ik met een Zyxel Prestige 650-R31 een protcol kan forwarden? Alvast bedankt.