Toon posts:

Router problemen denk ik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al een tijdje een probleem met mijn internet verbinding.
Overdag gaat alles goed. Maar s'avonds na ongeveer 10 uur valt mijn verbinding regelmatig uit. Ik heb mijn Router (sitecom 202) ook geupdate, maar het probleem blijft.

Er staan hier 5 computers aangesloten op het internet.
2 Direct op de router.
en 3 Via een hub. (deze hub is ook van Sitecom)

Op de pc's staan verschillende windows versie's
98 2000 en xp

Weet iemand misschien waar dit aan zou kunnen liggen?

greets Murweth

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24
Is het een bekend probleem dat bij meerdere mensen bij deze ISP/netwerk, al dan niet in combinatie met Sitecom router, optreedt.

Indien niet dan kun je je ook afvragen of vanaf die tijd er bij jou in de buurt of huis de belasting van het elektriciteitsnet een rol speelt. Misschien gaat er rond tienen 's avonds de oven van de warme bakker aan, of een bepaald bedrijfproces...etc..

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 12:25

PowerSp00n

There is no spoon

Welk ISP / Netwerk maakt ie gebruik van dan? Dat is iets wat ik mis in zijn post.

Verwijderd

p2p vinden deze routertjes ook niet erg grappig dus mischien eens checken of er zoiets rond de genoemde tijd aangezet/gestart wordt

Verwijderd

Topicstarter
p2p gebeurt hier ook niet echt.
maar hier in het huis gebeurt savond niet meer dan overdag.

Gaan rond 9 a 10 uur de lantarens aan? en zou het daar mee temaken hebben denk je?

Hier in de buurt heeft er verder niemand last van.

ISP / Netwerk ?
wat bedoel je daarmee?

Ik heb XS4all
ik ken niemand hier in de buurt die ook Xs4all gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 23:50 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 23:39:
..
Gaan rond 9 a 10 uur de lantarens aan? en zou het daar mee temaken hebben denk je?
...
Ik heb XS4all
ik ken niemand hier in de buurt die ook Xs4all gebruikt.
Lijkt me sterk dat je internetverbinding reageert op de straatlantaarns, maar je weet het nooit :).

Heb je al geprobeerd om rechtstreeks een verbinding op te zetten met 1 computer en zo ja, is de verbinding 's avonds dan wel stabiel? heb je verder al eens gekeken of het probleem optreedt alleen op de hub of ook op de router. Is het probleem verholpen als je de hub uit het netwerk haalt en 4 computers op de router aansluit (1 dus tijdelijk even niet)? Wat voor abonnement heb je? Als je met 5 man gebruik maakt van het laagste abonnement tijdens de piekuren zou dat er misschien ook wel mee te maken kunnen hebben.
PowerSp00n schreef op 23 oktober 2004 @ 01:23:
[...]
Welk ISP / Netwerk maakt ie gebruik van dan? Dat is iets wat ik mis in zijn post.
offtopic:
Een goed gebruik van de leestekens zou hier niet misstaan hebben, want als je zijn punt door een vraagteken vervangt wordt het meteen duidelijk dat EricJH dit als een vraag stelde :)

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

Verwijderd

inderdaad, probeer eerst eens een rechtstreekse verbinding voor 2 dagen ofzo, kijken wat ie dan doet blijft het probleem zich voor doen moet je denken aan nieuwe modem of neem iig kontakt op met de ISP, zo niet moet je andere router proberen.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Die router is gewoon brak. Hetzelfde als mijn Edimax, de ander zijn Sweex enz. enz. Wat voor modem heb je? Misschien kun je die naar router omzetten en daar een switch aanhangen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn modem niet omzetten in een switch jammer genoeg.
Kheb een basic abbo. De DL gaat ook lekker snel een geen data limiet.

De computer die direct op de router staan aangesloten hebben hier ook last van.

De router die ik hiervoor had, een homemade ding. had nergens last van. Maar was beetje klote te onderhouden enz..

Maar ik denk dat hij ook brak is.

kheb Xs4all gemaild en die sturen dit trug.

We hebben het vaker gehoord over de sitecom routertjes, deze willen na
lange tijd aangestaan te hebben nog wel eens problemen hebben met het
blijven werken. Ik raad u aan om eens contact op te nemen met de
leverancier om te kijken of ze daar misschien een oplossing hebben voor
dit probleem.

Beetje jammer. want heb dit ding nog geen eens een jaar ofzo.

dat word ff Sitecom mailen :r

Thx 4 the help guys. _/-\o_

Als mijn 2e router ook problemen heeft, mail ik denk eerst maar met de provider. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2004 23:30 ]

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 28 oktober 2004 @ 23:27:..
kheb Xs4all gemaild en die sturen dit trug.

We hebben het vaker gehoord over de sitecom routertjes, deze willen na
lange tijd aangestaan te hebben nog wel eens problemen hebben met het
blijven werken. Ik raad u aan om eens contact op te nemen met de
leverancier om te kijken of ze daar misschien een oplossing hebben voor
dit probleem.

Beetje jammer. want heb dit ding nog geen eens een jaar ofzo.
...
Ik heb dik 3.5 jaar een sitecom routertje gehad, nooit problemen mee gehad. Het zou kunnen dat het je router is, maar laat je niet afleiden door die email van XS4All, want dit antwoord had je natuurlijk wel kunnen verwachten. Ik heb mijn sitecom thuis ook nooit hoeven rebooten vanwege verbindingsproblemen, hitte oid. Misschien heeft Sitecom een oplossing voor je probleem, maar er zijn volgens mij ook een heleboel XS4All klanten die hun verbinding gewoon overeind hebben met een sitecom router. Succes ermee iig

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:24
Als ik het me goed uit een ander topic herinner staan bij Sitecom de firmware updates niet op de site maar kun je ze wel krijgen als je een mailtje stuurt.

• Serbia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-05-2025

Serbia

Ik blaf niet, bijt alleen!

EricJH schreef op 29 oktober 2004 @ 19:35:
Als ik het me goed uit een ander topic herinner staan bij Sitecom de firmware updates niet op de site maar kun je ze wel krijgen als je een mailtje stuurt.
De firmware updates staan (tenminste van mijn router Sitecom WL 122) gewoon op hun site.

Verwijderd

Topicstarter
ja mijn update's ook. maar dat heb ik dus ook gedaan Router 202. versie 3 d8 ik
maar heeft nix geholpen,

voor de ckerheid mail ik eerst met sitecom.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Reset dat ding eens een paar keer.

LinkedIn WoT Cash Converter

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:25
Wat voor verbinding heb je?

Mocht je kabelinternet hebben moet je ff met support bellen deze kunnen zonder roblmene je modem uitlezen en je feedback hierover geven. Of router er ff tussenuit halen en dan chekken

edit: je hebt geen kabelinternet. Helpdesk van adsl kan iig ook snel kijken wat er mis is

[ Voor 19% gewijzigd door elgringo op 30-10-2004 10:51 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
PcDealer schreef op 30 oktober 2004 @ 09:56:
Reset dat ding eens een paar keer.
Done that 100 times :)
maar mag nix helpen. :(
Pagina: 1