DVD-brander Nu DDW-163 stopt vaak meteen bij begin branden

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Vandaag heb ik een DVD-brander gekocht, de Nu DDW-163 (16 speed). Maar ik loop tegen problemen aan bij het branden met de bijgeleverde software (RecordNow! Deluxe 7).

Tot nu toe heb ik er 9 Verbatim DVD's doorheen gehaald; 6 zijn correct gebrand en geverifieerd, 3 zijn direct na het begin gestopt (brander begint te draaien en de software geeft direct een error). De DVD's zijn wel onderzetters, er is een heel dun geschreven strookje (minder dan 1 mm breed) te zien.

Wat kan dit veroorzaken? Brakke brander, of kan dit aan software- of computerproblemen liggen?

Nog ff kort de info:
Brander: Nu DDW-163
Brandsoftware: RecordNow! Deluxe 7 (ook Nero staat op het systeem)

Verwijderd

Worden cd's wel goed gebrand?

Als je meerdere media-drives hebt, zorg er dan voor dat ze niet van dezelfde kabel gebruik maken. Dit zorgt vaak voor conflicten tussen beide apparaten.

Ik heb zelf een NuTech DDW-081

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 00:16 ]

• Specy
Ook als ik de andere drive tijdens het schrijven niet gebruik? Hij zit in dezelfde aansluiting met dezelfde installingen (secondary slave; de secondary master is een DVD-speler die ik dus tijdens het branden _niet_ gebruikt heb) waar eerst mijn Plextor CD-brander in zat. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

CD's heb ik nauwelijks meer liggen, en ik moet er een aantal branden om te weten wat 'ie doet, dus dat kan ik nu niet testen.

[ Voor 45% gewijzigd door Specy op 23-10-2004 10:56 ]

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Dat heb ik ook weleens een aantal disks van een spindel die weigeren, probeer eens een speed lager te branden, bijvoorbeeld als ie bij mij op 4X failed, probeer ik het op 2x en dan doet ie het wel. dan ligt het aan de media die de speed niet aankan. nu weet ik niet of het bij jou ook dit het geval is, maar ik zou het proberen :+

success

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

• Specy
Krijg je dan precies dit gedrag: Of hij doet het helemaal (en vindt geen fouten bij de verificatie), of hij stopt meteen bij het begin?

Dit zou nl. heel goed kunnen: Volgens de verpakking en de opdruk op de DVD's zelf zijn het Verbatim 8x DVD's, maar ze geven aan de software door dat ze 12x zijn, en ik heb ze - met de instellingen op 'MAX' - dus ook automatisch op 12x gebrand.

Ik ging ervan uit dat dat geen probleem was, omdat ik geen verify-errors kreeg...