Ik ben in de positie gekomen waarbij ik 2 nieuwe Sun StorEdge A1000 machines kan gebruiken voor mij eigen leuke home severtje.
Mijn storedge's bestaan ieder uit de volgende onderdelen:
12x 18GB 10k rpm UltraSCSI Hot Swappable disks.
2x Hot Swappable 300 watt power suply's
1x controller board met 2 UltraSCSI interfaces. (denk dus de hardware raid controller)
1x I960 CPU
1x 16MB mem uitbreiding
Battery backup voor 72 uur, (maar ze hangen hoe dan ook aan een dikke UPS)
specs volgens SUN
Hij kan de volgende raid modes aan, RAID 0, 1, 1+0, 3, 5
Ik heb begrepen dat je er een stuk of 9 aan elkaar kunt hangen als een grote array.
Ik heb hierbij een Sun E450 met ook nog 12 van de zelfde disks staan, maar deze machine wil ik liever niet gebruiken als controller voor m'n to-be SAN. (1200 watt nominal input is me te veel)
Ik heb ook nog een UltraSparc 5 met 128MB en een 280mhz UltraSparc II cpu, kan deze hem eventueel managen?
Aan u de vraag:
Hoe het beste in te richten?
Welke software om de partitites mee te managen?
Welke raid modes?
(als er een array uit kan zou dat mooi zijn (ivm stroom gebruik)
Ik ben een redelijke SCSI noob, en dus is alle hulp welkom.
Ik wil er de home shares (docs,music,film) van ons huis op zetten, eventueel mogen me webservers vanuit telecity er hun backups op ditches, en gaat de E450 er eens per week eens lekker mee zitten stoeien om van alle door de webservers ingestuurde stats te verwerken.
Meer hoefen ze niet te doen, maar het zou toch tof zijn als ze het op een lan ook goed doen (en dan een lekkere hoge troughput kunnen geven)
Mijn storedge's bestaan ieder uit de volgende onderdelen:
12x 18GB 10k rpm UltraSCSI Hot Swappable disks.
2x Hot Swappable 300 watt power suply's
1x controller board met 2 UltraSCSI interfaces. (denk dus de hardware raid controller)
1x I960 CPU
1x 16MB mem uitbreiding
Battery backup voor 72 uur, (maar ze hangen hoe dan ook aan een dikke UPS)
specs volgens SUN
Hij kan de volgende raid modes aan, RAID 0, 1, 1+0, 3, 5
Ik heb begrepen dat je er een stuk of 9 aan elkaar kunt hangen als een grote array.
Ik heb hierbij een Sun E450 met ook nog 12 van de zelfde disks staan, maar deze machine wil ik liever niet gebruiken als controller voor m'n to-be SAN. (1200 watt nominal input is me te veel)
Ik heb ook nog een UltraSparc 5 met 128MB en een 280mhz UltraSparc II cpu, kan deze hem eventueel managen?
Aan u de vraag:
Hoe het beste in te richten?
Welke software om de partitites mee te managen?
Welke raid modes?
(als er een array uit kan zou dat mooi zijn (ivm stroom gebruik)
Ik ben een redelijke SCSI noob, en dus is alle hulp welkom.
Ik wil er de home shares (docs,music,film) van ons huis op zetten, eventueel mogen me webservers vanuit telecity er hun backups op ditches, en gaat de E450 er eens per week eens lekker mee zitten stoeien om van alle door de webservers ingestuurde stats te verwerken.
Meer hoefen ze niet te doen, maar het zou toch tof zijn als ze het op een lan ook goed doen (en dan een lekkere hoge troughput kunnen geven)
openkat.nl al gezien?