Toon posts:

[Bulletproof] Server doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles helemaal goed afgesteld en ingesteld maar ik kan niet in de server komen. En iemand anders kan ook niet erin komen. alles staat percies zoals het moet maar werkt niet. Hij geeft aan dat hij niet kan verdinden ofzoiets maar ik kan het niet verhelpen. Kan iemand mij goed uitleggen hoe het moet. Ad me dan maar op msn dat vind ik zelf handiger praten. gappie_007@hotmail.com

Alvast bedankt

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

1 topic lijkt me wel genoeg hoor ;) Bulletproof server werkt niet.
En we mailen hier niet. Dit is een forum waar iedereen wat van moet kunnen leren.
Wat heb je zelf nou zoal gedaan? Vertel eens meer? Wat zijn je instellingen exact? Wat zijn de foutmeldingen?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg deze melding te zien: kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd. Poort alles enz... is allemaal goed ingesteld dus ik snap niet wat er mis is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Meer informatie graag, _veel_ meer informatie.

- Welke Windows versie?
- Welke Bulletproof FTP server versie?
- Wat voor internet verbinding?
- Wat voor internet modem?
- Firewall, ja/nee?
- Router, ja/nee?
- Verder werkt alles wel?

Verwijderd

Probeer eens met een FTP client (zoals FlashFXP) te verbinden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de ACTIVE en PASV modes ("verbinding actief geweigerd"). Als je dus met FlashFXP naar Quick Connect gaat (met F8 ;) ), vul dan het IP/gebruikersnaam/wachtwoord enz. in en ga dan naar het tweede tabblad "Toggles". Probeer dan eens wat te spelen met die settings, specifiek die van "Use passive mode"... Bulletproof heeft hiermee wel vaker problemen gegeven bij mij :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
-Windows XP Home edition
-BulletProof FTP Server Versie v2.3.1
-Wanadoo Lite
-Alcatec Speedtouch 510
-Firrwall staat helemaal af als ik hem aanzet dus daar kan het niet aan liggen.
-Geen retour
-De rest lijkt mij wel te werken ja.

Verwijderd

Topicstarter
werkt nog niet

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:07
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 23:26:
Probeer eens met een FTP client (zoals FlashFXP) te verbinden.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de ACTIVE en PASV modes ("verbinding actief geweigerd"). Als je dus met FlashFXP naar Quick Connect gaat (met F8 ;) ), vul dan het IP/gebruikersnaam/wachtwoord enz. in en ga dan naar het tweede tabblad "Toggles". Probeer dan eens wat te spelen met die settings, specifiek die van "Use passive mode"... Bulletproof heeft hiermee wel vaker problemen gegeven bij mij :)
active(port) & pasive slaan ALLEEN op de DIR-listing & de file verzenden ontvangen etc. heeft totaal NIETS te maken met verbinding maken!!!!

ik vermoed hier bij de server dat niet op het bliksemschichtje is gedrukt :p of iig dat de ftp-server zelf aanstaat.. of dat de verkeerde poort word gebruikt... het is iig je ISP niet want als die p21 blokeert dan krijg je niet een refuse maar een time-out.. dus kijk eens of dat bliksemschichtje er is of connect\on ofzo...

btw.. je hebt hier hele mooie FAQs voor van programmas 8)

[edit]
ik weet niet precies hoe die modem werkt. maar staat ie niet op NAT en moet je geen ports forwarden (kijk hiervoor in je boekje van je modem)

[ Voor 9% gewijzigd door consolefreak op 23-10-2004 11:27 ]

Verwijderd

heb je al met actief en passief gespeeld zoals boven je gezegd werd?
Welke poorten heb je openstaan?

edit: zie hierboven, ik ben nog niet wakker :) Die melding krijg je idnerdaad ook als de server niet draait....

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 11:29 ]

• El_Frigo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32
Misschien een idee om de LOGS na te lezen van BulletProof FTP Server. Hierin staat in principe alles weergegeven wat en gebeurd tijdens het inloggen en aan dataverkeer.
Handig is om logging to screen aan te zetten zodat je "live" kunt zien wat er gebeurt.

Probeer ook eerst lokaal met die accounts op de pc in te loggen om te kijken of de FTP server ueberhaupt wel goed werkt. Gebruik de juiste port (veelal 21) en een user en password combinatie die zeker klopt en login naar localhost of 127.0.0.1 Doe dit op de PC waar de FTP server op draait.
Check vervolgens de logs òf en wát er gebeurt.

Alle codes die voorbij komen op het scherm kun je met de help of google traceren op betekenis.

Asus P4PE, Intel Pentium IV 2.66 Ghz., Corsair DDR 512MB PC3200, ATI Radeon 9700Pro 128Mb, Hauppauge WinTV PVR 350, Creative Soundblaster Live!, Tekram 390U3W, Plextor PX-40TSi, PX-W1210TS

Pagina: 1