Toon posts:

[CSS] menu en inhoud niet in midden van pagina.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een css opmaak geschreven voor mijn site. In Firefox ondervind ik geen enkel probleem met die css file, maar in IE drijven mijn menu & inhoud div's helemaal links terwijl deze gencentreerd in het midden zou moeten staan van de html pagina.

Ik heb al vanalles geprobeerd. Een bekende oplossing is om in de body tag een text-align: center; te zetten en dan alle content in een div container te zetten maar dat werkt blijkbaar ook niet. Ik ben ten einde raad. Zijn er sommigen onder u die wel weten wat er gaande is? De CSS file vind je hier en de site zelf is hier te vinden. Hopelijk kunnen jullie mij op weg helpen.

Mvg, Kris.

Verwijderd

#wrap een width geven...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 22:56 ]

Verwijderd

Effe snel gokkie: zet de container-div op text-align:center en de content-div op text-align:left.

Neem anders de pagina http://www.fontys.nl/home/menu_nieuws.html maar eens onder de loep, die is van mijn werk in IE gecentreerd zonder tabellen...

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 13:41
Wat ook nog wel eens wil werken is een vaste breedte aangeven en margin links en rechts op auto zetten.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Beste manier voor het centreren van een div:

code:
1
2
3
4
5
6
#containeroid {
  width:600px;
  position:absolute;
  left:50%;
  margin-left:-300px; */ helft van width dus */
}

Als je een beetje had gezocht kon je dit makkelijk vinden :{ Enige nadeel is dat het een fixed width is en een absolute positionering, maar er zijn genoeg topics op GoT met andere oplossingen voor je probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Switch op 22-10-2004 23:01 ]

Verwijderd

Switch schreef op 22 oktober 2004 @ 23:01:
Beste manier voor het centreren van een div:

code:
1
2
3
4
5
6
#containeroid {
  width:600px;
  position:absolute;
  left:50%;
  margin-left:-300px; */ helft van width dus */
}

Als je een beetje had gezocht kon je dit makkelijk vinden :{ Enige nadeel is dat het een fixed width is en een absolute positionering, maar er zijn genoeg topics op GoT met andere oplossingen voor je probleem.
waarom is die beter dan de auto-margin die hij nu gebruikt?
de enige reden waarom het nu niet werkt is dat hij #wrap geen width heeft gegeven.

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-03 07:50
Het is beter, as in, als je het zo gebruikt zal de tekst ook in IE gewoon in de div blijven staan, tenminste, het is bij mij nog nooit fout gegaan. Ik biedt alleen maar een alternatieve oplossing :)
Pagina: 1