Ik heb een laptop met een wireless lan kaartje. Nu wil ik de laptop zowel op mijn werk gebruiken (DHCP) als thuis. Thuis heb ik vaste IP adressen. Op het werk wordt middels DHCP een adres uitgedeeld. Ik kan ze op beide plaatsen wel werkend krijgen maar moet telkens de ip nummers in voeren als ik van mijn werk op de thuis netwerk wil. Kan dat anders? En dan niet zeggen: thuis ook DHCP doen want dat kan niet. Ik MOET thuis vaste IP adressen uitdelen.
wat het raare van windows is wat ik heb heb gemerkt met me wlan kaart, zit hij in pcmcia slot 1 en geef ik hem een vast ip, dan heeft hij dat alees als ik hem in dat pcmcia slot stop, stop ik hem in slot 2 (waar ik geen vast ip heb opgegeven), dan pakt ie een ip van dhcp, raar maar waar (bij mij dan) probeer dat eens, wie weet doet hij het zelvde bij jouw.
dus kaart in slot 1 voor thuis met vast ip, en op werk in slot 2 daar hij op dhcp staat.
(het leek erop toen ik hem voor het eerst in het andere slot stopte dat hij de kaart opnieuw instaleerde kwa drivers)
dus kaart in slot 1 voor thuis met vast ip, en op werk in slot 2 daar hij op dhcp staat.
(het leek erop toen ik hem voor het eerst in het andere slot stopte dat hij de kaart opnieuw instaleerde kwa drivers)
www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.
kan niet niet met alternative ip instellingen?
bij je ip instellingen zit een 2e tabblad met alternatieve instelling inderdaad, daar kun je je vast ip inkloppen viola.. probleem opgelost.. als je windhoos xp gebruikt tenminste..
IP Rocks
Verwijderd
Probeer eens NetswitcherVerwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 22:03:
Ik heb een laptop met een wireless lan kaartje. Nu wil ik de laptop zowel op mijn werk gebruiken (DHCP) als thuis. Thuis heb ik vaste IP adressen. Op het werk wordt middels DHCP een adres uitgedeeld. Ik kan ze op beide plaatsen wel werkend krijgen maar moet telkens de ip nummers in voeren als ik van mijn werk op de thuis netwerk wil. Kan dat anders? En dan niet zeggen: thuis ook DHCP doen want dat kan niet. Ik MOET thuis vaste IP adressen uitdelen.
http://www.netswitcher.com/product_info.htm
of mobile net switch:
http://www.mobilenetswitch.com/
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 23:04 ]
of scriptje (batfile in je startup leggen)
fish in "tcp/ip instellingen op verschillende net..."
fish in "tcp/ip instellingen op verschillende net..."
[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 22-10-2004 23:12 ]
Verwijderd
[search=netwerk instellingen wisselen]
Dit is al vele malen voorgekomen. Graag even zoeken voortaan
Lees ook Starten van topics in NT *lezen*
Dit is al vele malen voorgekomen. Graag even zoeken voortaan
Lees ook Starten van topics in NT *lezen*
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()