Toon posts:

[Flash] Gezocht echt goede handleiding voor Flash MX.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een stagiaire zitten die voor een flash-applicatie aan het bouwen is. Zelf ben ik hardcore asp.net ontwikkelaar en ik ben nogal geschrokken van de waardeloze online handeiding by Macromedia.com. Ik ben zelf MSDN gewend, en als je dan die site van Macromedia.com ziet dan mis ik o.a.: objectmodels, verwijzingen tussen help-topics, goede voorbeelden en goede navigatie.

Ik zit nu mijn stagiaire iedere keer via google te helpen en het lukt ook allemaal wel, maar ik baal er van dat ik iedere keer andermans voorbeeldjes van tig verschillende sites moet halen om iets voor elkaar te krijgen. Dat schiet gewoon niet op.

Mijn vraag is dus: is er ergens een site/boek te vinden waarin een goede flash-mx handleiding te vinden is, qua kwaliteit vergelijkbaar met MSDN? Ik bem hem zelf via Google nog niet tegengekomen.

Ter info: mijn stagiaire is een banner aan het bouwen, waarvan de inhoud volledig extern ingevuld kan worden door ons CMS. De CMS-gebruiker typt straks tekst in, kiest achtergrondafbeelding, een effect uit de lijst van voorgedefinieerde effecten, en in de site wordt een flash-animatie getoond.

Verwijderd

Topicstarter
Die sites werken vooral met voorbeelden. En ik geef toe het zijn goede voorbeelden, waar mijn stagiaire veel aan zal hebben.

Wat ik echter nog steeds mis is een echte handleiding. Het probleem van voorbeelden is dat het één manier is om iets te doen die door één programmeur verzonnen is. Vaak zijn er andere (en soms ook betere) manieren om hetzelfde te bereiken, omdat goed te kunnen beoordelen is een goede handleiding noodzakelijk.

Ik heb al iets te vaak meegemaakt dat iemand 10 regels code ging maken voor iets wat al gewoon als functie/feature in het programma zat, maar omdat ze niet in de handleiding keken of een voorbeeld kopieerden, ze dat niet wisten.
Voorbeeld: een collega van mijn ging zelf een quicksort maken in javascript, terwijl dat gewoon een method is van het Array-object.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Wat is er mis met de help functie?
http://www.macromedia.com.../actionscript_dictionary/

Verder kun je natuurlijk je stagaire altijd leren om eens in de classes te bekijken, verder kun je ook deels gebruik maken van de ECMA specificatie ;)

Verder misschien een boek zoals, misschien:

http://www.flashmagazine.com/html/469.htm
http://www.flashmagazine.com/html/920.htm

[ Voor 24% gewijzigd door alienfruit op 23-10-2004 13:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou:
1) Er zitten dooie links in (bv FRadioButton.setData)
2) Items zijn onderling niet gelinkt bv:als in item "Selection" is er geen link naar "TextField" waar selections betrekking op hebben. Of als in Selection.getFocus zit, is er geen link terug naar Selection.

Kijk ik ben MSDN gewend voor asp.net, blijkbaar ben ik vervend en is er voor andere omgevingen gewoon niet zo'n goede support te vinden.

Ik heb mijn stagiaire wel budget gegeven om wat boeken te kopen, maar ik vind het eigenlijk dus wel raar dat Macromedia zelf geen goede handleiding maakt.