[C#] C# in combinatie met inprise/borland database

Pagina: 1
Acties:

• The-MeLLeR
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 11:20
Jow Tweakers :)

Ik ben net begonnen in proggen in C#. Ik moet een inprise/borland database uitlezen en als het kan ook weer wijzigen.

Helaas kan ik geen info. vinden over C# in combi met zo'n database.

Heeft iemand van jullie miss een idee?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Wellicht heeft die database een eigen .Net Data Provider. Zo niet, maar als je ODBC of OLE DB drivers hebt, kun je de .NET Framework Data Provider voor ODBC danwel OLE DB gebruiken. Zie ook wel http://msdn.microsoft.com.../cpconadonetproviders.asp

Enjoy :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:25

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Een "inprise/borland" database? Qua naam bestaat dat dacht ik niet ;) Bedoel je geen interbase of firebird database?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The-MeLLeR
Allereerst bedankt voor jullie antwoorden :)

Maarre het is wel een Inprise/Borland database. Deze database format is eigenlijk ontwikkeld voor Delphi. Hierdoor zijn er geen ODBC en OLE DB drivers :(. Hier had ik namelijk ook al aan gedacht. :+

• Creepy

Creepy

The-MeLLeR schreef op 23 oktober 2004 @ 17:43:
Allereerst bedankt voor jullie antwoorden :)

Maarre het is wel een Inprise/Borland database. Deze database format is eigenlijk ontwikkeld voor Delphi. Hierdoor zijn er geen ODBC en OLE DB drivers :(. Hier had ik namelijk ook al aan gedacht. :+
Ik wil wel geloven dat het onder een database van Borland draait, maar dat heeft dan toch echt een andere naam :)
Als je niet eens weet wat voor database je wilt gaan benaderen dan kunnen we je er ook niet mee helpen. Met Delphi kan je zo'n beetje elke willekeurige database benaderen.
Draait er een database server? Zijn het losse bestanden? Zo ja, wat voor extensie hebben die bestanden?

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 23-10-2004 19:04 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• The-MeLLeR
Het is een database die ontwikkeld is door Inprise & Borland speciaal voor Delphi die bestaat uit losse bestanden.
Deze bestanden hebben de volgende extensies: DB, MB, PX, TV, VAL, XG0, YG0, XG1, YG1 enz.

• Creepy

Creepy

The-MeLLeR schreef op 24 oktober 2004 @ 13:35:
Het is een database die ontwikkeld is door Inprise & Borland speciaal voor Delphi die bestaat uit losse bestanden.
Deze bestanden hebben de volgende extensies: DB, MB, PX, TV, VAL, XG0, YG0, XG1, YG1 enz.
Kijk, nou komen we ergens. :)

Dit zijn Paradox bestanden. Je hebt met een Paradox database te maken. Hier kan je echt wel drivers voor vinden (en ODBC of OLE heeft hier volgens mij ook wel drivers voor).

Overigens, geen idee wie jou verteld heeft dat dit speciaal voor Delphi is ontwikkeld, want dit is onzin. Paradox bestond al voordat Delphi bestond.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 24-10-2004 13:46 ]

• The-MeLLeR
ok bedankt :)

Ik ga het proberen!!!!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Kijk eens na de Borland Data Providers, :)
Pagina: 1