Wake On LAN??

Pagina: 1
Acties:

• ejdb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04-2023
Ik heb twee PC's (wired) en een notebook(wireless) aan elkaar geknoopt via een router en ADSL wordt over deze machines verdeeld. Dit werkt perfect.

Nu hangt er een printer aan een van de PC's en deze is gedeeld. Ik kan deze van alle andere stations prima bereiken.....tot het moment dat de PC waar de printer aan hangt in STANDBY mode gaat.

Hoe kan ik deze PC 'wakker' maken vanaf een van de andere stations zodat ik via het netwerk kan blijven printen. Ik heb geen printserver en deze wil ik in principe ook niet aanschaffen. De standby mode op de PC waar de printer aan hangt wil ik ook blijven gebruiken. Kan dit door gebruik van Wake On Lan of iets dergelijks??

Thanx voor de tips

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

zoek in de apparaateigenschappen:
computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen... uitvinken dan...

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• ejdb
Voor alle duidelijkheid: Ik wil dat mijn hoofdpc op een gegeven moment standby gaat, maar ik wil alleen weten hoe ik hem dan van afstand weer kan wakker maken om de gesharede printer te gebruiken.

Verwijderd

In de faq staat een érg mooi en duidelijk artikel over Wake On LAN, wat de meeste onboard NIC's ondersteunen. Ik doen het ook, om de PC van m'n ouders, gebaseert op een A7N8X-Deluxe remote aan te zetten, en te printen.

• ejdb
Thanx Cabal. Heb nu WOL.exe gedownload en dit zou moeten werken.
Doe jij het op dezelfde manier als je wilt printen: eerst de PC 'wakker'maken met wol.exe en dan het printcommando?

Of kun je dmv een of ander progje de PC automatisch wakker krijgen als je bijvoorbeel d een printcommando geeft?