Toon posts:

[SATA] Windows XP setup ziet geen harddisk!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik heb in mijn systeem een SATA hd zitten. Nu wil ik hier Windows XP op installeren wat niet helemaal lukt.

Ik boot met de Windows XP CD hij komt dan in het scherm waar ik mijn HD kan selecteren en partieties kan verwijderen/aanmaken.
In dit scherm ziet hij geen Harddisk. Ik kan dus ook geen partitie aanmaken waar ik op kan installeren.
In de bios en bij het opstarten is de HD wel te zien

moederbord: Gigabyte k8vt800 socket 754
harddisk: maxtor diamondmax plus 9 80 GB S-ata 6y080m0

Alvast bedankt,
ohn0

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 21:30:
Mensen,

Ik heb in mijn systeem een SATA hd zitten. Nu wil ik hier Windows XP op installeren wat niet helemaal lukt.

Ik boot met de Windows XP CD hij komt dan in het scherm waar ik mijn HD kan selecteren en partieties kan verwijderen/aanmaken.
In dit scherm ziet hij geen Harddisk. Ik kan dus ook geen partitie aanmaken waar ik op kan installeren.
In de bios en bij het opstarten is de HD wel te zien

moederbord: Gigabyte k8vt800 socket 754
harddisk: maxtor diamondmax plus 9 80 GB S-ata 6y080m0

Alvast bedankt,
ohn0
heb je de HD al geformateerd en gepartitioneerd?

Verwijderd

Topicstarter
Nope,

Ga ik eerst eens proberen...!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04 22:19
Ik denk dat het komt omdat je de SATA (raid) drivers niet door geeft aan windows. Dus als je windows cd aan starten is na je bios krijg je zo een blauw scherm. Daar moet je op F6 rammen staat er dan (doe dat :Y)). En dan komt er na een tijdje een bericht te staan dat jij je diskette met de drivers in diskette station moet doen. (Dus zoek die eerst even op :D :P)

Verder is het wel handig als je even verteld wat voor moederbord enzo je hebt want dan kunnen we je helpen als je geen diskette hebt.

edit:
Moet echt beter leren lezen

[ Voor 5% gewijzigd door tmotd op 22-10-2004 21:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
tmotd schreef op 22 oktober 2004 @ 21:49:
Ik denk dat het komt omdat je de SATA (raid) drivers niet door geeft aan windows. Dus als je windows cd aan starten is na je bios krijg je zo een blauw scherm. Daar moet je op F6 rammen staat er dan (doe dat :Y)). En dan komt er na een tijdje een bericht te staan dat jij je diskette met de drivers in diskette station moet doen. (Dus zoek die eerst even op :D :P)

Verder is het wel handig als je even verteld wat voor moederbord enzo je hebt want dan kunnen we je helpen als je geen diskette hebt.

edit:
Moet echt beter leren lezen
I Try It...!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Wel even leuk als je de daadwerkelijke oplossing (voor het geval het niet de één van de bovenstaande oplossingen was) even post, en anders even een bevestiging geeft dat het probleem opgelost is ;)

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!

van de gigabyte site SATA-controller drivers van moederbord gedownload en deze gebruikt bij installatie...!

Iedereen bedankt voor reactie!
Pagina: 1