Vergelijking van 2 laptops van Asus

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Een vriend van mij wil een laptop gaan aanschaffen en hebben er al heel wat bekeken, maar hij heeft er op internet nu 2 gezien. Deze 2 zijn helaas niet te bezichtigen in de winkel aangezien ze op voorraad zijn bij de leverancier en de winkel wil ze niet inkopen tenzij ze ook echt gekocht worden. Op Got kan ik ook niet echt ervaringen vinden over een van de 2 dus vraag ik het zo maar ff.

Het gaat om de volgende 2:
Asus A2500DC
Kenmerken:

Display 15" (XGA) Resolution 1024x768
AMD Processor AMD XP 2800+
Ram 2x256MB DDR (max 1024MB)
ATI Mobility Radeon 9200 32MB
HDD 40GB Ultra DMA 100
4x DVD+/-RW DUAL
PCMCIA II, Parallel, VGA Out, S-Video, IrDA
5xUSB2.0
Firewire
Sub-Woofer
3 in 1 Card Reader
Li-Ion Battery 8 Cells
Audio DJ
Windows XP Home
Inclusief draagtas en muis
Asus 2500H
Kenmerken:

Display 15" (XGA) Resolution 1024x768
Intel Mobile Pentium 4 3.06GHz
Ram 1x256MB DDR 266 (max 1024MB)
VGA 64MB Shared AGP 4x
HDD 40GB Ultra DMA 100
4x DVD+/-RW DUAL
Modem 56K V.90
LAN 10/100 Fast Ethernet
WLAN 802.11b
PCMCIA II, Parallel, VGA Out, Audio in/Mic, S-Video, IrDA
5xUSB2.0
Firewire
4 in 1 Card Reader
Li-Ion Battery 8 Cells
Windows XP Home
Inclusief draagtas en muis
Het doel van de laptop is voornamelijk internetten, emailen, simpele java spelletjes spelen, muziek luisteren en af en toe een filmpje kijken. Indien mogelijk met een van de systemen ook Flight Sim spelen, maar dat kan eventueel ook op de desktop die ze daar hebben.

Welke van de 2 systemen zouden jullie kunnen aanraden en waarom?

Thnx voor de input

telefoontoestel

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

beuh, mijn gevoel zegt dat ze allebei even goed zijn. Neem maar de goedkoopste zou ik zeggen, ik denk dat dat de Athlon is, heb je tevens een knappe GPU erbij ook... en ook meer geheugen (512 Mb is echt het minimum... een pIII-500 rustte je vroegah uit met 256 Mb, niet een bijna 10x zo snel systeem).

Maar laptoptechnisch gezien vind ik beide systemen verkeerde prioriteiten hebben. Lompsnelle CPU en maar een brakke resolutie. Dat kan ook andersom. Persoonlijk zou ik ook beide systemen vermijden omdat er ongetwijfeld weer zo'n ventilator de hele dag herrie maakt.... maar dat zeg ik als dure Centrino-gebruiker.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 22-10-2004 23:06 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

De A2500DC heeft geen wireless, maar wel betere grafische kaart ten opzichte van A2500H. Ik zelf vind beide modellen niet echt denderend. Zie ook wat Ecteinascidin zegt over beide laptops technisch gezien. Tja Centrino notebooks zijn wat duurder als je de betere specs wilt hebben maar je kan ze al vinden vanaf 1000 euro.

Wat ik mis in je verhaal is wat het maximale budget is en waarom de notebook wordt gekocht en geen extra desktop. aangezien er toch alleen maar office werkzaamheden gedaan zullen worden.

Is het maximale budget 1400 dan zou ik voor een notebook gaan die het label Centrino mag dragen. Voor meer info over het Centrino platform zie [rml][ Laptops] Het Centrino topic deel 2[/rml]. Enkele notebooks die dan in aanmerking komen zijn dan bijvoorbeeld de Asus L4500R of de Asus M6xxxxNe serie. Ik noem alleen Asus modellen aangezien je vriend twijfelt over 2 asus modellen. Maar anders zou je misschien ook naar Acer kunnen kijken.

Als hij de notebook alleen thuis gaat gebruiken en heel af en toe misschien wilt meenemen dan zou ik zeggen koop een desktop, voor 1000 euro heb je al een soortgelijke zo niet betere config.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat moeten deze kosten? Ik zou lekker een Centrino model van pak weg 1100 euro nemen :) Ik heb zelf een M2400N en die bevalt erg goed. Hij is geloof ik nog wel te koop, maar dan met een Celeron-M ipv Pentium-M erin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:46

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

De m2 zit in een re-release, en komt met een dothan erin. En dat is inderdaad wel een goede aankoop :)

Check even bij de laptopper, die gingen de nieuwe iig verkopen.

ping 127.212.23.124

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
FongWan schreef op 23 oktober 2004 @ 01:19:
Wat ik mis in je verhaal is wat het maximale budget is en waarom de notebook wordt gekocht en geen extra desktop. aangezien er toch alleen maar office werkzaamheden gedaan zullen worden.
Om deze ff aan te halen.
Deze 2 notebooks vormen beide de top van zn budget, dat ligt op max €1100,=
De reden van het aanschaffen van een notebook in tegenstelling tot desktop is dat hij in zn eigen kamer te weinig ruimte heeft voor een desktop en deze mee wil kunnen nemen naar de tuin of zn werk.

Een duurdere Centrino zit er dus niet in, maar als er een ander model is dat juist wel weer beter is en toch binnen het budget zit, dan is het alleen maar beter.
Het is volgens mij wel mogelijk om het model met de 256MB te upgraden met wat extra ram, dus dat hoeft volgens mij niet een enorm groot probleem te vormen.

Ik zag dat in een van de replys een M2400 model werd genoemd en zal daar dan idd ook even naar kijken.

Mochten er nog meer suggesties gevormd kunnen worden hoor ik het uiteraard weer graag.

telefoontoestel

Pagina: 1