Cool'n'Quiet... temperatuur schommelt.

Pagina: 1
Acties:

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-08 06:42
Ik heb een Asus K8VseDeluxe & een AMD64 3000+.

Cool'n'Quiet staat aan.

Als ik nu met Asus PC probe de temperatuur in de gaten hou zie ik dat hij nu constant schommelt. (downloaden, surfen... nu ecght zware kost.)

Het schommelt tussen de 30 & 50 graden. (dan staat de cpufan weer stil... en dan gaat hij weer aan.)

Wat ik me nu af vraag: Kan dit kwaad voor de processor?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-08 22:06
neehoor, onder de 50 graden is er geen goed merkbaar prestatieverschil met een normal gekoelde pc. Pas bij 70 ofso gaat dat ding kapot, naar mijn mening werkt t prima

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Alles wat je wilt weten: PMG FAQ ;)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mag ik vragen hoe je instelt dat je cpu fan langzamer gaat draaien. Want mijn amd athlon 3200 + zit continu op de 27 graden door cool & quiet en de fan die op vol draait. Met speedfan de snelheid veranderen werkt niet. Hij blijft gewoon even hard draaien. Heb chipset drivers en amd cpu drivers geinstalleerd. cool & quiet aan in de bios. Minimaal energieverbruik ook aan. laatste bios.

btw moederbord is: MS-6741 MSI K8MM-ILSR. Zou dit mobo dit niet ondersteunen?

edit2: heb et volgens mij al gevonden. Je fan gaat alleen langzamer draaien als je moederbord apart cool & quiet ondersteund :X :'(

[ Voor 28% gewijzigd door Satch op 22-10-2004 22:15 ]

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:55
Zelf heb ik ook het idee dat die schommelingen in temp en vcore niet goed zijn voor je cpu. Maar ik heb een boxed versie dus 3 jaar garantie en ik denk niet dat AMD deze feature zou gebruiken als het schadelijk is voor je cpu.

Verwijderd

ik had dat probleem ook, gooi je kast eens open en zie of je fan nog draait, bij mij was dat niet het geval, er was ook een geheugenbank kapot, terug ingeleverd en een nieuwe gekregen.. ik heb de cool'n quiet functie nog niet uitgeprobeert op het nieuwe (welke ik al meer als een half jaar heb) want ik vind het niet handig.
als ik geen lawaai wil, zet ik m'n achterste fan (welke ik op het cpufanstekkertje heb aangesloten) stiller met speedfan. en m'n cpu cooler regel ik met een zalman dingetje.

Verwijderd

Het is idd niet schadelijk voor je CPU, het is pas schadelijk als je hem hoger laat draaien dan waar hij voor bedoeld is. Staat ook in de handleiding. Ook vervalt de garantie als je een andere koeler gebruikt dan de boxed versie, staat er ook in. Het eerste kunnen ze aantonen, het laatste niet.
Pagina: 1