Toon posts:

No-Signal error na vervangen videokaart bij zware actie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej,

ik heb een probleempje met mijn pc..
Het zit zo :
ik heb een msi k8t NEO FSR moederbordje met daarop een amd 64 2800+, 40 gig hdd, 512 corsair geheugen op 400mhz value select serie. (350watt. PSU)
Nu heeft dit systeem 2 maanden perfect gewerkt met een msi gf4 TI4800se 128mb.ddr...
deze kaart heb ik gisteren vervangen met een Asus ati Radeon 9600XT 128 mb. dit omdat het me een leuke kaart leek EN er zat een leuke hl2 key bij.
alles bleek goed te gaan, drivers geinstaleerd (nieuwste van ati.com) en alles zon beetje op standaart waarde laten staan.
Wat me nu vaak gebeurt is dat ineens mijn monitor geen signaal meer krijgt van me videokaart en heb ik dus zwart beeld. gebeurt gewoon na 2 uur normaal gedraait te hebben. (monitor lampje geeft een zwakker power lampje) en de monitor zelf is gewoon perfect in orde.. Ik draai onder Windows Xp-prof. service pack 2. deze heb ik net her-installeerd in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen.. wat dus niet zo blijkt te zijn.

Heeft toevallig iemand enig idee wat dit kan zijn ?
Alvast bedankt... :)

Greetz Dennis

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 21:02 ]

• tstrik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
misschien een probleem met de voeding, al geprobeerd of het met je oude kaart nog wel werkt

[ Voor 5% gewijzigd door tstrik op 22-10-2004 21:03 ]

MSI GNB Max-FISR, P4 3,06GHz, MSI Ti4800SE-VTD8X

Verwijderd

Topicstarter
ja met m'n oude kaart werkt het perfect dat is het rare, heb nog geen enkel probleem gehad met m'n pc sinds deze asus kaart er dus in zit.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:10
ja of niet natuurlijk, nieuwe videokaarten verbruiken altijd meer stroom, zou kunnen dat t voeding is

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

Topicstarter
missschien valt hier iets uit op te halen, is utility voor deze kaart , die ook aangeeft dat iets niet goed zit.

http://home.wanadoo.nl/dennisr/picz/9600.JPG

Verwijderd

Je monitor lampje begint zwakker te branden ? Lijkt me dan eerder een probleem met je monitor dan met je videokaart. Misschien draai je nu op een hogere refreshrate dan met die andere, of ga je er dik over heen. Kunnen ze niet zo goed tegen. Verder zou je een andere vga kabel kunnen testen.

Wat voor een monitor is het en hoe oud is ie ? Verander ook ff je topic titel, die is niet zo duidelijk ;)

Edit = typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 21:27:
Je monitor lampje begint zwakker te branden ? Lijkt me dan eerder een probleem met je monitor dan met je videokaart. Misschien draai je nu op een hogere refreshrate dan met die andere, of ga je er dik over heen. Kunnen ze niet zo goed tegen. Verder zou je een andere vga kabel kunnen testen.

Wat voor een monitor is het en hoe oud is ie ? Verander ook ff je topic titel, die is niet zo duidelijk ;)

Edit = typo
het is een LG 710s Crt monitor van een half jaar oud ongeveer. het lampje gaat minder fel branden omdat hij op dat moment geen goed signaal doorkrijgt, dit is ook het geval wanneer er geen videokaart herkent word met het opstarten van de pc. zoals ik al had vermeldt is de monitor gewoon perfect in orde , werkt ook goed op andere pc's EN dus ook met mijn vorige videokaart.
En ik heb dus windows opnieuw geinstalleerd dus ik neem aan dat de refreshrate op een gangbare instelling draait (75hz)
Het probleem komt vooral opzetten zodra ik zwaardere applicaties ga draaien, bijvoorbeeld games. Zat gister counterstrike te spelen (de oudere versie, niet Source dus) en zelfs daarmee ging het mis.

Verwijderd

Topicstarter
hoe verander ik de topic ? (sorry ben hier beetje newbie mee)
ben al blij genoeg dat ik reply's krijg :)

Verwijderd

Topicstarter
kom er nog steeds niet uit :S is er mayb iemand die hier ervaring mee heeft ?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Twee mogelijkheden:

- Voedingsprobleem: heeft je kaart een extra voedingsconnector (intern)? Zo ja, heb je die aangesloten. Indien alles in orde is qua bekabeling en de kaart goed in het slot zit, dan zou ik maar eens een andere voeding proberen.

- Probleem met de kaart zelf. Kom je pas achter als je een andere voeding geprobeerd hebt, lijkt me.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Kennelijk een probleempje idd met ATI kaarten, ik heb het met onderstaande config ook gehad: niet stabiel te krijgen zo'n kreng, tenzij AGP op 4x gaat, fastwrites uit. Overigens wél met 4.7 driver. Compleet andere chipset, maar wie weet dat het helpt.

Overigens VPU recovery uit.

Verwijderd

Topicstarter
hej bedankt alvast :) ik ga ff verder proberen..

maar nu dat vpu recovery en fastwrites uitstaat , heeft dat nog nadelen? zegt mij namelijk niets die termen :)

en dan nog iets. de kaart is niet apart gevoed, en mijn voeding is een : Q-tec ADT-350 voeding. heb veel gelezen dat q-tec slechte voedingen zijn. (hoewel dit dan de eerste keer zou zijn dat ik er problemen mee ondervind)

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-03 16:33

elinsen

Fear me......

Ik had laatst exact hetzelfde probleem op zo'n MSI K8T Neo-FSR bordje in combinatie met een ATI kaart. Om onverklaarbare reden ging tijdens het werken zomaar de monitor uit. Enkel een koude reboot hielp. Nadat ik onder Windows de frequentie van het scherm handmatig had ingesteld op 100Hz was het probleem uit de wereld.

Het viel me ook al op dat de kaart maar 60Hz beelden produceerde terwijl hij wel op 100Hz was ingesteld. Echter ik zag het beeld flikkeren en de monitor gaf ook 60Hz aan (met OSD). Na het handmatig forceren van 100Hz in de driver kreeg ik wel de echte 100Hz en viel het beeld niet meer uit.

E.P.M. Linsen

Verwijderd

Topicstarter
ok ok :)

hej ik heb nu dat fastwrites uitgezet, en dat vpu recovery en heb tot nu toe met gamen geen problemen gehad .. nu wil ik graag weten waar deze opties normaal gesproken goed voor zijn? en of het nadelig effect heeft op me video prestaties nu het uit staat :)

als iemand het weet plz reply, dan weet ik voorlopig voldoende en kan er een slotje op deze topic :)

tnx allemaal iig alvast voor de reply's,

Greetz

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
limoentje schreef op 23 oktober 2004 @ 00:19:
Twee mogelijkheden:

Heeft je kaart een extra voedingsconnector (intern)? Zo ja, heb je die aangesloten. Indien alles in orde is qua bekabeling en de kaart goed in het slot zit, dan zou ik maar eens een andere voeding proberen.
Als deze niet aangesloten is krijg je tijdens het opstarten van de computer een nette error waarschuwing waarna de opstartprocedure stopt. Het zal dus nooit onduidelijk zijn of dit een probleem veroorzaakt.

🌞🍃

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik heb maar 1 advies installeer de nieuwste omegadrivers icm met die kaart.

Ik heb de zelfde kaart , hij werkt gewoon het beste met die drivers.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
omegadrivers? zegt me weinig sorry,

waar kan ik die verkrijgen ?
tnx alvast

Verwijderd

Topicstarter
ok , toch gevonden..en geinstalleerd. heb net een tijdje splintercell gespeeld en dat draaide als een zonnetje geen vastlopers niets.. start ik 2 minuten daarnaa counterstrike op, crasht ie weer na 1 minuut spelen. :s heb de voeding ook vervangen haalde dus niets uit. denk dat ik maar een andere kaart ga halen OF iemand moet een oplossing weten.

• Fostar82
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-12-2025
Voeding vervangen voor wat?
Een vriend van mij heeft een amd 64 en een radeon 9800 gekocht. Ding deed alleen maar raar. Zijn 350 watt kon het niet trekken. Nu heeft ie 480 watt en loopt als een zonnetje.

if it smells its chemistry, if it moves its biology, if it does not work its computer science

Verwijderd

Topicstarter
vervangen voor een 400watt codegen voeding.. vraag me niet of dit een goede voeding is..
het rare vind ik alleen dat het alleen gebeurt als ik counterstrike speel, heb aantal andere games gespeeld en dat draait allemaal heel flex terwijl die spellen veel meer vereisen van deze videokaart..

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
tjonge jonge, een 350watt voeding vervangen voor een 9600xt :? :?

350watt is meer als voldoende... Lijkt mij niet het probleem.

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:38
Vind dat van die 1.27 core voltage ook niet helemaal kloppen, je zou haast denken dat die kaart niet goed is.

wat heb je allemaal aan bios instellingen geprobeerd?

8 x agp aan/uit, agp voltage hoger (als dit bij dit bord mogelijk is).
fastwrites aan/uit.

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog niets in de bios geprobeert. Ben daar niet zo heel handig mee en heb geen zin om me pc te slope :)

maar als je (of iemand) me daar instructies mee kan geven is dat altijd welkom :)

Verwijderd

Topicstarter
heb me MSI gf4 ti800se er weer in geprakt, al me games draaien weer als een zonnetje, geen vastlopers nix :S

kga die kaart maar trugbrengen en een geforce kaart halen i think.

iig tnx voor de hulp

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:36

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mister_X schreef op 23 oktober 2004 @ 23:10:

Nou niet helemaal ;)
9600xt gebruikt namelijk geen externe voedings connector.
is dus redelijk stroom intensiev.

heb m zelf gedraait in een shuttle wat dus ook niet lukte, zelfs niet met de nieuwe voeding die er voor die dingen te krijgen is.
maar.. kan bv wel makkelijk een 9800 pro draaien in me schuttle ;)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mister_X schreef op 23 oktober 2004 @ 23:10:

Een no-name 350W, levert 350w PIEK-spanning, en dus NIET continue. Die Codegen 400W, zal ook eerder iets van 275Watt continue zijn en het probleem dus NIET oplossen (als het probleem idd de voeding is).
Pagina: 1