Toon posts:

Waterdruk sensor

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment bezig met een soort baybus die me hele pc in de gaten houd.

Ik heb al een vochtsensor, temp sensor en nog veel meer erg nuttige prut gebouwd.

Ik zoek nu iets om te controleren of mijn (toekomstige) waterpomp zijn werk goed doet.
Bijvoorbeeld een druksensor in de slang die van het pompje afkomt, als de pomp faalt dan word de druk minder , en dat moet gemeten worden.

Heeft iemand een leuke oplossing hiervoor?

Ik heb wel een doorvloeimeter gezien bij de conrad, maar die is zo verschrikkelijk duur.

Als ik mijn brain-bay(c) af heb zal ik het hier op GOT uitgebreid uitleggen en laten zien.

Verwijderd

Topicstarter
lekker rustig vandaag op GOT :)

Zou dat iets met de jaarswisseling te maken hebben?
euhhhhh, naaaah :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op maandag 01 januari 2001 04:12 schreef TweaKERS het volgende:
lekker rustig vandaag op GOT :)

Zou dat iets met de jaarswisseling te maken hebben?
euhhhhh, naaaah :)
Zou best kunnen, de meeste zijn nog aan het feesten, ik zat lekker thuis.

Heb alleen geen ervaring met jou probleem, sorry.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Waterdruk sensoren zijn er zat...

Kijk maar bij Conrad ofzo.. Alleen.. DUUR !!!!!!!!!!

ik heb wel eens een klein apparaatje gezien dat je in je slang opneemt waar een venstertje inzit met een soort schoepenrad dat draait als je water stroomt (flowmetertje ofzoiets)...

Daar meot zelf wel wat mee te doen zijn.. plak er een reflectie sensor op, signaaltje gelijkrichten en klaarben je..

IP Rocks

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 15:27
is het niet mogelijk om een druk sensor te gebruiken in plaats van een flowmeter dan maak met een spanningsregelaartje een referentie spanning en met een opamp. een verschil versterker en vervolgens sluit je de ref. en de waarde van de druksensor op de opamp. aan en dan een kwestie van instellen

Verwijderd

Topicstarter
Met de electronica heb ik absoluut geen problemen.
Het lijkt me nogal lastig om zo'n druksensortje op je slang aan te sluiten zonder lekken.
Ik heb ook een lek-detectie alarm, maar ik voorkomen is beter dan genezen. ofzo.

Ik had ook wel een druksensor in een IC gezien, maar dat valt helemaal niet aan te sluiten op een slang (denk ik)
Pagina: 1