Hoe ringtones zonder datakabel op mobiel krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 679 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Sinds vandaag heb ik een Siemens CF62 in mijn bezit. Het is voor het eerst dat ik een telefoon heb met polyfone ringtones en ik heb totaal geen verstand van het downloaden van die dingen. Nu wil ik per se het melodietje van 'De Indische waterlelies' van de Efteling als ringtone hebben.
Ik heb allerlei sites afgezocht, maar die hebben allemaal alleen maar Carnival Festival of Villa Volta. Het enige dat ik kon vinden waren midi-bestandjes en één site die het liedje in .mmf formaat ter download aanbood. Dus ik zoek nu een methode om de midi file of mmf file van mijn computer op mijn mobieltje te krijgen.

Ik heb geen bluetooth, infrarood of datakabel (ik ben niet iemand die wekelijks van beltoon wil wisselen en ik vind het zonde om zo'n kabel voor 1 of 2 keer gebruiken aan te schaffen). Wel heb ik wap.

Wat ik al geprobeerd heb:
- de bestanden op mijn webspace zetten. Resultaat: timeout bij het wappen
- via http://wapwise.nl mijn eigen wapsite aangemaakt met een link naar het mmf-bestand op mijn eigen webspace. Bij het wappen kreeg ik de melding: 'bestand te groot voor geheugen'. Maar het bestand is maar 20kb, dus dat lijkt me sterk...

Het kan zijn dat ik iets verkeerd doe bij het wappen, aangezien ik dit nu voor het eerst doe. Maar ik denk eerder dat mijn methode verkeerd is. Ik zit al de hele avond te googlen, maar ik kom er niet meer uit :'(
Kan iemand me een duwtje in de goede richting geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
bij wappen zit vaak een limiet van 3kb per bestand (tenminste, dit was een jaar of 2 geleden zo toen ik plaatjes op mijn t68i wilde zetten via wap)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Maar je moet toch bij sommige betaalde ringtone-downloadsites ook het ding via wap downloaden? Die ringtones zullen toch ook wel groter zijn wat betreft filesize?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millennyum
Okee, voor degene die na mij komt: de limiet is blijkbaar 15kb. Ik heb de midi file met een speciaal progje (PsmPlayer) verkleind tot 12kb door 'm minder lang te maken en nu kon ik 'm wel via die zelfgemaakte wapsite downloaden! \o/