Asus P5AD2 IDE en Audigy2 problemen

Pagina: 1
Acties:

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-08 08:31
Sinds een paar dagen ben ik bezig met m'n nieuwe onderdelen aan het in elkaar zetten voor m'n nieuwe pc. Het betreft:

ASUS P5AD2 Deluxe
PCI-E ATI RADEON X800XT
1024MB RAM DDR2
INTEL 550 3,4 ghz

De videokaart, mobo, geheugen, cpu en 1 harde schijf is nu geinstalleerd, maar ik heb nu al veel problemen. In het begin had ik problemen met het aansluiten van m'n ene harde schijf en een dvdrom drive. Deze 2 wilde alleen werken als ze op de PRI_IDE controller zitten(master/slave) Het moederbord heeft echter ook 2 raid controllers maar aan de PRI_RAID kon ik niet de hd aansluiten(terwijl RAID uitgeschakeld stond kreeg ik het niet voor elkaar) Nadat dit (tijdelijk) is opgelost kon ik windows installeren. Nadat dit gedaan was ging ik de ATI drivers installeren en de WIFI drivers(als eerste had ik de INF driver van intel geinstalleerd. Nadat deze geinstalleerd waren, bleef windows hangen bij het logo. Toen heb ik alle drivers verwijderd in veilige modus en alleen de ati drivers geinstalleerd. Dit werkte wel. Het volgende probleem echt is m'n audigy 2 die ik niet geinstalleerd krijg. Als ik m erin stop en de drivers wil gaan installeren krijg ik het bekende error venster. Ik denk dat het een IRQ probleem is maar hoe ik dat oplos weet ik niet. Het rare is ook dat windows helemaal niet zo'n tekstballonnetje weergeeft waarin staat nieuwe hardware gevonden. In apparaatbeheer staat wel multimedia controller met een vraagteken en ik neem aan dat die het is. De onboard soundchip is uitgeschakeld. Ligt dit nou aan het moederbord of is windows fout geinstalleerd?

Wie kan me helpen met al deze problemen(IDE, Audigy) Ik ben ten einde raad en ik ben er al 2 dagen mee bezig. Thnx

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw specificaties zijn incompleet (check het PMG Beleid) en IRQ problemen zijn prehistorisch :) Ook zijn jouw probleemomschrijvingen niet echt duidelijk:
maar aan de PRI_RAID kon ik niet de hd aansluiten
Nadat dit (tijdelijk) is opgelost
krijg ik het bekende error venster
Wát bedoel je hiermee?

Anyway, voor geluidsproblemen moet je in Audio, Video & HiFi Forum wezen en voor problemen met jouw IDE controller in Opslagmedia & I/O Controllers. Maar ik begrijp dat jouw IDE probleem "tijdelijk??" is opgelost? Leg eens wat meer uit. Leg ook eens uit wat je nou bedoelt met "werkt niet" bij de RAID controller. Wordt de schijf geeneens gezien? En wat bedoel je met RAID uitschakelen? Heb je niet gewoon de hele controller uitgeschakeld?