Toon posts:

3Com Asynch kaart gebruiken als terminal server

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 3c7520 ("4 port asynchronous module"), deze zit in een 3c7513 ("AccessBuilder 4000").

Wat is de bedoeling van dit topic :?
Een manier vinden om de Asynch kaart te gebruiken om onder andere switches te managen (als zijnde een terminal server). Dus niet vanaf een WAN naar iets verbinden, maar vanaf het LAN verbinding via de Asynch kaart een andere managable switch beheren. Of een "zelf gemaakte" schakeling aansturen door direct commando's te versturen naar de poort.

Welke informatie heb je al gevonden :?
Er is weinig tot geen informatie te vinden over de Asynch kaart *, ik heb in de handleiding ("Installation Guide") de volgende gegevens over de Asynch kaart kunnen vinden.
* Volgends Google zijn er 106 results, waarvan er 99% over het kopen van die kaart gaat

Table A-6 Asynchronous Port Specifications
DB-25 Pin
Number
RJ-45 Pin
Number
Signal nameDirection
201Data Terminal ReadyOutput
32Received DataInput
23Transmitted DataOutput
74Signal Ground----
225Ring IndicatorInput
56Clear to SendInput
47Request to SendOutput
88Carrier DetectInput
6Not usedData Set ReadyInput

Internet Protocol Support (Appendix A (A-4 en A-5) ):
RCFName
854Telnet Protocol (TELNET)
855Telnet option specification
857Telnet Echo option (TOPT-ECHO)

En nog een hele berg meer Protocols.

Er is een download pagina op de support website van 3Com, op deze pagina vind je links naar een aantal handleidingen die te maken kunnen hebben met wat ik heb:
AccessBuilder 4000 Installation Guide
AccessBuilder 2000/4000/5000 Administrator's Guide
AccessBuilder 2000/4000/5000 Configuration Guide
AccessBuilder 2000/4000/5000 Command Line Quick Reference
Ook heb ik de afgelopen paar dagen contact gezocht met 3Com, en dat op de volgende manieren:
• 3Com Europe Support (in UK meen ik), zij verwijzen me leuk door naar de eSupport. Echter kan ik vanaf de eSupport geen support-requests doen voor dat apparaat omdat het te oud is.
• 3Com Nederland kan mij ook geen informatie verschaffen over de betreffende hardware zonder dat ze kosten moetten rekenen. Ze moetten het zelf namelijk ook uitzoeken (niet direct bij de hand) en dat kost gewoon geld.

Ook heb ik contact gezocht met de website All3Com, zij geven per mail geen reacties.

Ja en dan :?
Ik heb de manuals al grotendeels doorgelezen op zoek naar informatie, maar echt veel "zinnige informatie" heb ik er niet uit kunnen halen. De poorten zijn iig volledig als seriele poort bruikbaar (hardwarematig gezien), maar of ik vanaf de AccessBuilder de poorten zo direct kan benaderen dat weet ik niet. Ik weet wel dat ik een modem (met RS232 aansluiting, dus serieel) kan aansluiten op een poort. Daarna zou je net als via de console poort oa de switch kunnen managen (maar ook toegang tot het netwerk, maar dat is niet de bedoeling).

Gezien dat je de switch kan managen direct vanaf een modem kan ik de conclusie trekken dat ik hardwarematig gezien de kaart zou kunnen gebruiken als bijvoorbeeld een terminal server. Of dit softwarematig ook gedaan kan worden dat weet ik niet.

Is er mischien software die me een asynch kan verbinden als een virtuele-serial-port aan mijn pc, of kan ik telnetten op een andere poort dan 3000 (default telnet poort van de AB4K) om zo die poort direct aan te spreken? Hoe wat wie waar?

offtopic:
De AccessBuilder is net als veel andere 3Com materiaal gebouwd met de RISC achitectuur, is het mischien mogelijk om bijvoorbeeld Linux op de AccessBuilder te zetten? Dit zou ik best wel willen doen, maar dit wil ik niet proberen in het begin, pas als ik echt doodloop. Het gaat om de kennis die ik met het 3Com systeem wil opdoen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

zoek eens op de term "reverse telnet", bij cisco routers is de door jou gezochte opzet een heel gebruikelijke methode. De seriele poorten zijn simpelweg op een eigen IP of een eigen poort te bereiken met telnet.

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht naar "reverse telnet" maar daarmee kon ik niet veel vinden. Hierna ben ik gaan zoeken naar "telnet" binnen de handleiding. Ik kwam wel wat dingen tegen over telnet, maar dat had tot nu toe altijd met "managing your AccessBuilder" te maken. Op een gegeven moment kwam ik het woord telnet tegen op een plaats die niets te maken kon hebben met "managing your AccessBuilder". Hier ben ik gaan lezen en vond de volgende interesante text.

[quote]3Com AccessBuilder 4000 Manual - Configuration Guide:
The IPX dialout function on the AccessBuilder extends the modem pool function of the AccessBuilder. Instead of supporting only telnet to the AccessBuilder from dialout clients on the LAN limiting it to terminal emulation and fule transfer, the modem pool function on the AccessBuilder also includes Network Production Corporation's (NPC's) dialout client features. Therse features include modem configuration and on-line services support.

A modem pool on the AccessBuilder provides one of more modems for communications applications to access the on-line service such as America On-Line(tm) and CompuServe(tm). To access a modem in an AccessBuilder modem pool, the traffic from the communication application has to be rerouted from the PCs COM port to its LAN port. To do this, the desktop provides a driver with a Network Communications Services Interface (NCSI). This NCSI driver is part of the IPX dialout client. In addition, the IPX dialout client defines the protocol used for communication between the IPX dialout client and the AccessBuilder.

The AccessBuilder supports the following drivers for communications application that provide an NCSI:
• NCSI.EXE for DOS and Windows NT, Windows 3.1
• Virtual driver NCSI.VXD for Win95
• Virtual driver NCSI.386 for WFWG 3.11

The AccessBuilder supports the folowing redirectors for communications applications that do not provide an NCSI:
• NCSIPORT.EXE for Windows 3.1, WFWG 3.11, and Windows NT (16-bit)
• NCSIDRV.VXD for Win95

Het is dus mogelijk om een poort te rerouteren via bepaalde software, en dat ga ik dus zeker uitproberen. Ik heb nog niet verder gezocht met deze nieuwe informatie, maar dat ga ik zeker doen :9

[update 02:14]
Tot nu toe heb ik de software nog niet kunnen vinden :/

[update 12:58]
Ik heb de NCSI software gevonden, echter is deze niet te gebruiken zonder Windows 3.1(1). De NCSI software is gemaakt door NetworkProducts, echter hun site is offline :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2004 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de NCSI 16bit Win95 drivers uitgepakt, hier heb ik een bestandslijs met een functiebeschrijving. Ook de comport installation (.inf) file.

npc.inf, Installatie van de compoort (alleen de belangrijke data, met bestandsnamen, de rest was niet echt van belang)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
[NPC]
%String2%=ComPort,*PNP0500
[Comport.Copy]
ncsidrv.vxd

[Comport.AddReg]
HKR,,DevLoader,0,*vcomm
HKR,,PortDriver,0,ncsidrv.vxd
HKR,,Enumerator,0,serenum.vxd
HKR,,PortSubClass,1,01
HKR,,ServerName,0,????????
HKR,,GeneralName,0,PORT????
HKR,,SpecificName,0,??????????????
HKR,,AOL,0,0
HKLM,Enum\Root\Ports\0000,PortName,0,COM4
HKLM,Enum\Root\Ports\0000,FriendlyName,0,"NCSI Shared Modem (COM4)"
HKLM,Enum\Root\Ports\0000,DriverDesc,Communictions Port
[ControlFlags]

[Strings]
String0="Network Products"
String1="NPC"
String2="NCSI Shared Port"

Bestandenlijst:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
95PRTDVR.TXT
95VXD.TXT
BTTY.EXE
CCONSOLE.EXE
CCONSOLE.HLP
CLIST.EXE
CLIST32.EXE
filog.ini
MFC250.DLL
MONITOR.EXE
NCSICALL.DLL
NCSIDLL.DLL
NCSIDRV.VXD Windows 95
NCSIPORT.EXE    Windows 3.1, WFWG 3.11, and Windows NT (16bit)
NCSIPORT.TXT
npc.inf
portset.exe
PROCHOOK.DLL
Security.exe

De compoort kan ik met die inf niet installeren (add hardware, zoals manual aangeeft), hij geeft de melding dat de installaite niet voltooid is. Meer informatie over de NCSI driver's zie de post hier boven OF de originele PDF op deze pagina. In de "AccessBuilder 2000/4000/5000 Configuration Guide", op blz 3-18.

Download driver (installed, install heb ik ook on request): http://baracuda.homeip.net/spiegel/ncsi95.zip

• Zijn er ook nieuwere drivers dan de gene die ik op een CD heb van 3Com / op de software pagina?
• Is de driver te porten naar Windows 2000/XP?
• Waar is de site www.networkproducts.com heen gegaan? Volgends whois.sc bestond de site op 2004-05-25 nog (zie update time van image).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef dit topic een schop in de hoop dat iemand mij kan helpen met mijn probleem.

Ik heb ondertussen met de leverancier van de AccessBuilder contact gehad (bedrijf wat netwerken aanlegt), zij kunnen me ook niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klein hopeloos schopje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een klein schopje, in de hoop dat nou iemand het ziet die een andwoord heeft op mijn vraag ;(
Pagina: 1