Toon posts:

Raid-array aanmaken nforce 3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hellow

ik heb vandaag mn nieuwe mobo aangeschaft, een

msi k8n nforce3 platium,

ik wil nu graag raid 0 gebruiken, maar ik krijg het niet voor elkaar. op internet kan ik niet vinden hoe het moet, en in mn handleiding word verwezen naar hoofdstuk 5, maar die bestaat niet....

wie weet hoe het moet?

ik heb 2 sata schijven van 80 gig hitachi op sata channel 1 en 2 aangesloten,

wie helpt mij uit de brand, ik wil graag mijn nieuwe configje gaan gebruiken

greetz Brammm aka Oizor

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Als je PC opstart zie je hem eerst posten met info zoals de CPU Speeds, Mem speeds, aangesloten IDE Apparaten etc. vervolgens gaat hij naar een ander schermpje waar bovenin staat "SiliconImage RAID Controller" of iets in die trand. Ook zoekt hij naar apparaten die aangesloten zijn op de controller. Ook zie je de optie om op "CTRL-A" te drukken of op F12 of zo, doe dat dan kom je in de BIOS van de controller en kan je kiezen of je een nieuwe RAID array wilt aanmaken.

Doe dit en selecteer je beide schijfjes, kies RAID0 ( striping ) en Save de boel en verlaat de BIOS. Nu heb je 1 Grote schijf van 160 Gb ( 2x80 Gb naar RAID0 dus ) en kan je bijv. Windows gaan installeren. Vergeet dan ook niet even je SATA/IDE RAID controller drivertjes te laden door op F6 te drukken ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:04

woutur

Klauwtjes uit!

Ehm, dan heeft ie toch 1 schijf van 80GB? Of gebeurt daar iets magisch :)

/edit:
Woepsie :)
*zet koffie.

[ Voor 23% gewijzigd door woutur op 22-10-2004 22:18 ]

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

We praten over RAID0 en niet over RAID1 :) Anders verdiep je je even in de materie: RAID FAQ.

Verwijderd

Hij heeft inderdaad met Raid 0 160 gb. Dit is Raid 0 geen Raid 1! Ik heb zelf ook twee x 80 gb zo lopen. Tijdens het opstarten met je F10 indrukken. Daar kom je in het Raid menu en kan je alles instellen. Jouw ontbrekende hoofstuk 5 was er bij mij ook niet. Dat slaat op de Engelstalige gebruksaanwijzing, wij hebben de zg. Multilanguage uitvoering. Tip: download zo snel mogelijk de Engelse versie op de MSI site. Die is super uitgebreid en daar staat precies in hoe je zo'n Raid moet realisren.
_/-\o_

Verwijderd

Bij de RAID-config bij IDE-settings in Integrated Peripherals kun je kiezen welke HD's je in RAID wil plaatsen. Enable de HD's die je in RAID wil plaatsen, sla alles op, start de PC opnieuw op en ga daarna naar de BIOS van Nvidia die tevoorschijn komt
Pagina: 1