Airports scannen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 15:53
Hai!

Ik ben van de week eens met een G4 laptop met airport door de buurt gaan rijden met een wireless netwerk scanner.. echt een aanrader! minstens 50 netwerken waar ik gewoon op kon inloggen!! Echt grappig om te doen :) probeer het eens!!!

Post je reacties hier :)

Nick

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dat heet wardriven en wordt al erg veel gedaan. Zoek maar eens op die term en op openAP.

Verwijderd

is dat niet illegaal, op iemand anders zijn netwerk zitten?

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

kismac? macstumbler? :)

Zat er altijd wel naar te kijken de mogelijkheden maar ik wou een powerbook, en kismac werkt geloof ik alleen in psv mode met airport en geen airport extreme kaartjes.

• enveekaa
Naja illegaal, ze staan toch open? :) gewoon een openbaar netwerkje.. ik richt geen schade aan ofzo.. maar is gewoon humor.. dat mensen zich zo slecht beveiligen.. kan gewoon in de router komen met password admin of 1234 :)

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:44:
is dat niet illegaal, op iemand anders zijn netwerk zitten?
Het kraken van een beveiliging om op een netwerk te komen is illegaal, Maar als er niks beveiligd word...
enveekaa schreef op 22 oktober 2004 @ 19:46:
Naja illegaal, ze staan toch open? :) gewoon een openbaar netwerkje.. ik richt geen schade aan ofzo.. maar is gewoon humor.. dat mensen zich zo slecht beveiligen.. kan gewoon in de router komen met password admin of 1234 :)
Sja, dat mag dan weer niet he ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Gotiniens op 22-10-2004 19:47 . Reden: spuit elf enz. ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Gotiniens schreef op 22 oktober 2004 @ 19:46:
[...]

Het kraken van een beveiliging om op een netwerk te komen is illegaal, Maar als er niks beveiligd word...
Dus als jij je deur niet op slot doet mag ik je huis leeghalen? Dat komt op hetzelfde neer.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Gotiniens schreef op 22 oktober 2004 @ 19:46:
[...]

oah, ik dacht andere dingen :), tjah, jammer dat ik geen ibook heb :(, je moet eens weten hoeveel mensen bij mij in de straat bij internet verbinding niet goed beveiligen :Y)

• enveekaa
Sja, dat mag dan weer niet he ;)
Ik verander niets :) het verbaasde me alleen dat er echt nog zo extreem veel open staan. Met kismac kan je ook een leuk plattegrondje maken van de buurt, en zie je precies wie waar een wireless lan heeft staan, netjes met een groen puntje als je erin kan en met een rood puntje als ie beveiligd is... die zijn trouwens ook vrij simpel te 'kraken...' maar dat zou ik nooit doen :)

• enveekaa
AtleX schreef op 22 oktober 2004 @ 19:47:
[...]

Dus als jij je deur niet op slot doet mag ik je huis leeghalen? Dat komt op hetzelfde neer.
Ik loop naar binnen, en haal niets weg... :) mag toch ? hehe

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 20:00

Gotiniens

Fairly odd Tim

[...]

Neej want dat is onrechtmatig toe eigenen van andermans eigendom.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

[...]

Eh, nee. Dat komt niet op hetzelfde neer.

Vergelijk even het volgende:

Alles weg
niets weg

Is dat hetzelfde? Nee dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• enveekaa
CyBeR schreef op 22 oktober 2004 @ 19:52:
[...]

Alles weg
niets weg

heheheh :)
En toch verschaf jij je zonder toestemming toegang tot het eigendom van iemand anders. Laat ik eens een ander voorbeeld geven: Hoe zou jij het vinden als ik op de meest rare momenten door je huis ga lopen?
Vond het wel een leuke manier van verwoorden :) Maargoed, ik vind de vergelijking van huis en lan toch niet helemaal kloppen ... tuurlijk is het niet de bedoeling maar als jij je wireless lan niet beveiligd dan kan je er op wachten natuurlijk.
Ik begrijp ook wel wat jij bedoeld, maar tis niet helemaal hetzelfde..

[ Voor 54% gewijzigd door enveekaa op 22-10-2004 20:03 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

CyBeR schreef op 22 oktober 2004 @ 19:52:
[...]

Alles weg
niets weg

En toch verschaf jij je zonder toestemming toegang tot het eigendom van iemand anders. Laat ik eens een ander voorbeeld geven: Hoe zou jij het vinden als ik op de meest rare momenten door je huis ga lopen?
:?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
krijgen we deze discussie weer? :z

Verwijderd

enveekaa schreef op 22 oktober 2004 @ 19:43:
Hai!

Ik ben van de week eens met een G4 laptop met airport door de buurt gaan rijden met een wireless netwerk scanner.. echt een aanrader! minstens 50 netwerken waar ik gewoon op kon inloggen!! Echt grappig om te doen :) probeer het eens!!!

Post je reacties hier :)

Nick
http://www.wardrivemap.nl/

• enveekaa
Het is volgens mij al vrij goed beveiligd zodra je de DHCP functie uitzet.. en de machines die je wilt verbinden gewoon een vast IP geeft..

En een allow listje, meer is er toch niet nodig...

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Illegaal

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.