Toon posts:

opstartprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met opstarten van
myn dell dimension 4550 multimedia edition.
elke keer als ik de pc opstart, moet ik heel lang
wachten terwijl het blauwe balkje al gevuld is en
dan staat er na 1 minuut ofzow dat ik op f1 moet
drukke en wanneer ik dat doe start hij gewoon op.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen......?

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
Wat heb je zelf al geprobeerd?
Verder vind ik je verhaal een beetje onduidelijk, ik begrijp eruit dat hij erg lang over de POST doet. En dat je vervolgens krijgt te zien: "Press F1 to resume"?

Ik zou eens beginnen met het testen van je geheugen met Memtest86, en checken of je alles wel goed aangesloten hebt. (Denk aan master/slave instellingen en welke apparaten samen op een IDE poort zitten)

Edit:
Wat voor blauw balkje hebben we het hier over?
Een of andere "Dell-scherm" wat je te zien krijgt ipv je normale BIOS-schermen?

[ Voor 23% gewijzigd door Laurenz op 22-10-2004 19:48 ]

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zelf nog niet echt iets gedaan, k weet nix van
dat BIOS enzow... maar het ik bedoelde wel het dell-scherm.
en ik moet inderdaad op f1 drukken om te resumen. k zal
even dat memtest doen, alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

boj de jong,

Je loopt al enige tijd rond op GoT - toch voldoet dit topic niet aan de regeltjes zoals we die hebben opgesteld :)
Ik mis in je topic namelijk een drie tal belangrijke punten:
  • Een stukje eigen inzet. Wat heb je zelf al geprobeerd om je probleem op te lossen? Wat heb je al gedaan en waar heb je al op gezocht? Vertel dat altijd even in je topicstart :)
  • Een goede topic titel - opstartproblemen zijn er in tientallen en dat als topic titel te gebruiken is dan ook veel te vaag. Daarnaast moet in Windows Operating Systems het OS in je topic titel staan.
  • Een duidelijke probleemomschrijving. Zoals je hier al ziet moeten we een beetje gaan gokken wat je probleem is. Daarnaast is je tekst nogal moeilijk te lezen ("myn", "ofzow", "drukke", het gebrek aan hoofdletters en volledige zinnnen) - en het zou erg fijn zijn als je dat ook even oplost :)
Ik ga dit topic dan ook sluiten - open gerust een nieuw topic wat wel aan bovenstaande eisen voldoet :)

Dit topic is gesloten.