Toon posts:

FTP server achter E-TECH router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

ik ben al een paar weken bezig om mijn ftp en webserver online te krijgen, maar het lukt voor geen meter...

Ik heb Deze site helemaal doorgespit, allerlei dingen geprobeerd. Google misbruikt, ,vrienden gevraagd en noem maar op. Niets werkt.

Ik heb een Speedtouch 510 modem van KPN (10.0.0.138), die gaat naar de WAN poort van mijn E-TECH router (192.168.1.1)(http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1121/N). Vanuit die router zitten er een stuk of 5 pc's op. 1 pc (192.168.1.100, static) daar staat een FTP server op (bullet proof 2.21). Nu probeer ik via virtual server in de router port 20 en 21 te forwarden naar 192.168.1.100. Ik laat 2 a 3 mensen testen maar er gebeurd helemaal niets.

Ik ben echt radeloos, heeft iemand van jullie een id?

Alvast heeeeel hartelijk dank,
ruurd

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kijk eens na of passive mode uit staat in BPFTP (je hebt active mode nodig als je alleen de poorten 20 en 21 doormapped). Dit vind je onder "Multi IP Settings" in je setup.

En gebruik je een firewall? Misschien Norton Systemworks waar standaard een firewall bij zit? Of misschien Windows XP met de ingebouwde firewall die aan staat zonder dat je het weet?

[ Voor 50% gewijzigd door Genghis Khan op 22-10-2004 19:44 ]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 20:24
Staat bij Misc Configuration: FTP server op Enabled ?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je moet ook in je speedtouch die poorten forwarden...

of zet je Default server ff op 10.0.0.150 (het adres dat de router waarschijnlijk krijgt)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
->>Kijk eens na of passive mode uit staat in BPFTP

Moet ik daar het ip invullen wat mijn router van de modem krijgt, of de ip van mijn modem ...

Verwijderd

Topicstarter
-->>Staat bij Misc Configuration: FTP server op Enabled ?

In de router of de ftp server?

• Romke

Romke

Dieselhead

je moet via 10.0.0.138 naar je modem en dan bij default server het adres invoeren wat je router van de modem krijgt...

dus het 'WAN' adres van de router///

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan, helpt niets

• Romke

Romke

Dieselhead

probeer je het zelf (vanaf je eigne netwerk) of probeert een ander het voor je..

want je kunt niet vanaf je eigen netwerk testen

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in startpost, ik laat altijd testen door anderen. (van buitenaf) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels ook met serv-u geprobeerd, maakt geen verschil...

Verwijderd

Iets zegt me dat je dit niet gelezen hebt: Het Grote Poortmappingsverhaal

• Hoyden
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 20:07:
-->>Staat bij Misc Configuration: FTP server op Enabled ?

In de router of de ftp server?
In de router..

Staat dat niet aan, dan werkt het niet..
Raar maar waar.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb nu een ftp server online op port 8888, (standaard instelling van mij router). bedankt..

ps volgens mij werkt de virtual server nog niet, maar ik ga nog ff prutsen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jah, alles werkt naar behoren. Ik heb nu zelfs ook een apache server draaien

bedankt voor alles!!!

• Romke

Romke

Dieselhead

maar wat bracht nou de oplossing?

is wel handig voor als anderen zoeken en dit topic tegen komen...

Verwijderd

Topicstarter
dat weet ik niet precies, ik dat het is dat ik die standaard ftp server aangezet heb op port 8888 ;) (paar posts omhoog).

Het werkt zelfs met de DHCP server aan.

gr ruurd

• Hoyden
Verwijderd schreef op 24 oktober 2004 @ 11:24:
dat weet ik niet precies, ik dat het is dat ik die standaard ftp server aangezet heb op port 8888 ;) (paar posts omhoog).

Het werkt zelfs met de DHCP server aan.

gr ruurd
Lekker duidelijk dan...

Naja, het werkt iig :O
Pagina: 1