Apple Cinema Display in Windows USB-HID melding

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 15:08
ik heb vandaag mijn nieuwe 20 Inch Apple Cinema Display opgehaald :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/20inchapplecinemadisplaysmall.jpg

nu heb ik alleen de volgende melding staan (Gele uitroepteken) : Dit apparaat start niet. (Code 10)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/appleusb-hid.jpg

onder Apparaatbeheer bij Human Interface Devices

iemand een idee wat dat is ? aangezien de hub zelf werkt en de Canon Cam die er op zit ook, dus wat voor apparaat is dit ?

BarryMel

Verwijderd

Zat er geen FireWire in dat scherm?!
heeft Apple verder niks te melden?!

• barrymel
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:33:
Zat er geen FireWire in dat scherm?!
heeft Apple verder niks te melden?!
bij Apple kan ik niets vinden, er zit inderdaad een Firewire Hub in maar die heb ik niet aangesloten

BarryMel

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:54
*edit*

Leren lezen

[ Voor 90% gewijzigd door Miglow op 22-10-2004 19:57 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Op dat scherm zitten 2 FireWire400 poorten en 2 USB2.0 poorten.

Hmm ik heb zelf een Apple Pro Keyboard en Mouse aan me pc hangen en deze worden ook herkend als USB-HID, alleen dan zonder geel uitroeptekentje erbij. Het lijkt me gewoon een apparaat dat niet goed geinstalleerd is, wellicht die Canon digicam :?

Afbeeldingslocatie: http://www.trforum.nl/stuff/usbhid.png

Verwijderd

beetje offtopic;
heb je ook dode of hot pixels (of hoe je ze ook wilt noemen) pixels die niet goed werken?!)

[/]

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-01 11:00

RD

focus

meer pics !! :9

• barrymel
xabre16v schreef op 22 oktober 2004 @ 19:58:
Op dat scherm zitten 2 FireWire400 poorten en 2 USB2.0 poorten.

Hmm ik heb zelf een Apple Pro Keyboard en Mouse aan me pc hangen en deze worden ook herkend als USB-HID, alleen dan zonder geel uitroeptekentje erbij. Het lijkt me gewoon een apparaat dat niet goed geinstalleerd is, wellicht die Canon digicam :?
zoals je kan zien werkt de Canon wel gewoon goed, die USB-HID staat er ook zonder de cam
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 20:30:
beetje offtopic;
heb je ook dode of hot pixels (of hoe je ze ook wilt noemen) pixels die niet goed werken?!)
yep...... ik heb er 4 :(

2 bijna in het midden en 2 aan de buitenkant

Maandag even Apple bellen hoe dat zit of ik hem zo kan ruilen ?

of heb jij dat al gedaan ?

ze vallen trouwens alleen op als ik iets donkers heb zoals dos scherm of een game die wat donkerder is, zo zie ik ze niet 123.......
zal ik morgen voor je maken :P

BarryMel

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 20:27

Priet

To boldly do what no one has..

Heb wel eens vaker dit soort problemen gezien. Bij mij heeft 't vaak geholpen om de usb-hub te verwijderen (uninstall) en opnieuw door Windows te laten detecteren.

Waarschijnlijk had je dat al geprobeerd, maar je weet maar nooit... :)

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

offtopic:
Ik zou gewoon ff met Apple bellen 2 niet werkende pixels in het midden zou ik niet accepteren!

Verwijderd

HID = Human Interface Device, het is dus iets muizigs/toetsenborderigs wat niet goed werkt/slechte driversupport. Het zal iets van je toebo/muis combo kunnen zijn, wat me sterk lijkt, of iets latents/apple only in dat scherm, bijvoorbeeld een vreemde apple feature die als HID gestuurd wordt (for all I know is het ding voorbereid op een apple touchscreen, firmware al in het scherm, wordt ook gedetecteerd, maar module niet aangesloten?). Als je alle kabels behalve de DVI/VGA kabel verwijderd, is het er dan nog? Dan is het iets anders.

Overigens: strak ding, jammer van die lelijke poot, maar het ding is vast compatible met de VESA-standaard voor LCD monitorsteunen, zodat je d'r zelf iets leuks aan kan hangen, of wall-mounten, of aan een of andere stoere arm.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:12:
*KNIP*

Overigens: strak ding, jammer van die lelijke poot, maar het ding is vast compatible met de VESA-standaard voor LCD monitorsteunen, zodat je d'r zelf iets leuks aan kan hangen, of wall-mounten, of aan een of andere stoere arm.
Dit poot is erg gaaf hoor, vooral vanaf de zijkant :) maar dat is smaak ;)
het is idd VESA compatible, en er zijn al diverse andere voeten die speciaal bij het scherm passen (of de iMac G5).

Verwijderd

Oops dual post zie ik nu :X

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 18:29 . Reden: dual-post ]

• barrymel
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:12:
HID = Human Interface Device, het is dus iets muizigs/toetsenborderigs wat niet goed werkt/slechte driversupport. Het zal iets van je toebo/muis combo kunnen zijn, wat me sterk lijkt, of iets latents/apple only in dat scherm, bijvoorbeeld een vreemde apple feature die als HID gestuurd wordt (for all I know is het ding voorbereid op een apple touchscreen, firmware al in het scherm, wordt ook gedetecteerd, maar module niet aangesloten?). Als je alle kabels behalve de DVI/VGA kabel verwijderd, is het er dan nog? Dan is het iets anders.

als er niets op de hub in het scherm is aangesloten dan zie je alleen dat USB-HID ding en als je de USB kabel uit de laptop haalt is de hub in de monitor weg dus ja dan zie je niets :) dus wat jij zegt het moet iets in het scherm zijn misschien de knoppen bediening of zo vanaf een mac ?

en ja inderdaad er kan een VESA steun op, ik was het van plan maar ik vind die voet best mooi eigenlijk :)

Maandag ga ik uitzoeken hoe het met die dode pixels zit, er zit er 1 echt zo wat in het midden, best vervelend toch........

BarryMel

Verwijderd

MIJN god, je hebt het ding op een LAPTOP???? ZIEK!

• barrymel
Verwijderd schreef op 23 oktober 2004 @ 00:25:
MIJN god, je hebt het ding op een LAPTOP???? ZIEK!
ha ha :) Dell Inspiron 8600 met precies de zelfde resolutie als het Apple scherm :) dus hij kan het makkelijk aan :)

BarryMel

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Het is weliswaar een waanzinnig oud topic, maar ik heb hetzelfde probleem.

USB-HID wordt van mijn 23" Apple Cinema HD display wel herkend, maar als ik reboot wordt het zo'n melding met een geel uitroepteken erbij.

Het rare is dat ik er met mijn vorige pc (Asus P4P800 met 2,6 GHz P4) geen last van had, maar nu ik een Asus P5B Deluxe @ E6600 heb krijg ik de melding.

Het vervelendste is nog dat ik mijn scherm nu niet uit kan zetten/de helderheid met de knoppen op het display niet meer kan bedienen. Drivers zijn onvindbaar en USB-HID in Apparatenbeheer weggooien en restarten helpt ook niet. :|

• barrymel
eerdepeer schreef op donderdag 07 september 2006 @ 19:43:
Het is weliswaar een waanzinnig oud topic, maar ik heb hetzelfde probleem.

USB-HID wordt van mijn 23" Apple Cinema HD display wel herkend, maar als ik reboot wordt het zo'n melding met een geel uitroepteken erbij.

Het rare is dat ik er met mijn vorige pc (Asus P4P800 met 2,6 GHz P4) geen last van had, maar nu ik een Asus P5B Deluxe @ E6600 heb krijg ik de melding.

Het vervelendste is nog dat ik mijn scherm nu niet uit kan zetten/de helderheid met de knoppen op het display niet meer kan bedienen. Drivers zijn onvindbaar en USB-HID in Apparatenbeheer weggooien en restarten helpt ook niet. :|
ik heb um al niet meer..... het scherm bedoel ik, na een week weg gedaan, zaten zo veel dode pixels in, heb nu een 24 inch dell :D

BarryMel

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Omdat ik er geen heb wil ik ook graag niet mijn scherm inruilen :X
Pagina: 1