19"Crt tegen de grond laten knallen.

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallooo,

Ik heb hier een IIyama 19" Crt monitor staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.bebensee.de/schnaeppchen/A901HT-small.jpg
Deze om precies te zijn.

Alleen 1 probleem, normaal als je hem aanzet krijg je zon zwaar boostgeluid.
Dat klink als "BRM" ofzoiets...
Naja, aangezien dit al de 4de en de laatste IIyama is uit dezelfde serie die het na ongeveer 1 jaar niet meer doet, hebben we er genoeg van en is er besloten om dat ding met veel geweld van een molen af te gooien. :)

Alleen voordat we dit gaan doen, vraag ik me af wat er gebeurt als dat ding de grond raakt ? Hij weegt namellijk 25 KG en heeft volgens mij wel een behoorlijke snelheid als hij beneden aankomt !
Onploft hij ofzo ? ik zou het echt niet weten... ik wil dit graag even weten voordat we het gaan doen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hij implodeert.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
Hij barst denk ik gewoon uit elkaar. Wat zou er moeten ontploffen? Er zitten toch geen explosieven in?

• sdomburg
MADG0BLIN schreef op 22 oktober 2004 @ 18:59:
Hij barst denk ik gewoon uit elkaar. Wat zou er moeten ontploffen? Er zitten toch geen explosieven in?
Er heerst een vacuum in de beeldbuis.

[ Voor 4% gewijzigd door sdomburg op 22-10-2004 19:00 ]

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:56
sdomburg schreef op 22 oktober 2004 @ 19:00:
[...]

Er heerst een vacuum in de beeldbuis.
Oh ok. Wist ik niet. :Y)

Verwijderd

Wootism schreef op 22 oktober 2004 @ 18:58:
Hallooo,

Ik heb hier een IIyama 19" Crt monitor staan.
[afbeelding]
Deze om precies te zijn.

Alleen 1 probleem, normaal als je hem aanzet krijg je zon zwaar boostgeluid.
Dat klink als "BRM" ofzoiets...
Naja, aangezien dit al de 4de en de laatste IIyama is uit dezelfde serie die het na ongeveer 1 jaar niet meer doet, hebben we er genoeg van en is er besloten om dat ding met veel geweld van een molen af te gooien. :)

Alleen voordat we dit gaan doen, vraag ik me af wat er gebeurt als dat ding de grond raakt ? Hij weegt namellijk 25 KG en heeft volgens mij wel een behoorlijke snelheid als hij beneden aankomt !
Onploft hij ofzo ? ik zou het echt niet weten... ik wil dit graag even weten voordat we het gaan doen.
dat BRM hoort, dat is de degaussing

als je hem op de grond gooit gaat hij stuk, meer niet
ik stond er laatst naast toen iemand met een knuppel een 81 cm tv ging bewerken, het ging niet van knal ofzo

Verwijderd

Wootism schreef op 22 oktober 2004 @ 18:58:
hebben we er genoeg van en is er besloten om dat ding met veel geweld van een molen af te gooien. :)
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 19:01:
ik stond er laatst naast toen iemand met een knuppel een 81 cm tv ging bewerken, het ging niet van knal ofzo
Jongens jongens :P

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:01

jaKKer

liev ;x She's on Fire

Ga je er een filmpje van maken? maar als je hem goed genoeg laat vallen vliegen de scherven wel in het rond hoor. :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Als het ding stuk is breng je het naar het containerpark. Ik snap niet wat er nu precies leuk is aan het schowspel van een crt welke 2 seconden valt en dan in vele stukjes verspreid ligt welke je waarschijnlijk niet eens zult opruimen.
Als je spectakel wil download het filmpje van toen die vliegtuigen op het wtc crashten, dat is iig al minder tijdrovend en milieuvriendelijker dan wat je van plan bent te gaan doen. :/

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

corpseflayer schreef op 22 oktober 2004 @ 19:23:
Als je spectakel wil download het filmpje van toen die vliegtuigen op het wtc crashten, dat is iig al minder tijdrovend en milieuvriendelijker dan wat je van plan bent te gaan doen. :/
nee dat is leuk om naar te kijken, mensen die het raam uitspringen enzo :/ :r . Hiermee doe je niemand pijn (op de monitor na dan :P )

Anyway.... wel ff een filmpje maken hè? Ik heb wel vaker gelezen dan mensen monitoren kapot gooiden en er nooit iets over gelezen (qua pijnlijke gevolgen oid)

Verwijderd

Berg glasspetters :)

Maar maf. k'heb precies dezelfde monitor al 2 jaar en ben er ERG tevreden mee, doet het perfect..

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 11:45
er werden van mijn vroegere studentenflat (Tuindorp westcomplex utrecht voor kenners, 18 hoog) geregeld tv's naar beneden gegooid, en je kan net zo goed een vuilniszak naar beneden gooien, net zo zinloos, net zoveel herrie, net zoveel troep die toch weer door de vuilnisman opgeruimd moet worden, en helemaal net zo onspectaculair.
En waarom is dat dan? Al eens bedacht hoeveel vacuum-volume dat die buis heeft? Weinig, en aangezien het nekje van de buis heel dun is, en daar een relatief zware printplaat aan hangt, breekt die als eerste, en loopt er met een zacht sisje een litertje of 5 hooguit lucht in.

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 22-10-2004 19:41 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
zoiezo als je iets naar beneden gaat gooien, doe dan iets leuks ofzo, neem een kat met op zijn rug een besmeerde boterham....
dan kan je kijken of het recht van ofwel de kat (die altijd op zijn pootjes komt) ofwel die van de boterham (die ook altijd verkeerd valt :P ) het sterkst is :D

• Wootism
  • Niet online
Hehe Lol,
Das dus echt het droogste idee dat ik ooit heb gehoord :P
Maar als ik het zal doen, dan zal het poesje in kwestie wel erg korte pootjes hebben
als hij van een molen word gegooid :9

En voor de mensen die er lol niet van inzien.....
uuhh njah week niet is gewoon fun ofzo.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44

mr_petit

opperprutser

Het lijkt mij dat er nog wel garantie op zit. (als je steeds een monitor krijgt die het maar een jaartje doet...)

De garantie is echter niet meer claimbaar nadat je 'm van de molen hebt gegooid...

"man is not truly one, but truly two,"

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hier nog een 14,1" TFT panel liggen, waar ik geen controller voor heb. Wat gebeurt er als ik die laat vallen? :P

• Wootism
  • Niet online
Dan gebeurt er iets wat niet zo spectaculair is als mijn CRT 8)

Verwijderd

Wel ervaring met met een zware TV (kleine meter breed) uit de 80er jaren dus denk wel meer dan 25kg.
Toevallig ook in Tuindorp van een flat geknikkerd, en dat was wel een stuk spectaculaider dan verwacht. Op de 15e verdieping was het nog steeds een enorme klap. Glas in een straal van 30m. Op de eerste verdieping kunnen er best ramen barsten.
Suc6, maar zorg dat er niet te veel beschadigd kan raken beneden.

• Wootism
  • Niet online
Wtf is Tuindorp ?
Een of andere Associaal dorp waar overal zooi onderaan flats ligt ofzo :P

NJah ik gooi em er morgen vanaf....kijken wat er gebeurt !

• sdomburg
Wootism schreef op 22 oktober 2004 @ 20:49:
Wtf is Tuindorp ?

Een wijk in Hengelo.

Ruim je het wel netjes op en zorg je dat er geen mensen in de buurt zijn?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Wootism schreef op 22 oktober 2004 @ 20:49:
Wtf is Tuindorp ?

Studentenflat complex van de SSH in Utrecht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wootism: neem de FAQ van Lieve Adjes eens door wat betreft de Tweakers Huiskamer. Neem de tijd en post eens nuttig en behulpzaam in het forum. Wanneer de tijd rijp is, vraag dan HK-toegang aan. Mocht je toegelaten worden, dan kun je het verhaal aldaar voortzetten :)

Maar dus niet hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.