Geen geluid bij DTS DVD

Pagina: 1
Acties:

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-02 15:49
Ik heb een backup van mijn DVD (Master and Commander) gemaakt, en deze alleen voorzien van DTS geluid (omdat DTS het beste geluid heeft en ik ruimte wil besparen om de beeldkwaliteit zo hoog mogelijk te houden).

Nu als ik die DVD op mijn PC afspeel heb ik wel geluid, maar heel zachtjes, ik moet mijn boxen op max. zetten voor een beetje normaal geluid te hebben.

Als ik die DVD dan op mijn standalone dvd speler wil afspelen krijg ik gewoon geen geluid, terwijl toch wordt aangegeven op mijn DVD speler dat DTS in werking is.
De DVD speler is met een Scartkabel aangesloten op mijn TV.

Dit fenomeen komt enkel voor bij DTS, de andere standaarden speelt hij perfect af.

Ik heb het boekje van mijn DVD en TV helemaal doorgenomen, maar ben niet op een oplossing gestoten. ook google heeft me niet wijzer gemnaakt.
Heeft iemand een ide wat ik kan doen hieraan ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

DTS is digitaal, je dvd-speler heeft waarschijnlijk geen decoder aan boord, en je tv al helemaal niet. Dat is het probleem. Je hebt dus een aparte receiver nodig wil je DTS af kunnen spelen. Of in iedergeval dus een decoder in je dvd-speler.

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Als je DTS geluid wilt horen heb je een DTS receiver nodig. Je TV kan er niks mee.

Waarom het zachtjes klinkt op je PC vind ik typisch, zal wel aan de kaart liggen.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
Ik heb een backup van mijn DVD (Master and Commander) gemaakt, en deze alleen voorzien van DTS geluid (omdat DTS het beste geluid heeft en ik ruimte wil besparen om de beeldkwaliteit zo hoog mogelijk te houden)
DTS is mischien wel betere kwaliteit maar hierdoor bespaar je geen ruimte mee voor beeldkwaliteit omdat DTS meer mb's in neemt :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:49

KneoK

Not in a million lightyears

Possible schreef op 22 oktober 2004 @ 23:13:
[...]
DTS is mischien wel betere kwaliteit maar hierdoor bespaar je geen ruimte mee voor beeldkwaliteit omdat DTS meer mb's in neemt :)
Wel als 'ie (zoals 'ie zelf volgens mij aangeeft) de rest van de audiosporen weglaat (dus DD5.1 Engels, DD5.1 Frans, weet ik veel...).

Verwijderd

Waarom je geen geluid hebt op een stand-alone speler:
DTS gebruikt een externe decoder welke meestal in de AV-receiver aanwezig is. Waarom gebruik je trouwens DTS op de TV? Het kwaliteitsverschil is op een normale HT-set al nauwelijks waar te nemen.
Waarom bij andere DVD's wel geluid op TV?
Op de meeste DVD's staat een gewoon PCM-signaal wat door de inerne decoder naar een 'normaal' audio signaal wordt omgezet.
Waarom DTS-geluid zacht op de PC?
Kan liggen aan het encoden van het signaal. Het kan ook zo zijn dat AC3-filter het DTS-geluid verzwakt omdat dat staat ingesteld in de AC3-codec...
Pagina: 1