[A7N8X]Win2K/XP niet te installeren, 98 vastlopers

Pagina: 1
Acties:

• Ytsejammer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 17:29
Ik heb een Asus A7N8X moederbord welke een hele tijd goed heeft gedraaid. Maar sinds kort kan ik geen XP of Windows 2000 meer installeren en wel Win98. De installatie van Xp loopt na de hardware tests vast. Soms komt ie wat verder dan anders maar uiteindelijk loopt ie toch vast. Windows 98 wil wel installeren maar de GDI-bronnen raken erg snel vol. Ik denk dus dat het moederbord stuk is alleen weet ik dit niet zeker. Kan iemand mij vertellen wat het nog meer kan zijn voordat ik een nieuw moederbord koop?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Ik zou beginnen met het scannen van het geheugen: www.memtest86.com

Wat je verder kunt proberen is om met zo min mogelijk apparaten de installatie starten, misschien zit er iets anders dwars.

Verwijderd

Je zou het moederbord in een andere pc kunnen testen-> dus andere hardware zoals VGA, HD,Voeding etc. en kijken of je het daar ook hebt. Als je daar de gelegenheid niet toe hebt laten testen bij de lokale pc boer :)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Heb je nog andere hardware er in? (geluidskaart, SCSI kaart e.d.). Gooi die er dan eerst eens uit. Is ie overklokt? Terugklokken.
En wat heb je zelf al geprobeerd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak :Z

Waar denk je dat de 'Moederborden' in Processors, Moederborden en Geheugens voor staat :?

Move OH -> PMG

Let tevens een beetje op je topictitels- ik pas even eea aan
Dream theater rules ;)

Oslik blyat! Oslik!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zet je Bios weer op safe default instellingen en kijk dan of hij het weer wil doen .

En zet je geheugentimings wat trager inc je bussnelheid.

Daarna kan je altijd ,als je alles geinstalleerd hebt ,de instellingen weer wat strakker zetten.

How do you save a random generator ?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vraag me af of dit type moederbord niet gewoon klote is.

Zie ook de geluids kaarten die op 9 van de 10 niet werken.
Pagina: 1