Toon posts:

Moderaties mbt. Microsoft; politieke correcte site !?!

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geachte modderaars,

ik reageerde op de Ballmer & de100$ pc - thread, en kreeg een -1 Troll' (reactie 1154693). Ik ben nog nooit zo laag gewaardeerd. Wat blijkt nu? Ik gebruikte M$... doe ik al jaren. En waarschijnlijk werd dat afgestraft, begrijp ik nu. Goed, voor het moment heb ik dat veranderd.

Maar dit gaat mij wat ver. Dat $-teken is voor mij een symbool voor de winstmanie van Microsoft. Sinds ik die manie door heb ('93, dacht ik), snap ik veel acties van dat concern. Ooit dacht ik dat zij net als andere nerds gedreven werden door technologische volmaaktheid of zo. Na die tijd, toen de Linux- en Microsoft-oorlogen op mijn studie net begonnen, ben ik steeds meer waardering voor hen gaan krijgen. Nu is die $ net zozeer een warschuwing als een waardering.

En dat is dus ineens een troll waard. Wat een gezeur! Net als dat gedoe om een groet aan het eind van een post. Laat dat toch lekker aan de beleefdheids-opvoeding van mensen over; leven en laten leven. Wordt het Tweakers van de prettige gestoorde techneuten langzaam overgenomen door de politiek correcte spijkers-op-laag-water zoekers?

Het viel mij overigens op dat veel posts weggemod waren in die thread. Naar mijn mening (maar wie ben ik... :) ) waren er maar een paar echte trolls bij.

met vriendelijke groet!
Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:25
blijkbaar zijn veel mensen het niet met je eens, anders had je geen -1 troll gekregen lijkt mij.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:? boeiend wat voor mod. je krijgt

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Voor jou is het misschien een teken voor de winstmanie van Microsoft, maar het is helemaal niet nodig om 'M$' te gebruiken. Net zoals het niet nodig is om bijvoorbeeld 'Linsux' te gebruiken. Er zijn genoeg mensen die er zich aanstoot aan nemen. Verder hangt het ook van de rest van je reactie af of je een -1 Troll-moderatie krijgt; als hij verder nuttig is, zullen veel modders een andere moderatie geven. Maar denk er wel aan dat veel modders bijna spontaan naar de -1 Troll grijpen als ze 'M$' zien staan. Het kan hoe dan ook opgevat worden als kleine troll naar MS, zelfs al heb je er verder geen bedoelingen mee en schrijf je het eerder voor de lol. Gewoon 'MS' schrijven dus, dat is neutraal en daar kan niemand aanstoot aan nemen :).
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:58:
:? boeiend wat voor mod. je krijgt
Sja, als je daarvan uitgaat, vraag ik me af wat je in Tweakers.net Moddereter Forum doet ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Steve op 22-10-2004 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
M$ is gewoon kinderachtig. Het bedrijf heet Microsoft en dat kort je af als MS. Als je dat niet snapt, dan verdien je niets anders dan een -1 troll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Laat dat toch lekker aan de beleefdheids-opvoeding van mensen over; leven en laten leven.
Mensen die een $ gebruiken kennen kennelijk geen beleefdheid, anders gedroegen ze zich niet als kinderen, maar als volwassen mensen door de normale bedrijfsnaam te hanteren.

Naar mijn mening mag dit soort kinderlijke gedrag gewoon met een -1 Troll worden afgestraft. Grow up, en je krijgt normale moderaties.

En hoezo winstmanie? Het is een bedrijf weet je nog? Wat is de primaire doel van een bedrijf? Winst maken! Niet de filantropische instelling uithangen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Sja, als je daarvan uitgaat, vraag ik me af wat je in Tweakers.net Moddereter Forum doet ;).[/quote]

Ik zag dit topic toevallig, en dact :? 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wildhagen schreef op 22 oktober 2004 @ 18:02:
[...]

Mensen die een $ gebruiken kennen kennelijk geen beleefdheid, anders gedroegen ze zich niet als kinderen, maar als volwassen mensen door de normale bedrijfsnaam te hanteren.

Naar mijn mening mag dit soort kinderlijke gedrag gewoon met een -1 Troll worden afgestraft. Grow up, en je krijgt normale moderaties.

En hoezo winstmanie? Het is een bedrijf weet je nog? Wat is de primaire doel van een bedrijf? Winst maken! Niet de filantropische instelling uithangen.
Wat je citeerde haal je uit z'n verband.
Ik heb nooit beweerd dat het precies *netjes* is om een bedrijf anders te noemen... maar wel, dat ik dit al jaren doe, zonder alleen maar negatief te zijn, en dat dit nu ineens hier als trolling wordt beschouwd. Terwijl ik duidelijk probeer te maken dat ik steeds meer waardering voor MS krijg - ten dele ook omdat ze zo goed zijn in winst maken.

Naar mijn mening is $ voor een bedrijf neutrale, of zelfs positief. Het is juist de neiging om $ als 'fout' te betitelen dat bij mij politiek correct of zelfs wat kinderachtig overkomt. Vergelijk maar met de politieke pr-ers die nu het woord 'uitkeringsgerechtigde' als fout betitelen, terwijl dat al jaren een correct gebruikt woord was.

Maar goed, ik verwachtte niet mijn gelijk te krijgen :). Wilde jullie alleen aan het denken zetten. Enjoy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart

Nog 6 topics en we zijn echt 1337.

Deze discussie is nog steeds niet beslist, maar mijn mening als PM blijft (en ik ben daarmee fundamentalist) dat M$ mag, mits er tenminste enige onderbouwing bij staat zodat de reactie niet alleen om het posten van M$ gaat. Ik zal dat dan ook te vuur en te zwaard verdedigen.

PS, ik kon jouw M$-reply niet vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door Delerium op 22-10-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1154693 dus.
(gewoon willekeurige reactie pakken, en het nummer vervangen door de 1154693 uit de TS)

Er zijn al 2 PM's langsgeweest.

En de post zelf is ook geëdit, M$ staat er niet meer.

[ Voor 25% gewijzigd door Resistor op 22-10-2004 22:56 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, dat heeft 'ie dus idd weggeedit, er staan nog maar 2 andere M$en in die draad.

Sjees, heb ik 'm 2 keer gePMEd, domdomdom .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:18

botoo

💀 too old to die young

FYI: een M$ post zonder verdere inhoud is een troll, maar als de $ slechts een verbastering is in een verder nuttige post, dan kijk ik er grotendeels doorheen (maar het is nooit bevorderend).

Dat is _mijn_ mening, sommigen zien dat ook zo terwijl anderen zonder pardon een M$ post met troll afrekenen.
Voor beide opties is iets te zeggen (sterker nog, daar _is_ al heel wat over gezegd in dit forum).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

ik word hier echt heel moe van elke keer dat gemieren neuk over M$
ik denk dat ze de verbastering van M$ grotendeels aan hun zelf te danken hebben door de zeer agressieve financiële bedrijfsvoering die ze hebben.

het M$ gebruik heeft voor de meeste total niks met onbeleefdheid of kinderachtighijd te maaken het is gewoon een uitdrukking van een dieper gevoel over het bedrijf en waar het voor staat
(net als dat er in de olie industrie vaak $hell geschreven wordt)

ze hebben een hoop goed maar ook een hoop slecht gedaan voor de software industrie
met grote macht komt grote verantwoordelijkheid
en met dat laatste daar scheelt het nog wel eens wat aan
het is denk ik een heel stuk minder als in de jaren 90 (of ze weten het beter te verbergen ;-)
maar ze hebben een hoop kleinere bedrijfjes en innovaties de nek omgedraaid soms door beter te zijn maar ook vaak door gewoon groter/agressiever te zijn

want als er niet een hoop mensen waren geweest die M$ schreven (en er over spreekten) in plaats van MS waren ze er nooit achter gekomen dat hun gedrag niet altijd wenselijk was.

ik persoonlijk vind, dat de wereld misschien een stuk prettiger zou zijn zonder mega bedrijven als MS, dell, intel, (Shell, ING,)ect.
(een wereld a`la totalrecall of bladerunner lijkt mij toch niet echt een pretige toekomst)

en hadden we nog netscape, os/2, wordperfect, ect. gehad
en wat maakt het het uit dat niet alles presies het zelvde werkt
een opel auto monteur repareert toch ook vw ze zijn anders maar het is niet on overkomelijk alles werkt ongeveer het zelvde ff wennen en dan gaat het wel weer
en had wincommander nog gewoon wincommander geheten en niet onder dreiging van advocaat zijn naam naar total commander veranderd

en ieder die niet meer van zulke voorbeelden kent moet toch wel erg grote oogkleppen op hebben gehad

misschien een raar voorbeeld:
maar was van de zomer in Drente was een fietscomputer voor mijn kleine van mij aan het zoeken
kwam bij een kleine fietsen maker daar om er een te kopen voor hem
de goede man daar had niet wat hij zocht daar en belde zijn "concurrent" op en vroeg of die wel had wat mijn zoon zocht.
de eigenaar legde precies uit waar ik moest wezen met zelfs een kaartje hoe daar te komen

geloof dat MS nooit zo iets zou doen, verkopen je liever iets dat half werkt dan je er op te wijzen dat een concurrent precies heeft wat je zoekt

laat ik het zo zeggen sinds win2k hebben ze best een aardig besturing systeem op de markt gezet (ook al zitten er een paar gaatjes in)
en andere producten van ze zijn ook echt niet slecht
maar een beetje competitie zou ook niet slecht zijn

dus misschien zijn een hoop mensen die M$ schijven niet zo zeer tegen microsoft maar meer tegen de agressieve business houding van het bedrijf

ik hoop dat de gene die het niet eens zijn met mijn stelling er toch eens open over na denken
want vandaag de dag horen mensen nog wel een ander wat zeggen MAAR ......
echt luisteren doen er maar zeer weinig.
(zeker als het niet helemaal in het vertroude plaatje past)

[ Voor 11% gewijzigd door player-x op 02-11-2004 01:48 ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het wel met de laatste reactie eens eigenlijk..ook vind ik het allemaal een beetje gezeur hoor...waar maken we ons druk over? Of iemand nou M$ of MS zegt..who cares? Mijn god of er niet belangerijkere zaken in de wereld zijn om je druk over te maken :X Kijk als iemand M$ gebruikt en verder gewoon goede onderbouwing voor zijn verhaal geeft of dat iemand gewoon het leuk vind M$ te zeggen: echt het zou mij een rotzorg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Player-x, de discussie m.b.t. de beruchte M$ verbastering is inmiddels vaak genoeg langsgekomen in TMF, en ik lees geen nieuwe invalshoek in je kick van dit topic.

Doe maar eens een search in TMF op M$ en je kan je lol voorlopig wel op.

Deze gaat op slot.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 14:39

player-x

Disruptive by design

ik kon in je profiel geen @mail adres vinden dus bij deze op deze manier
van communicatie over de draad die je hebt afgesloten
Moderaties mbt. Microsoft; politieke correcte site !?!

als je denkt dat ik puur anti microsoft ben: dat is ver van de waarheid.

ik heb maar een echte levens filosofie en dat is: “leven en laten leven”

en ben bang dat steeds meer mensen dat vergeten
en dat is wat ik probeer over te brengen

en ik doe het zelf niet meer om dat ik zie en heb geleerd dat zeker vandaag de dag je, je zelf neutraal moet opstellen om iemand naar je te laten luisteren
ik zelf heb ook een hekel aan het gewoon M$ schijven om het M$ schijven
maar denk dat mensen die het in een goede onderbouwde post doen dat ook zouden moeten kunnen
en als je in mijn post`s op tweakers kijk zie je dat ik het niet of nauwelijks gebruik

ja het is een statement van zo iets als: “dit is waar ik sta tegen over microsoft”
zo iets als een CDA, PvdA, poster op je raam plakken het geeft duidelijkheid van waar iemand staat.
Maar vandaag de dag gaat het alleen nog maar om nummers statements en posities en niet meer over overtuigingen en de wil om naar een andermans redenering te luisteren

Het gaat mij helemaal niet om M$ <> MS of MS <> linux, intel <> amd, nvidea <> ati
Nee het gaat mij er om dat ik vaak naar goede post`s op tweakers moet zoeken op -1 niveau en vooral bij discussies over deze onderwerpen,
omdat moderatie vaak als een wapen word gebruikt om een standpunt over te breng
"van ik heb gelijk om dat jij M$ schrijft"
als makkelijkste argument om niet te hoeven luisteren.

Vind het jammer dat je dat niet uit mijn post hebt kunnen op maken
Zeker voor iemand die als moto heeft “think different”

Of ik ben gewoon een slechte schrijver die zijn gedachte / mening niet goed onder woorden kan brengen.
Dan mijn excuses en houd ik mij zelf veder uit deze discussies,
En hoop dat er iemand anders langs komt die het beter onder woorden kan brengen als ik.

het eenige dat ik heb geprobeert is mensen naar andermans meening te laaten luisteren

Met vriendelijk groet Michael Westen

[ Voor 11% gewijzigd door player-x op 02-11-2004 13:55 . Reden: invoegen url ]

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Michael,

Bedankt voor je reactie (kan natuurlijk beter via mail nickname@tweakers.net :)), ik begrijp je heus statement wel, en ik kan er zelfs wat bij voorstellen :).

De reden dat ik het draadje op slot gezet heb is omdat de discussie al te vaak en te frequent langsgekomen is en dat ik geen nieuwe invalshoeken in je reactie zie. Om te voorkomen dat dezelfde discussie zich blijft herhalen (de meningen zijn en blijven immers verdeeld) zit deze nu dicht.

Ik zal deze post er voor de volledigheid nog bij plakken, en verder weet je me nu via mail te vinden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.