Toon posts:

Shareazea icm Bittorrent 2kb down met 200seeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben via een vriend naar gathering of tweakers doorverwezen,
Ik heb verscheidene topics over poortmapping/p2p/torrent clients doorgelezen en al verschillende dingen geprobeerd.

Ik heb nu een Medion Wireless router en een Alcatel speedtouch 510 icm planet adsl economy met een download van 55 kb/s en upload van 20kb/s Alles werkt flex, ook downloaden via http sites. Alleen nu wilde ik wat met shareaze downloaden (bittorrents) en dat schiet echt niet op.

Hij vind ongeveer 200 seeds en download met zo`n 2kb/s af en toe 500bytes/s en maximaal 10 kbs. Dit moet toch anders kunnen aangezien ik genoeg mensen gezien heb die 80% van hun max download wel halen, terwijl ik niet boven de max van 10 uitkom.

Ik heb nu alles weer standaard ingesteld van de router en speedtouch (qua poorten) en de router dhcp servert mij nu met een vast ip, en ik heb geen firewall geinstalleerd.

Ik upload daarentegen als een gekke, ik heb nu een bepaald bestand 150 mb geupload en 70 mb gedownload, uploaden doet hij ook altijd maar bij download staat 50% van de tijd Active bij status en als ik vervolgens het plusje ervoor doe zie ik allemaal seeds "choked" staan.

Wat kan ik doen om mijn download snelheid te verhogen

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb verhalen gehoord dat Shareaza geblokt word bij sommige trackers, maar ik weet niet of dat waar is.. :/ Wat je kan doen is, BitComet ( www.bitcomet.com ) downloaden en kijken of het daar wel goed gaat. Oh ja, wel de goede poort openzetten bij BitComet. ;)

Verwijderd

dan zou die shareaza het toch helemaal niet doen?

Verwijderd

Topicstarter
Met een andere torrent client hielp niet... het gaat nog steeds retesloom...

iemand iets?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:25

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Zeker weten dat er helemaal geen firewall bij betrokken is? Softwarematig of hardwarematig.. open wat poorten? Ik kende iemand die precies hetzelfde probleem had, en het was verholpen zodra ze haar Windows firewall uitdeed.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Hoe waar en welke poorten moet ik openen dan?

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:35

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Via de webinterface van je router. Kan je allemaal vinden in de handleiding ervan. ;)

Systeem specs

Verwijderd

Zorg er iig voor dat je niet je volledige upload gebruikt.
Zet m op 80 % van je max up.
Dat zou beter moeten gaan :P

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Welke poorten je moet openen hangt helemaal af van de Bittorrent client dat je gebruikt. Check de manual van die client, of de FAQ op diens site.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

Topicstarter
Ok 1 en ander geprobeerd, nu met azureus. met de ingebouwde port-tester kom ik niet ver, hij zegt telkens NAT-error. Nu heb ik in mn speedtouch 510 de poort die ik in azureus heb ingesteld geforward. Als ik zonder mn router ertussen azureus opstart geeft hij port ok aan.

Maar ik heb dus een medion wireless router. Hier heb ik ook portforwarding aanstaan(6882), maar azureus zegt weer NAT-error.

Ik heb dus eigenlijk de speedtouch als modem en router als router eraan geknupt.

Maar ik heb dus op beide apparaten de port 6882 geforward, maar toch geeft azureus aan NAT-error (bedoelen ze toch mee dat hij geen goed gebruikt kan maken van de ingestelde poort?)

wie weet hoe ik dit nu moet instellen...

de router staat op static IP en geeft in windows gateway 192.168.0.100 aan
en mn ip-adres van mn computer is 192.168.0.103.

het ip-adres van de speedtouch is 10.0.0.138

hoe en wat moet ik instellen? :?

• drienties
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:32
azureus gebruikt volgens mij standaard poort 6881 ipv 6882, dus probeer die eens te forwarden.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Welke versie van Shareaza gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met azureus poort 6882 ingesteld, keb het ook al met 6881 geprobeerd, wil net zo goed niet....het ligt hem in de modem-->router-->pc configuratie....

ik gebruik met shareaza trouwens 2.1.0.0 maar als azureus het ook niet goed doet lijkt me dat het niet zo zeer aan shareaza ligt...

Verwijderd

Topicstarter
iemand.... die weet hoe ik en de router en de speedtouch samen goed poorten kan doorlaten gaan..?

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik ken je router/modem niet, daarvoor kan je het beste in je handleiding kijken. Maar wat ik hier doe is m'n modem met rust laten, en de poorten in mijn router definieren. De modem hoort alles toe te laten denk ik.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

Verwijderd

In de speedtouch moet je ook de poorten open zetten.

Even zoeken hier of op google voor de gebruiksaanwijzing.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Staat er misschien een firewall aan op je medion router?

[ Voor 8% gewijzigd door Aspje op 24-10-2004 22:43 ]

Verwijderd

Gewoon port 21 gebruiken voor de client.
Connecten duurt wt langer, maar dan hoef je verder weinig te regelen op je modem/router.

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
ik zou gewoon je modem op dmz modus zetten en dan bij je router werken met port forwarding.

Verwijderd

Topicstarter
dmz? wat bedoel je..?

en die poort 21? wat houd dat in...zijn die altijd standaard opene ofzo? en gaat het dan net zo snel of slomer?

Verwijderd

Poort 21 is de FTP poort, en die staat op je modem/router altijd wel open, tenzij je hem specifiek dichttimmert.
Pagina: 1