1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Heb voornamelijk dit kunnen vinden er over:
AMD PowerNow! Functionality May Require a Driver for AMD Mobile Athlon 4 and Duron Processors with Windows XP
Maar dat is waarschijnlijk het gene wat je bedoelt al te hebben, ik zou het artikel toch nog eens na lezen en proberen de fix te installeren. Overigens heb ik zelf een PIII-m met daarop SpeedStep Technology. Dit doet eigenlijk het zelfde als PowerNow, alleen kan ik het uitschakelen in mn BIOS en met een software utility, echter zo ver als ik weet kun je het bij de AMD niet uitschakelen.
Toevoeging:
Kwam dit op een ander forum tegen, maar geloof er niet zo in maar hierbij toch
:
AMD PowerNow! Functionality May Require a Driver for AMD Mobile Athlon 4 and Duron Processors with Windows XP
Maar dat is waarschijnlijk het gene wat je bedoelt al te hebben, ik zou het artikel toch nog eens na lezen en proberen de fix te installeren. Overigens heb ik zelf een PIII-m met daarop SpeedStep Technology. Dit doet eigenlijk het zelfde als PowerNow, alleen kan ik het uitschakelen in mn BIOS en met een software utility, echter zo ver als ik weet kun je het bij de AMD niet uitschakelen.
Toevoeging:
Kwam dit op een ander forum tegen, maar geloof er niet zo in maar hierbij toch
quote: http://www.kieskeurig.nlPiet 52: Ben nu enkele weken in het bezit van de Acer Aspire 1356lci maar kan er nog niet tevreden over zijn. Het apparaat werkt traag. Windows geeft aan dat ik werk met een 798 mhz processor die draait op een kloksnelheid van slechts 541 mhz. Hoe kan dit en hoe pas ik dit aan? De BIOS van dit apparaat lijkt er geen
opties voor te hebben.
Spikey1986: De verkeerde kloksnelheid komt door de PowerNow technology van AMD. Deze verlaagt de kloksnelheid als er geen hoge snelheid vereist is. Zodra je echter op de 2,2GHz moet draaien, zoals bijvoorbeeld in spellen, is deze snelheid te halen ... (02-08-2004)
masterz: Het is vaak zo dat Windows niet de juiste kloksnelheid aangeeft. Dit is voornamelijk het geval bij een AMD. Om de juiste kloksnelheid te zien moet je gewoon even Sisoftware Sandra installeren. Dit programma geeft altijd de juiste kloksnelheid aan. Verder moet je goed kijken hoe je energiebeheer is ingesteld. Deze moet je op Thuis/Kantoor zetten om de hoogste kloksnelheid te halen.
Greetzzz (23-06-2004)
[ Voor 57% gewijzigd door Clueless op 22-10-2004 23:23 . Reden: Zie toevoeging ]
I Don't Know, So Don't Shoot Me
Het kan aan mij liggen, maar ik lees een tegenstrijdigheid?Galois schreef op 22 oktober 2004 @ 17:02:
Ik heb een Acer Aspire 1356LCi, met een XP 2800+ processor die maximaal op 796 MHz draait, terwijl hij veel hoger zou moeten. Toch?
Nou heeft AMD het tooltje PowerNow ontwikkeld, maar die kan ik nergens vinden. Volgens AMD en Microsoft zit hij automatisch bij mijn laatste processor driver update. Ik heb hiervan de nieuwste drivers, maar kan PowerNow niet aanzetten.
Wat doe ik fout?
Hij zit niet in mijn power options zoals AMD beweert, en op www.windowsupdate.com heb ik niets te updaten, zoals AMD aanraadt als hij niet tussen je power options staat...
Als er iemand verder nog iets weet hoe ik mijn laptop op 2000 MHz kan laten draaien (zoals ik zou verwachten) dan graag.
Je hebt een CPU die langzamer draait dan zou moeten; en om dat op te lossen wil jij PowerNow aanzetten? Maar zover ik weet zorgt PowerNow er juist voor dat de processor variërend langzamer gaat lopen, omdat PowerNow op die manier de batterij spaart.
De oplossing van je probleem is dus PowerNow uitzetten (in het geval dat jij die energiebesparende stand wil negeren; en op de volle 2800+ wilt draaien ipv 800mhz ofzo).
En dat kan je idd vinden in Power Options. Het staat er niet letterlijk als 'PowerNow' omschreven, maar als je je energieschema op 'Always On' zet; dan moet het werken @ 2800+
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 22-10-2004 23:52 ]