[XPSP1]Geluid kraakt bij gebruik van CD/DVD spul

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:32
Zodra ik mijn DVD brander of CD brander gebruik (lezen of schrijven, maakt niet uit) gaat het geluid kraken. Het maakt niet uit of het een Audio CD is of een muziekbestand op een HDD.

Nu heb ik ook een onboard geluidschip, en als ik deze gebruik als audio-device is er niks aan de hand? Ik vermoed dus iets IRQ-achtigs, alleen in Apparaatbeheer/AIDA kan ik geen conflicten vinden.

Daarnaast nog een probleem, wat er misschien iets mee te maken kan hebben. Sinds een tijdje is het cpu-gebruik bij HDD/CD/DVD erg hoog (90~100%). Uiteraard heb ik netjes de IDE-drivers geinstalleerd (dezelfde die het eerst prima deden). Met de snelheid is niets mis.

Ik heb nu een aantal keren de boel opnieuw geinstalleerd (dan weer eens met SP2, dan weer zonder SP, ook een keertje 2003 bij wijze van test), geen soelaas. Ook geen verschil in cpu-verbruik en gekraak tussen de standaard Windows IDE-drivers en drivers die het eerst goed leken te doen. Tot nu toe geen verbetering.

Aan mijn hardware is niets veranderd de laatste tijd, dus dat zal het ook niet zijn denk ik.

Mijn mobo is een Asrock K7S8X R3.0, mijn geluidskaarten Philips Seismic Edge PSC705 en C-Media AC97 (onboard). NEC 1300A, Plextor 40/12/40S en 2 7200.7 Seagate schijven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos