Toon posts:

10m lange DVI Kabel maken. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een 10 meter lange DVI kabel nodig, maar weet niet waar ik deze kan krijgen.. Misschien dat ik ze zelf kan maken??

Kan iemand me helpen? De search en google heeft niks opgebracht..

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Zelf maken lijkt me niet echt handig. Probleem bij een 10 meter DVI kabel is het verlies van kwaliteit. Heb zelf een kabel gekocht van 10 meter voor 70 euro en dat ding is dus niet geweldig (lees: kwaliteit van niks). Ik hou het topic in de gaten, maar alvast een tip: 100 euro komt eerst

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Misschien dat je hier wat aan hebt?
http://www.scala.com/hardware/dvi-vga-cable.html

het is een uitgebreide beschrijving over alles wat mogelijk (en niet mogelijk) is met DVI

• Stubby
2x 5m aan elkaar knopen is best leuk maar ik denk dat je dan echt geen signaal meer krijgt, tenminste niet voldoende voor hogere resoluties

[ Voor 1% gewijzigd door Stubby op 22-10-2004 16:35 . Reden: typo... ]

Verwijderd

Wat is dan ook de setup?
En wat is de bedoeling? Geluidsstudio? Bak in andere kamer?

• Stubby
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:11:
Wat is dan ook de setup?
Bak in een ander huis lijkt me zo... ;)

Maar mij lijkt de beste setup (als het echt 10 meter MOET zijn) om gewoon 2 kabels van 5 meter te nemen met daartussen een repeater

• Sjeik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-07 10:49
Stubby schreef op 22 oktober 2004 @ 16:08:
[...]

2x 5m aan elkaar knopen is best leuk maar ik denk dat je dan echt geen signaal meer krijgt, tneminste niet voldoende voor hogere resoluties
DVI is toch iets digitaals? Hoe kan je nu verlies krijgen op een digitaal signaal? Het lijkt mij dat 10 meter gewoon moet kunnen hoor.

Was ik maar rijk en niet zo knap...

Verwijderd

Bij digitale verbindingen kan je niet zoiets als analoge ruis oid krijgen idd :) Maar de bitjes kunnen wel "omvallen". Anders zou je in theorie 600 meter kabel kunnen gebruiken zonder dat er was misgaat, en dat is niet zo :P

• Stubby
Sjeik schreef op 22 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

DVI is toch iets digitaals? Hoe kan je nu verlies krijgen op een digitaal signaal? Het lijkt mij dat 10 meter gewoon moet kunnen hoor.
Ja het is inderdaad wel digitaal, maar het moet ook nog aankomen, ik bedoel, die kabel heeft ook een weerstand, en op een gegeven moment is die weerstand te groot voor het doorgeven van hoge kwaliteit elektrische signalen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Sjeik schreef op 22 oktober 2004 @ 16:31:
[...]

Wil je komen kijken :P ? 10 meter DVI kabel zorgt ervoor dat tijdens het booten de beeldskwaliteit ronduit slecht is en in windows is alles boven 1024x768 niet meer te zien. Kabel was 80 euro.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:11:
Wat is dan ook de setup?
De bedoeling is om mijn beamer met de computer te verbinden.. De reden dat ik dan een 10 m lange kabel nodig heb is dat ik de kabel netjes kan wegwerken zodat het niet in de weg hangt..
Pagina: 1