Toon posts:

Welke Digitale Video Camera voor beeldbewerking

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe digitale video camera (dvc) kopen voor video bewerking. Ik zou graag de beelden digitaal willen overzetten van mijn dvc naar mijn pc. Hard disk dvc's zijn nog veel te prijzig, maar wat voor type moet ik dan voor kiezen?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Eentje met een digitale uitgang zodat je hem op je pc kunt aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
dat begrijp ik, maar heeft dit dan niets te maken met wat voor tape?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:55:
dat begrijp ik, maar heeft dit dan niets te maken met wat voor tape?
Als slaat de camera de film op op een kleitablet, zolang hij maar een digitale uitgang heeft.

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

André schreef op 22 oktober 2004 @ 16:02:
[...]

Als slaat de camera de film op op een kleitablet, zolang hij maar een digitale uitgang heeft.
Bijna goed, maar als het een digital8 is heb je wel die uitgang, alleen krijg je een stuk minder beeldlijnen dan bij een miniDV camera. En dat merk je dus ook in kwaliteit.. dan heb je ook nog megapixel camera's onder de miniDV, dan moet je onthouden des de hoger het aantal pixels des te beter de kwaliteit (uitgaande van dezelfde kwaliteit lenzen en dergelijke)
En tenslotte heb je nog 3ccd camera's, deze geven een nog betere kwaliteit...

maarja je kunt ze allemaal gebruiken om op je pc de filmpjes te bewerken....

Verder raad ik de ts aan om zich iets meer te verdiepen in de cameral's, er is bergen met info te vinden op het internet. Zoek eens rond zou ik zeggen.
Dit is naar mijn mening eigenlijk geen topic waard, maar daar oordeel ik verder niet over...

[ Voor 18% gewijzigd door Neophyte op 22-10-2004 16:19 ]

Senri no michi mo ippo kara

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom heelveel 800 000 pixels tegen. tvt een digitale camera (5 MPixels) lijkt me dit helemaal niet veel.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar deze camera:

http://www.pixmania.nl/nl...dv-camcorder-gr-d23e.html

Er zit een firewire aansluiting op dus is over te zetten op de computer.

Dit lijkt me dus wel een leuke/goede camera.

suggestie's?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:25
Kijk ook eens op www.kieskeurig.nl
Daar staan iig aardig wat modellen/prijzen en gebruikers-ervaringen.

Je moet niet op alles even goed letten, maar het geeft je een aardige indruk van wat er te koop is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 16:23:
Ik kom heelveel 800 000 pixels tegen. tvt een digitale camera (5 MPixels) lijkt me dit helemaal niet veel.

Als ik bijvoorbeeld kijk naar deze camera:

http://www.pixmania.nl/nl...dv-camcorder-gr-d23e.html

Er zit een firewire aansluiting op dus is over te zetten op de computer.

Dit lijkt me dus wel een leuke/goede camera.

suggestie's?
D32E heeft geen analogue input.

Problemen met sony tapes.

Beter voor alleen capture is:
Afbeeldingslocatie: http://216.245.175.12/AVCat/images/products/detail/65936.jpg

Gewoon een tapedeckie dus.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Dit forum is bedoeld voor vragen en probleemgevallen waarbij je na research echt niet meer uitkomt. In dit geval kan ik helaas niet uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht om de vraag te beantwoorden. Je had bijvoorbeeld kunnen uitzoeken welke types er allemaal bestaan en wat de specificaties ervan zijn, zodat je een afweging kunt maken. Maar ook daarvan zie ik totaal niks in de topicstart terug. Ergo: je komt met helemaal niks en je post enkel een ordinaire "welke moet ik nemen?" vraag. En dat is nou net niet de bedoeling hier op GoT ;)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog rustig en aandachtig te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.