[VS.NET] Forms designer gooit tabs door elkaar

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb gewoon een TabControl op m'n form gezet, met 9 tabs erop. Heel mooi dat je ze met een designer op de juiste volgorde kan zetten, maar in runtime gooit ie ze weer door elkaar. En daarna pas in designtime ook!

Moet ik ergens anders nog de volgorde instellen, of is dit een bug? Het is behoorlijk irriterend, dus je zou verwachten dat het wel opgevallen was, voordat VS.NET gereleased werd ;)

日本!🎌

• Remco
  • Laatst online: 08:21
Heb ik nog niet eerder gezien...
Gooi hem anders even weg, en maak hem opnieuw aan.
Je kan ergens de volgorde aangeven, volgens mij als je de controle selecteert krijg je onderin je property windows een link die aan kan klikken.
Ik heb hier geen vs.net ter beschikking, dus kan nu niet even controleren voor je.

[ Voor 58% gewijzigd door Remco op 22-10-2004 15:57 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
De FormDesigner in VS.NET is nogal buggy, vooral als je gebruik maakt van Form Inheritance.

Eigenlijk ongelooflijk dat dit zo buggy is in VS.NET. Volgens Microsoft is dit een grote revolutie, maar Borland had zoiets al jaren geleden in Delphi / C++ Builder geimplementeerd en daar werkt het gewoon goed.

https://fgheysels.github.io/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Gooi hem anders even weg, en maak hem opnieuw aan.
Geintje zeker :?

Linkje onderin, daarmee bedoel je zeker onder de properties... daar staan alleen "Add Tab" en "Remove Tab". Als ik een tab toevoeg, komt ie in designtime keurig aan het einde, maar als ik em dan gelijk run, zonder ver iets in te stellen, staat die nieuwe tab opeens ergens in het midden ofzo.

/edit
Hmm, ik zie nu dat in runtime de TabPages property ook echt door elkaar staat... het enige dat dus rest is het in runtime verschuiven van de tabs |:(

[ Voor 28% gewijzigd door _Thanatos_ op 22-10-2004 16:16 ]

日本!🎌

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:33
_Thanatos_ schreef op 22 oktober 2004 @ 16:12:
[...]
/edit
Hmm, ik zie nu dat in runtime de TabPages property ook echt door elkaar staat... het enige dat dus rest is het in runtime verschuiven van de tabs |:(
Dat heb ik idd ook al eens gehad, en at-runtime de tabs opnieuw positioneren bood idd uitkomst. Wel zeer vervelend.
Gebruik je form-inheritance of niet ?

https://fgheysels.github.io/

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, geen form inheritance, maar als ik het zo hoor, ga ik dat ook nog niet willen...

日本!🎌

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Aah, dan hebben alle IDEs hier last van! Want de form designer zit gewoon standaard in het .NET Framework dat is niet zo mooi :(

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 11:22
whoami schreef op 22 oktober 2004 @ 16:10:
De FormDesigner in VS.NET is nogal buggy, vooral als je gebruik maakt van Form Inheritance.

Eigenlijk ongelooflijk dat dit zo buggy is in VS.NET. Volgens Microsoft is dit een grote revolutie, maar Borland had zoiets al jaren geleden in Delphi / C++ Builder geimplementeerd en daar werkt het gewoon goed.
Microsoft had dat toch ook allang met VB? O-)

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Want de form designer zit gewoon standaard in het .NET Framework
Vandaar dat de form designer van Delphi 8 icm WinForms net zo kut werkt als in VS.NET...

日本!🎌

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ja, zolang je niet de VCL.NET form designer gebruikt, die is namelijk wel door Borland gemaakt en kan dus ook floaten :+

[ Voor 40% gewijzigd door alienfruit op 25-10-2004 19:39 ]

Pagina: 1