Excel: enkele cellen beschermen tegen overschrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-07 15:36
'k Heb een excel csheet met allemaal formules die nooit aangepast mogen worden. Deze wordt echter wel redelijk vaak verward met het inputveld.
Ik zou dus een aantal cellen willen beschermen tegen overschrijven maar terwijl de andere inputcellen wel open laten. Is dit mogelijk? Ik vind blijkbaar enkel een manier om een ganse sheet of helemaal niets te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Normale gang van zaken is dat de hele sheet beschermd wordt behalve de invoervelden die je "onbeschermd" maakt.

Dit "onbeschermd maken" doe je bij celeigenschappen "bescherming" waar je het vinkje weg moet halen voordat je het hele werkblad beschermt.

Je kan natuurlijk ook de dingen omdraaien door eerst het hele blad te selecteren en dan voor alle cellen tegelijk de blokkering op te heffen, waarna je voor je cellen met formules de blokkering weer inschakelt. Vergeet vervolgens niet de map weer te beschermen.

[ Voor 66% gewijzigd door JeroenG op 22-10-2004 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
JeroenG33 schreef op 22 oktober 2004 @ 15:53:
Normale gang van zaken is dat de hele sheet beschermd wordt behalve de invoervelden die je "onbeschermd" maakt.

Dit "onbeschermd maken" doe je bij celeigenschappen "bescherming" waar je het vinkje weg moet halen voordat je het hele werkblad beschermt.

Je kan natuurlijk ook de dingen omdraaien door eerst het hele blad te selecteren en dan voor alle cellen tegelijk de blokkering op te heffen, waarna je voor je cellen met formules de blokkering weer inschakelt. Vergeet vervolgens niet de map weer te beschermen.
da's het probleem, ik vind niet waar ik dat per cel kan doen. Of kan dit met excel 2000 nog niet misschien?

edit: gevonden, eerst bij celeigenschappen unlocken, daarna de sheet lmocken.
Andersom staat alles namelijk gelokt en kan je niemeer aan de celeigenschappen aan.

[ Voor 13% gewijzigd door witchdoc op 25-10-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cel-eigenschappen (CTRL+1) en dan tabblad Protection.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09
Rechtermuisknop op een cel -> Celeigenschappen -> Laatste tabblad Bescherming :)
edit:

Damn, you BtM09 ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Denker op 25-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
damn, als'k cellen lock kan'k ook niks meer invoegen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

Het werkt toch echt wel hoor. Heb ik al heel vaak toegepast. Volgens mij wil je iets wat je misschien dusdanig omschrijft, dat wij het misschien verkeerd begrijpen?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 22:39

The_Scarabial

MTB for life!

zo staat het in mijn excel cursus boek:

1: selecteer de cellen waarin wel iets mag worden ingevuld.
2: kies in het menu: opmaak, celeigenschappen... en selecteer het tabblad bescherming.
3: verwijder het vinkje voor geblokkeerd.
4: open nu het menu: extra, beveiliging en kies in het vervolgmenu: blad beveiligen...
5: typ een wachtwoord.
6: bevestig het wachtwoord.

Nu kan je dus dus in de cellen die je geselecteerd heb wel dingen wijzigen en in de rest niet :D
Pagina: 1