[CSS] Verticale sub-lijsten in horizontale lijst probleem..

Pagina: 1
Acties:

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-02 19:40
Ik heb een menu gemaakt, in css. Daarbij heb ik een horizontale lijst met 3 items, en met een mouseover (hover) komt er dan een sub-lijst tevoorschijn. Maar het probleem is dat die sub-lijst horizontaal geplaatst wordt aan de linkerkant. -fixed

Bij 't bovenstaande moet ik eigenlijk ook nog een javascriptje hebben, zodat het ook werkt op Internet Explorer. Maar ik heb geen idee hoe/waar ik moet beginnen, ik heb me namelijk nooit verdiept in javascript.... |:(

Het probleem nu is dat ik wel de sub-lijsten horizontaal heb, maar dat ze verkeerd staan en een verkeerde breedte hebben, ik wil namelijk dat deze sub-lijsten precies onder de gewone lijsten komen te staan. Nu is het zo, dat de sub-lijsten veel te breed zijn, en een paar pixels naar rechts staan. Het probleem dat ze naar rechts staan is niet moeilijk op te lossen, maar het andere wel, dus daarom vraag ik het hier ;)

Hier de links: "website", css bestand of de tekst-versie ervan.

offtopic:
Ik heb dit op een andere site ook geplaatst.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door tjmv op 22-10-2004 15:46 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

DaDevil39 schreef op 22 oktober 2004 @ 15:45:
Ik heb een menu gemaakt, in css. Daarbij heb ik een horizontale lijst met 3 items, en met een mouseover (hover) komt er dan een sub-lijst tevoorschijn. Maar het probleem is dat die sub-lijst horizontaal geplaatst wordt aan de linkerkant. -fixed

Bij 't bovenstaande moet ik eigenlijk ook nog een javascriptje hebben, zodat het ook werkt op Internet Explorer. Maar ik heb geen idee hoe/waar ik moet beginnen, ik heb me namelijk nooit verdiept in javascript.... |:(
Dan lijkt me dit een mooie gelegenheid om daar eens aan te beginnen; voorbeelden zat op het net, en wij gaan het je niet voorkauwen ;)
Het probleem nu is dat ik wel de sub-lijsten horizontaal heb, maar dat ze verkeerd staan en een verkeerde breedte hebben, ik wil namelijk dat deze sub-lijsten precies onder de gewone lijsten komen te staan. Nu is het zo, dat de sub-lijsten veel te breed zijn, en een paar pixels naar rechts staan. Het probleem dat ze naar rechts staan is niet moeilijk op te lossen, maar het andere wel, dus daarom vraag ik het hier ;)
[...]
Je krijgt het wel voor elkaar om het principe van een css-based dropdown menu in elkaar te sleutelen, maar de rest kan je niet uitkomen? Of heb je dit ook gewoon geript en weet je eigenlijk ook niet genoeg van CSS om het verder zelf aan te passen?

Kortom: vertel eerst maar eens wat je zoal geprobeert hebt, en waarom dat niet werkte :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 22-10-2004 15:52 ]

Intentionally left blank

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Hier staat in wat je nodig hebt:
http://www.alistapart.com/articles/dropdowns/

• tjmv
Ik heb eerst gekeken hoe 't in elkaar zat, daarna had ik het toegepast (dus geen rip van een andere site oid). Ik heb vanalles geprobeerd om die breedte goed te krijgen, margins, padding, breedte opgeven, maar niets helpt..

En ik zal straks ff naar die link kijken, heb nu eerst andere dingen te doen.. :)

• tjmv
Hmm, ik heb die link bekeken, en het "werkt" nu met Internet Explorer, nou ja, de bedoeling ervan werkt, maar de positie van het sub-menu is niet hetzelfde.. Ik wou dat het (sub-)menu gewoon recht onder het gewone menu, lijst, kwam, maar dat lukt weer eens niet.... In het voorbeeld lukt het wel (maar daar werkt het ook niet echt geweldig met IE). Dus, kan iemand me verder helpen met de posities enz? Bedankt iig.

• tjmv
Ik heb 't nu werkend gekregen.. (zie hier)

Maar er zit nog 1 IE bugje in,, de borders van de sub-listen worden (meestal :S) pas weergeven als je met de muis er overheen gaat :S

Als iemand hier nog een oplossing voor weet... bedankt dan :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Deze site is erg handig als het gaat om IE CSS bugs en hoe die meestal te omzeilen zijn: http://www.positioniseverything.net
Vaak is het een beetje trial en error, common workarounds zijn: het geven van width en/of (line)height aan elementen (of hun parent), het gebruik van display:inline op floats, en het gebruik van position:relative

Intentionally left blank

Pagina: 1