[Nero 6] VOB file te groot voor Nero

Pagina: 1
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Ik heb dus een film gedownload, deze mbv Super DVD Creator omgezet naar een VOB file.
Nu wilde ik deze VOB file mbv Nero gaan branden als DVD. Toen ik de VOB file versleepte naar de map Video_ts kreeg ik de foutmelding dat het bestand groter was dan 2gb (wat ook zo was) en daardoor niet opgeslagen kan worden in een ISO bestandssysteem. Gebruik het UDF bestandssysteem voor het schrijven van zulke grote bestanden... How?? of wat doe ik niet goed.
In Super DVD creator zit ook een brandprogramma ingebouwd als ik me niet vergis, maar dit programma herkent mijn brander niet (NEC 3500), hoe kan dat?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

dan split je die VOB toch? doorgaands zijn ze max 1gig ofzo

• Mich007
Erkens schreef op 22 oktober 2004 @ 15:43:
dan split je die VOB toch? doorgaands zijn ze max 1gig ofzo
Met welk progje is dit het makkelijkste te doen?
En hoef je ze maar gewoon allemaal in dezelfde map te 'gooien' om ze niet door elkaar te laten gaan?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kijk maar eens wat rond op www.doom9.org daar is genoeg te vinden.
maar afaik heb je ook ifo files nodig, anders heb je weinig aan je VOB's ;)

• Mich007
Erkens schreef op 22 oktober 2004 @ 15:50:
kijk maar eens wat rond op www.doom9.org daar is genoeg te vinden.
maar afaik heb je ook ifo files nodig, anders heb je weinig aan je VOB's ;)
Heb al vaker op die site gekeken, maar daar wordt het alleen maar ingewikkelder van. Ik snap niet dat er geen compleet programma is, waarin alles gewoon gedaan kan worden. (rippen, converteren,kopieren, branden, subtitles etc. etc.) of bestaat dat wel??

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Mich007 schreef op 22 oktober 2004 @ 18:08:
[...]

Heb al vaker op die site gekeken, maar daar wordt het alleen maar ingewikkelder van. Ik snap niet dat er geen compleet programma is, waarin alles gewoon gedaan kan worden. (rippen, converteren,kopieren, branden, subtitles etc. etc.) of bestaat dat wel??
natuurlijk bestaat dat, dat is allemaal prima uitgelegt op die site :/

• whitebunny
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit heeft NIETS met Nero te maken.
De DVD-standaard heeft bestanden nu eenmaal gemaximaliseerd op 2 GB.

Betere titel dus: VOB file te groot voor DVD.

En de oplossing is inderdaad: opsplitsen die VOB. Je zou bv met het gratis tooltje DVDShrink de DVD-structuur opnieuw kunnen wegschrijven:
Op tab Output files, vink "split to 1GB" ofzoiets aan.

AuthenticAMD

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je moet je Super DVD creator zo instellen dat ie DVD geschikte VOB's maakt. Op een normale DVD is elke VOB maximaal 1GB. Als je dus bijv 4.5GB aan VOB hebt, zie je er op de DVD 4 van 1GB en 1 van 0.5GB. Zo moet het dus zijn.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Mich007
maar waarom werkt de ingebouwde brander van dvd creator niet?
of stel ik iets verkeerd in?

Verwijderd

Nero > DVD , kies DVD-ROM (UDF) , GEEN ISO!
Dan kun je minstens 3.6 GB files 'wegbranden', zelf ook gedaan, met een Benq DW822.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 oktober 2004 @ 07:56:
Nero > DVD , kies DVD-ROM (UDF) , GEEN ISO!
Dan kun je minstens 3.6 GB files 'wegbranden', zelf ook gedaan, met een Benq DW822.
....maar dan pakt je gewone dvd-speler m weer niet.

Heb hetzelfde probleem. Me helemaal suf gezocht, maar nergens een oplossing. Film gedownload en deze mbv WinAvi omgezet naar DVD-structuur. Eén van de vob's was echter net iets groter dan 2gb waardoor Nero er de brui aan gaf. Na lang zoeken bedacht dat het toch een optie zou moeten zijn in WinAvi. En idd als je even op wat knoppen drukt dan vind je in de advanced output-settings de mogelijkheid om de output-files op te delen in stukken van 1 GB....

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:30:
[...]

....maar dan pakt je gewone dvd-speler m weer niet.

Heb hetzelfde probleem. Me helemaal suf gezocht, maar nergens een oplossing. Film gedownload en deze mbv WinAvi omgezet naar DVD-structuur. Eén van de vob's was echter net iets groter dan 2gb waardoor Nero er de brui aan gaf. Na lang zoeken bedacht dat het toch een optie zou moeten zijn in WinAvi. En idd als je even op wat knoppen drukt dan vind je in de advanced output-settings de mogelijkheid om de output-files op te delen in stukken van 1 GB....
offtopic:
een nuttige toevoeging; let alleen even op de posttijden in een topic voor je erin reageert; dit topic is namelijk alweer enige tijd oud; en de kans dat de TS er dus nog niets aan heeft is een stuk kleiner

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1