PC loopt kortstondig vast.....

Pagina: 1
Acties:

• MoFu
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een splinternieuwe PC, best een aardig en snel systeem. :)
Heb er dan ook erg veel plezier mee......
Echter loopt hij iedere 5-15 minuten voor ca. 10 seconden vast.......erg irritant :(

Nu heb ik in de event-viewer gekeken en blijkt dat ik iedere keer de volgende melding krijg:

Type gebeurtenis: Informatie
Bron van gebeurtenis: i8042prt
Categorie van gebeurtenis: Geen
Gebeurtenis-ID: 12
Datum: 19-10-2004
Tijd: 23:44:09
Gebruiker: n.v.t.
Computer: BRAM
Beschrijving:
De ringbuffer waarin binnenkomende muisgegevens worden opgeslagen, is vol. (U kunt de bufferomvang via de eigenschappen van de PS/2-muis in Apparaatbeheer instellen.)

Uiteraard heb ik reeds e.e.a. geprobeerd..... niets heeft geholpen.....
Zelfs een herinstallatie van mijn systeem heeft niet mogen baten!!!! :'(

Weet iemand hiervoor de oplossing????

Bij voorbaat dank!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
probeer es een andere muis!?!?!

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-06 16:08
Heb je idd al eens die bufferomvang vergroot? Andere muis geprobeerd?

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Die buffer vergroten is inderdaad wel een inkoppertje B)

Probeer anders ook even relevante settings van [google=eventid 12 i8042prt] --> http://www.eventid.net/source.asp?source=i8042prt --> http://support.microsoft.com/?id=102989 (Natuurlijk eerst de keys backuppen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dersan
  • Laatst online: 08:25
nouja, het leek mij voor de hand liggend dat ie dat al geprobeerd had, dat kon zelfs mn moeder nog wel bedenken B)

• Mercarra
  • Laatst online: 21:51
Nounou, deze foutmelding is niet standaard, en dus opmerkelijk. Hoe kan een goede muis voor deze problemen zorgen? Even een buffersize veranderen lijkt me een aparte oplossing. Het zou toch gewoon probleemloos moeten werken?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Yup, zou wel moeten ja: zeker geen standaard melding. Maar als alles goed ging zou de helft van de topics op dit forum overbodig zijn :P

Edit:
Yofresh_750 schreef op 22 oktober 2004 @ 17:31:
En zou jij geen werk hebben, wees er maar blij mee :)
Oh ik zou dan zeker wel werk hebben, ik doe iets redelijk anders voor mijn geld :P Maar laten we maar op de topicstarter wachten, tijd dat die reageert :+

[ Voor 68% gewijzigd door F_J_K op 22-10-2004 18:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Yofresh
  • Laatst online: 21:23
En zou jij geen werk hebben, wees er maar blij mee :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• MoFu
  • Niet online
idle schreef op 22 oktober 2004 @ 15:37:
probeer es een andere muis!?!?!
hehe.... heb net een nieuw systeem.... met een Logitech Cordless Desktop MX (met dus de MX 700 muis) :) .

Bepaald niet verkeerd..... daarvan zou je toch mogen verwachten dat hij werkt!!!

Verwijderd

Nieuwste mousedrivers al gedownloaden geinstalleerd??

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2004 10:27 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nofu schreef op 23 oktober 2004 @ 10:14:
[...]

hehe.... heb net een nieuw systeem.... met een Logitech Cordless Desktop MX (met dus de MX 700 muis) :) .

Bepaald niet verkeerd..... daarvan zou je toch mogen verwachten dat hij werkt!!!
Wilt niets zeggen... ik zou inderdaad eens andere drivers proberen en als dat niet helpt eventjes een andere muis proberen.

• MoFu
  • Niet online
Reeds geprobeerd.......
Nieuwste drivers, andere muis etc........
Niets helpt :'( :'(

Verwijderd

Staat er in je logboek nog andere programma's cq. services die crashen?

• MoFu
  • Niet online
Nope......
Enkel dat een van de 2 beschikbare netwerkpoorten geen netwerkkabel bevat, maar daar zal het niet aan liggen!

Wellicht dat de samenstelling van het systeem er iets mee te maken heeft????

Bij deze:

GigaByte GA-8GPNXP Duo
Intel Pentium 550 800 MHz
Maxtor MaXLine III 300 GB, 7200 rpm, 16 MB, SATA
Maxtor Diamond Max Plus 9 120 GB, 7200 rpm, 8 MB
Corsair TWINX1024-3200XLPT PC3200, 400 MHz, Kit of 2
Asus AX600 XT /TD Extreme 128 MB
Plextor PX-116A OEM, Zwart
Plextor PX-712A/T3B Retail, Zwart 1 € 90,76 € 90,76
SilentMaxx ProSilence 420-Papst 420W ATX 420 watt

Verwijderd

He, ik heb precies hetzelfde probleem (staat ergens bij Windows Operating Systems elders in GOT)

Dit zijn mijn specs:

AMD 64 3000+ + Zalman koeler (rond de 38 a 45 graden)
Asus K8N-E Deluxe
Kingston DDR 2*512 MB pc 3200
WD 120 GB SATA
Sapphire Radeon 9600XT 128 mb
Philips dvd spelertje
NEC ND-3500a
Sony floppydrive
350 W Aopen voeding

Heb zelf ook al alles geprobeerd, maar ook ik kom er niet uit!

Denk da`k lekker m`n mb om ga ruilen ofzo, ben al meer als een week aan het klooien!

Wordt er stik chagerijnig van.

Verwijderd

Zelfde muis?

Verwijderd

Nee, wel een logitech, maar andere muis toetsenbord mocht ook niet baten!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:37
De foutmelding die je krijgt is eerder een gevolg dan de oorzaak denk ik. Omdat je systeem freezed, waarschijnlijk in een interruptroutine waar ie op een i/o-operatie van een apparaat zit te wachten, krijgt de kernel niet de kans om je ringbuffer van je muis te legen en er windows messages van te maken. En de ringbuffer wordt aan de andere kant wel gewoon doorgevuld door de interruptroutine van je ps/2 of USB-poort, omdat een interruptroutine wel een interruptroutine kan onderbreken. Die ringbuffer loopt dus een keer over, en vandaar de foutmelding in je event log.

Ik denk niet dat je muis de oorzaak is, eerder het "slachtoffer" ;-)

Je kunt het makkelijk checken, zet winamp aan met een playlist, laat je computer een uurtje aanstaan en hoor of ie af en toe vastloopt, beweeg gedurende dat uur je muis niet en kijk dan in je eventlog. Ik durf te wedden dat je je event dan niet meer terug vindt.

Volgende strategie is al je overbodige hardware eruit halen en dan testen, en als dat niet werkt windows opnieuw installeren en kijken bij welk stuurprogramma/update het fout gaat (ervanuitgaande dat het ooit fatsoenlijk gewerkt heeft natuurlijk). Werkt dat niet, gooi dan je moederbord maar het raam uit.

[ Voor 35% gewijzigd door __fred__ op 25-10-2004 20:51 ]

Verwijderd

Mmzz..... dat is idd een logische... die melding is een gevolg, geen oorzaak.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 oktober 2004 @ 20:51:
Mmzz..... dat is idd een logische... die melding is een gevolg, geen oorzaak.
Hij probeert toch alleen maar te helpen? Wat hij zegt is nog niet eens zo slecht. Ik zou het alleszins eens proberen.

Edit: Ok, ik heb niets gezegd dan BooS Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/amour021/pet.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Admiral Freebee op 25-10-2004 21:02 ]

Verwijderd

Ow sorry........ Deze post was om aan te geven dat ik het met m eens was. Maar was een nieuwe gedachtengang waar ik (en warschijnlijk ook de anderen) nog niet bij stil had gestaan.

Verwijderd

__fred__ schreef op 25 oktober 2004 @ 20:46:
De foutmelding die je krijgt is eerder een gevolg dan de oorzaak denk ik. Omdat je systeem freezed, waarschijnlijk in een interruptroutine waar ie op een i/o-operatie van een apparaat zit te wachten, krijgt de kernel niet de kans om je ringbuffer van je muis te legen en er windows messages van te maken. En de ringbuffer wordt aan de andere kant wel gewoon doorgevuld door de interruptroutine van je ps/2 of USB-poort, omdat een interruptroutine wel een interruptroutine kan onderbreken. Die ringbuffer loopt dus een keer over, en vandaar de foutmelding in je event log.

Ik denk niet dat je muis de oorzaak is, eerder het "slachtoffer" ;-)

Je kunt het makkelijk checken, zet winamp aan met een playlist, laat je computer een uurtje aanstaan en hoor of ie af en toe vastloopt, beweeg gedurende dat uur je muis niet en kijk dan in je eventlog. Ik durf te wedden dat je je event dan niet meer terug vindt.

Volgende strategie is al je overbodige hardware eruit halen en dan testen, en als dat niet werkt windows opnieuw installeren en kijken bij welk stuurprogramma/update het fout gaat (ervanuitgaande dat het ooit fatsoenlijk gewerkt heeft natuurlijk). Werkt dat niet, gooi dan je moederbord maar het raam uit.
Dat is bij mij dus het geval!!!
Morgen maar weer naar Informatique en even een ander bord claimen.
Denk dan maar een MSI met de KT800 chipset ofzo.

Als ik m`n muis id. niet beweeg geen logboek vermelding.

ps. systeem heeft dit al de hele week en zo lang heb ik m`n pctje ook nog maar :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2004 21:10 ]

Pagina: 1