[SQL/PHP] Keuze Database

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
Voor een project ben ik op zoek naar een DBMS. Tot op heden heb ik altijd MySQL gebruikt voor mijn PHP werkjes. Echter, we hebben er nu voor gekozen om zoveel mogelijk door de database zelf te laten regelen. Zo willen we precies vastleggen waar invoer aan moet voldoen en dit kunnen best ingewikkelde constraints zijn.
Op het moment dat een bepaalde query niet aan een zekere conditie voldoet dient de database een error met een zelfgedefinieerd errornummer aan de PHP databasehandler terug te geven.
Daarnaast moeten ook views en procedures met branches tot de mogelijkheden behoren.

Na her en der wat rondgekeken en gevraagd te hebben kreeg ik vrij positieve geluiden over Ingres te horen. Wat zijn jullie bevindingen met dit DBMS? Waarom zou ik Ingres wel of niet gebruiken? En in hoeverre legt MySQL mij beperkingen op?

De concurrency van de database dient vrij groot te zijn. Het wordt een database met in sommige tabellen vele tienduizenden entries. Wat kan deze klus aan?

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Ik gok op SQL Server van Microsoft?
Voor zover ik weet een mooi product, werkt hier hardstikke goed op het werk, met miljoenen records....

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Je zou kunnen kijken na PostgreSQL en/of DB2 of natuurlijk SQL Server.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:01
Is Oracle niet wat? Postgresql is verder ook vrij 'krachtig' :)

|>

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-01 23:34
werkt hier hardstikke goed op het werk, met miljoenen records...
Ok, maar ik neem meer in overweging dan alleen dat. Ow, en ik moet misschien nog even toevoegen dat het geheel op een *nix omgeving gaat draaien. :)
PostgreSQL heb ik wel eens wat van gehoord maar ik dacht altijd dat dat wel vergelijkbaar was met MySQL. Kan je in PostgreSQL dan relaties hardcoded vastleggen en triggers toevoegen enz, enz?

Verwijderd

De concurrency van de database dient vrij groot te zijn. Het wordt een database met in sommige tabellen vele tienduizenden entries. Wat kan deze klus aan?
Zonder harde gegevens kan je hier bijna elk DBMS opgeven... Heb je zelf al gekeken naar andere DBMS'en die evt jou specifieke functies aan zouden kunnen?
Maxonic schreef op 22 oktober 2004 @ 15:57:
[...]

Ok, maar ik neem meer in overweging dan alleen dat. Ow, en ik moet misschien nog even toevoegen dat het geheel op een *nix omgeving gaat draaien. :)
PostgreSQL heb ik wel eens wat van gehoord maar ik dacht altijd dat dat wel vergelijkbaar was met MySQL. Kan je in PostgreSQL dan relaties hardcoded vastleggen en triggers toevoegen enz, enz?
Postgre is zeker uitgebreider dan MySQL en voor wat betreft je vragen over Postgre, wat let je om even de site door te spitten?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 15:59 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:21

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik vind de topicstart te mager om hem open te laten. Je stelt nu een hele open vraag, waarbij nog een hele hoop databases voldoen. Ik mis dan ook een stuk zelfonderzoek; ik kan me niet voorstellen dat je op je eigen zoektocht geen Oracle / MS SQL tegen bent gekomen.

Sowieso mis ik een beetje de zelfwerkzaamheid van je; je stelt nu een aantal vragen, terwijl je die zelf ook op de site van de fabrikant kan nalezen wat de mogelijkheden precies zijn.

Deze gaat dan ook dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.