[CSS] Background werkt niet - Lokaal wel, op het web niet

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Ik zit met een vaag 'probleem' met CSS.
Ik heb namelijk een pagina gemaakt, en de layout regel ik met CSS.
Het vreemde is, als ik de pagina lokaal bekijk, dan word de achtergrond wel weer gegeven, maar op de pagina op het web niet. Het pad naar het plaatje zou dus kloppen, zou je zeggen. Maar waarom werkt het op het web niet dan?

Het gaat namelijk om http://counter.flipdesign.nl

De gebruikte CSS:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
body{
        background-color: #909; /*Ik weet het, deze hoeft niet perse*/
        background-attachement: fixed;
        background-repeat: no-repeat;
        background-image: url(background.jpg);
        text-align: center;
        overflow: auto;
    }
Vreemde in het verhaal is wel, dat als je naar http://www.flipdesign.nl/counter/ gaat, dat hij het dan wél doet.

Zou het soms te maken kunnen hebben, met het feit dat counter.flipdesign.nl een virtuele subdomein is? Lijkt me niet toch, want die herleid dan toch naar flipdesign.nl/counter?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2004 15:17 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Forbidden
You don't have permission to access /counter/background.jpg on this server.
denk dat het daarmee te maken heeft ;)

op beide urls zie ik het plaatje dus niet :)

[edit]
inmiddels gefixed en op beide urls is het plaatje te zien :)

[ Voor 28% gewijzigd door Erkens op 22-10-2004 15:18 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

En dit is wel heeeeeeel erg ranzig om iedere keer de pagina te herladen om een counter te verversen, probeer die eens via de DOM te veranderen :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
André schreef op 22 oktober 2004 @ 15:19:
En dit is wel heeeeeeel erg ranzig om iedere keer de pagina te herladen om een counter te verversen, probeer die eens via de DOM te veranderen :)
Mja ben nogal een beginner op PHP gebied, heb er ook nog niet echt een oplossing voor die gevonden. Hopelijk is de teller die er onder staat, wel 'goed'... O+

Of kan ik door middel van een javascriptje die PHP om de X-tijd veranderen?

[ Voor 11% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2004 15:22 ]

• André

André

Analytics dude

Nee dat kan niet: wat wel kan is met JS de inhoud van het document op je scherm veranderen, zoek maar eens op JS timer scriptjes.

Edit:
Zoals je de tijd update in de onderste balk kun je de rest ook updaten.

[ Voor 5% gewijzigd door André op 22-10-2004 15:27 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
André schreef op 22 oktober 2004 @ 15:27:
Nee dat kan niet: wat wel kan is met JS de inhoud van het document op je scherm veranderen, zoek maar eens op JS timer scriptjes.

Hmm, zoals je de tijd update in de onderste balk kun je de rest toch ook updaten.
Ah oke, dan zoek ik dat even op. Heb het van het plaatje inmiddels opgelost, mede dankzij Erkens. Had namelijk HotLink bescherming aanstaan. Die uitgezet deed de trick... ;)

Hoef nu dus alleen nog even uit te zoeken, hoe ik hem dan (via javascript) het aantal weken, dagen, uren, etc. uit kan laten rekenen. Wat nu dus gedaan word, door PHP... :) Maar komt wel goed... ;)

* CH4OS gaat zoeken naar oplossingen... Thanks you guys (ja ja ik weet het, het hoeft niet, maar ik ben zo vet happy!! :))

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2004 15:30 ]

• André

André

Analytics dude

GJ-tje schreef op 22 oktober 2004 @ 15:28:
[...]

* André gaat zoeken naar oplossingen... Thanks you guys (ja ja ik weet het, het hoeft niet, maar ik ben zo vet happy!! :))
Zo lang hoef je niet te zoeken, de manier die je voor je milliseconden gebruikt gebruik je ook gewoon voor die bovenste balk :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
André schreef op 22 oktober 2004 @ 15:44:
[...]

Zo lang hoef je niet te zoeken, de manier die je voor je milliseconden gebruikt gebruik je ook gewoon voor die bovenste balk :)
Mja, maar ik wil eigenlijk dat ie in de bovenste balk het letterlijke zegt, dus het aantal overgebleven weken, bijv. 8, dan het aantal dagen (bijv.) 3, zo ook met de uren en zo... Erg precies dus :+

Wat ik trouwens ook niet snap, aan de onderste teller(s)... Waarom die balk zo groot is, komt dat door de form of zo? :?

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2004 16:00 ]

• André

André

Analytics dude

GJ-tje schreef op 22 oktober 2004 @ 15:54:
[...]
Mja, maar ik wil eigenlijk dat ie in de bovenste balk het letterlijke zegt, dus het aantal overgebleven weken, bijv. 8, dan het aantal dagen (bijv.) 3, zo ook met de uren en zo... Erg precies dus :+
Dat kan toch ook, de onderste is in ms precies :?
Wat ik trouwens ook niet snap, aan de onderste teller(s)... Waarom die balk zo groot is, komt dat door de form of zo? :?
Ja.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
André schreef op 22 oktober 2004 @ 16:01:
Dat kan toch ook, de onderste is in ms precies :?
Hahaha, ja I know... Weet alleen niet zo goed hoe ik het kán doen... Ben niet zo'n ster in Javascript of enig andere scripttaal
Ja.
Kan ik dat oplossen op de een of andere manier dan? Want ik vind het gruwelijk lelijk zo, als ik eerlijk ben... En met CSS valt ook niet veel te regelen... Die bovenste heeft een padding van 5 px... Zo wil ik het ook, maar dan bij de form... :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GJ-tje schreef op 22 oktober 2004 @ 16:15:
Kan ik dat oplossen op de een of andere manier dan? Want ik vind het gruwelijk lelijk zo, als ik eerlijk ben... En met CSS valt ook niet veel te regelen... Die bovenste heeft een padding van 5 px... Zo wil ik het ook, maar dan bij de form... :)
met CSS kan dat ja :)

• André

André

Analytics dude

GJ-tje schreef op 22 oktober 2004 @ 16:15:

code:
1
<form style="padding-bottom: 0px; margin-bottom: 0px;">

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
André schreef op 22 oktober 2004 @ 16:19:
Cascading Stylesheet:
1
<form style="padding-bottom: 0px; margin-bottom: 0px;">
_/-\o_
Vind het wel raar trouwens... Ik had dat volgens mij opgegeven in de CSS (alleen de padding dan) en toen werkte het niet... 8)7

Ik refresh die PHP nu trouwens door middel van de META refresh, maar vind dat eigenlijk niks, je ziet ook steeds dan die balk vollopen (in IE) onderin... Maar ziet er dus naar uit, dat ik dat niet door middel van PHP zelf kan doen of zo?

[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 22-10-2004 16:40 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

forms hebben standaard margins, geen paddings* ;)

* kan echter per browser verschillen; je kan het beste meestal toch zowel margins als paddings op 0 zetten.

[ Voor 54% gewijzigd door crisp op 22-10-2004 16:39 ]

Intentionally left blank

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
crisp schreef op 22 oktober 2004 @ 16:38:
forms hebben standaard margins, geen paddings* ;)

* kan echter per browser verschillen; je kan het beste meestal toch zowel margins als paddings op 0 zetten.
Hmmm... En ik kan aannemen, dat het bij de 'oude' browsers dan andersom is of zo? IE6 en FireFox reageren op de padding namelijk :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Het kan per browser verschillen ja; hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor padding/margin van het body element of van ul elementen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Is er trouwens geen manier om die hoofd teller anders te doen.
Beetje raar dat de pagina per sec geupdate moet worden.
Moet volgens mij wel anders kunnen , een maal inladen en de rest realtime.

ps. uuren ???? --> uren :)

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 17:19:
Is er trouwens geen manier om die hoofd teller anders te doen.
Beetje raar dat de pagina per sec geupdate moet worden.
Moet volgens mij wel anders kunnen , een maal inladen en de rest realtime.

ps. uuren ???? --> uren :)
Komt omdat die PHP is. Is dus server side. Vandaar ook de uuren -> uren. Had ik ook gelijk door, maar kon niets anders... ;) Heb nu een javascriptje, die gewoon de dagen aftelt, in plaats van eentje die het zelfs met de weken doet... ;)

Heb nu de onderste ook zo ver gekregen om het op duizendste te doen (was ik gister mee bezig, te vergeefs af moeten breken... Nu dus gelukt)
Pagina: 1