Toon posts:

vpn verbinding opzetten achter router

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dmv een vpn verbinding wil ik op het netwerk komen van mijn werk.

Als ik mijn laptop direct op mijn adsl modem (speedtoch 510) steek kan ik zonder problemen een vpn verbinding opbouwen.

Als ik achter mijn router ga zitten (belkin F5D7230-4) kan ik geen verbinding maken. Dit heeft dus ip te maken met de firewall setting. Heb al van alles geprobeerd maar kom er niet in uit. Heeft dit te maken met poorten of ondersteunt deze router een vpn verbinding gewoon niet??

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-05 23:07

MBV

Misschien wil je geen router gebruiken i.c.m. een speedtouch 510? Dat is toch al een router?

En anders zet je je 510 in bridge mode, en ga je met je belkin een VPN opzetten.

Het probleem zit hem denk ik in het aantal externe ip-adressen dat de Belkin standaard kan hebben. Hij zet alles om naar 1 ip met NAT, dus als er een 2e beschikbaar is zal hij daar standaard niets mee doen.

Verwijderd

Topicstarter
bij belkin is een wireless router. wireless wil ik natuurlijk gaan gebruiken ipv een kabel. natuurlijk kan ik deze als acces point gaan gebruiken, dit zal ook ongetwijfeld werken maar is eigenlijk niet de bedoeling! volgens mijn moet het ook dmv de router methode!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

Dit lijkt mij niet echt een Beveiliging & Virussen issue, maar meer iets voor Network Troubleshooting ;)

Daarom verplaats ik 'm maar even en pas gelijk de titel wat aan naar iets meerzeggends.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

- Wat voor VPN verbinding?
- Kun je op je ruoter iets instellen met betrekking tot VPN Passthrough?
- Wat zegt de handleiding hierover?

Verwijderd

Topicstarter
- standaard windows 2000 server vpn verbinding
- op de router is niets in te stellen omtrent vpn, alleen games
- staat niets in de handleiding over vpn

• docftp
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op welke basis open je de vpn ??
Lt2p of pptp?
Als het pptp is dan dien je een server rule aan te maken op poort 1723 en dan gaat het werken.
lt2p weet ik niet uit me hoofd.
ff zoeken in google naar de poorten van L2tp en je komt een heel eind.

Zou het een probleem zijn als ik een IQ zou hebben van een glas water?

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 12:09

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Wat is het adres dat je Belkin Router van je Speedtouch krijgt (IP) en wat is het adres dat je PC van je Router krijgt ? Waarschijnlijk ben jij aan het dubbel-NAT-ten, en niet alle VPN's gaan daarmakkelijk mee om (dubbel VPN passthrough). Wat voorgaanden ook al zeggen, zet je Speedtouch in Bridge mode, zodat je Router een 'real' adres krijgt, ipv. het 10.0.0.x adres.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1