Ik ben bezig met een formulier waarbij diverse onderdelen goed ingevuld moeten worden. Daarvoor gebruik ik client-side deze functie om de textvakjes te controleren:
in mijn <FORM> tag heb ik de volgende text opgenomen:
Hij doorloopt netjes de controle. Maar als het fout gaat en hij moet false teruggeven (wat hij ook netjes doet) samen met de alert(wat ook goed gaat), gaat het formulier evengoed door naar de volgende pagina!
What must I do... Ik kan echt geen onwaarheid ontdekken in deze code. Kan het misschien ergens anders aan liggen? Ik heb namelijk vergeleken met eenzelfde soort script en dat is imho precies hetzelfde, maar dat werkt wel...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <script language="JavaScript">
<!--
function check_form() {
var error = 0;
var error_message = "";
if (document.admin.txt_firstname.value == "") {
error_message = error_message + "* Voornaam mist.\\n";
error = 1;
}
if (document.admin.txt_lastname.value == "") {
error_message = error_message + "* Achternaam mist.\\n";
error = 1;
}
if (document.admin.txt_email.value == "") {
error_message = error_message + "* E-mail adres mist.\\n";
error = 1;
}
if (document.admin.sel_ag_id.value == 0) {
error_message = error_message + "* Selecteer een groep.\\n";
error = 1;
}
if (error == 1) {
alert(error_message);
return false;
} else {
alert('waar');
return true;
}
}
//-->
</script> |
in mijn <FORM> tag heb ik de volgende text opgenomen:
code:
1
| onSubmit="return check_form(); |
Hij doorloopt netjes de controle. Maar als het fout gaat en hij moet false teruggeven (wat hij ook netjes doet) samen met de alert(wat ook goed gaat), gaat het formulier evengoed door naar de volgende pagina!
What must I do... Ik kan echt geen onwaarheid ontdekken in deze code. Kan het misschien ergens anders aan liggen? Ik heb namelijk vergeleken met eenzelfde soort script en dat is imho precies hetzelfde, maar dat werkt wel...
edit:
Let niet op de \\n, dit komt omdat het eerst in een PHP-variabele terechtkomt. Daardoor wordt het \n, en dat is nodig om in de alert een paar newlines te geven.
Let niet op de \\n, dit komt omdat het eerst in een PHP-variabele terechtkomt. Daardoor wordt het \n, en dat is nodig om in de alert een paar newlines te geven.
[ Voor 23% gewijzigd door erkje op 22-10-2004 15:09 ]
taste and see that the Lord is good