Toon posts:

Netwerk tussen 2 PC's met een normale kabel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik heb de volgende vraag tegen mijn is gezegt dat je twee PC´s aan elkaar kunt hangen door een gewone netwerk kabel te gebruiken? Is dat waar! Ik moet bij iemand een laptop aan een PC hangen (deze PC zit op internet via de eerste netwerkkaart en aan de tweede komt de laptop) en volgens deze persoon heeft iemand daar ooit via een gewone netwerkkabel internet gedeelt? Ik heb t gisteren geprobeerd maar kreeg het niet voor elkaar omdat de netwerkkkaart in de PC zegt dat er geen netwerk is? Kan iemand mijn uitleggen hoe deze persoon dat zou kunnne hebben gedaan! Degene die dat heeft gedaan kan helaas niet meer dat doen door bepaalde omstandig heden! (Zeg maar geen contact meer met elkaar!)

Ik weet dat ik normaal mag zoeken in het forum maar daar kan ik zo 1 2 3 niks vinden en hoop dat men mijn zo wil helpen, ik zie namelijk wel op deze topic FAQ Network Troubleshooting dat t via een crosslink moet maar volgens deze persoon is t altijd met een gewone kabel gedaan??? Dus zou iemand mijn kunnen helpen BVD!!!!!

Verwijderd

Sorry man. Tis toch echt crosslink wat je nodig hebt.
Of je moet iets van een switch of een hubje hebben.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Om een netwerk tussen 2 PC's te maken zonder hub/switch heb je altijd een crosscable nodig, anders kloppen je aansluitingen aan 1 kant niet.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:04:
Ik weet dat ik normaal mag zoeken in het forum maar daar kan ik zo 1 2 3 niks vinden en hoop dat men mijn zo wil helpen, ik zie namelijk wel op deze topic FAQ Network Troubleshooting dat t via een crosslink moet maar volgens deze persoon is t altijd met een gewone kabel gedaan??? Dus zou iemand mijn kunnen helpen BVD!!!!!
Blijkbaar weet die persoon heel veel van computers en ook van het verschil tussen een crosslink kabel en een straight kabel. Laat het em dan lekker zelf oplossen :{

Sorry, maar dat soort mensen kan ik echt pissig om worden. Het kan slechts met een crosslink kabel, zo simpel is het.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Het kan ook met een straight cable. Mijn netwerk kaart in de laptop kan dit automatisch goed instellen. Een klasgenoot had dit voor ge gein uitgeprobeert en tot zijn verbazig werkte het. later thuis ook even geprobeert en het werkt. Dit waren beide dell laptops. Ik weet niet of andere netwerkkaarten dit ook kunnen.

Verwijderd

Cramthabam schreef op 22 oktober 2004 @ 15:12:
Het kan ook met een straight cable. Mijn netwerk kaart in de laptop kan dit automatisch goed instellen. Een klasgenoot had dit voor ge gein uitgeprobeert en tot zijn verbazig werkte het. later thuis ook even geprobeert en het werkt. Dit waren beide dell laptops. Ik weet niet of andere netwerkkaarten dit ook kunnen.
Ik ken ook 3com kaartjes die die mogelijkheid hebben.
Het beste is om er maar niet van uit te gaan en je aan de uniform regels van netwerken te houden.

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

AUTO MDIX noemen ze die feature.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
pelican schreef op 22 oktober 2004 @ 15:25:
AUTO MDIX noemen ze die feature.
En dit zit standaard op veel (alle?) gigabit netwerkkaarten en de betere switches.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En strict genomen is een "cross" kabel een gewone kabel. Het is alleen het stekkertje dat er anders op gemonteerd is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
De stekkertjes worden beschouwd als onderdeel van de netwerkkabel.

Verwijderd

Sorry, maar dat soort mensen kan ik echt pissig om worden. Het kan slechts met een crosslink kabel, zo simpel is het.
haha vergeet dat maar...

wij doen het zo vaak op school, met onze laptopjes... gewoon aan elkaar hangen, en data overzetten, met een STRAIGHT kabel (en dat weet ik wel heel zeker, want ik heb de kabels zelf gemaakt...)
ook tussen de pc van m'n vriendin en mijn lapop gaat het...
mijn gok is dat de 'moderne' netwerkkaarten zelf 'kijken' welke verbinding nodig is, en dan 'softwarematig' switchen tussen cross en straight...

• musiman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 15:42

musiman

Mijn wachtwoord is: Welkom01

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:40:
[...]

haha vergeet dat maar...

wij doen het zo vaak op school, met onze laptopjes... gewoon aan elkaar hangen, en data overzetten, met een STRAIGHT kabel (en dat weet ik wel heel zeker, want ik heb de kabels zelf gemaakt...)
ook tussen de pc van m'n vriendin en mijn lapop gaat het...
mijn gok is dat de 'moderne' netwerkkaarten zelf 'kijken' welke verbinding nodig is, en dan 'softwarematig' switchen tussen cross en straight...
Als je ff de bovenstaande posts had gelezen, dan had je gezien dat dit allang gemeld is :P

En tegenwoordig doen die nieuwe switches het ook al, zoals OlafvdSpek aangeeft. Mooi heh? Computers. Zouden ze ooit nog eens zelfdenkend worden? 8)

[ Voor 9% gewijzigd door musiman op 22-10-2004 15:44 ]

Make music, not war

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan geen progje dat je netwerkkaart kan omschakelen naar crosslink? En hoe kan ik er achter komen of de netwerkkaart AUTO MDIX heeft? Ik weet dat t een packerd bell PC is maar helaas t type niet daar zit onboard een netwerkaart op en een USB-netwerkadapter van @home (zwart) en op de laptop een USB-netwerkadapter ook van @home (blauw) de PC zit via de netwerkaart onboard aan de laptop!!!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, zo'n progje is er niet en als het niet werkt zal het niet ondersteund worden.

[ Voor 22% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-10-2004 15:59 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 18:19
Je zegt juist dat het niet gelukt is? Dan ondersteunt die NIC wel zeker geen AUTO DMIX. (Want volgens mij is dat een feature op hardware niveau)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
OlafvdSpek schreef op 22 oktober 2004 @ 15:54:
Hmm, de link naar Schiphol kan ik niet leggen?
Komt omdat je geen crosskabel gebruikt :+

Maar het kan dus in sommige gevallen wel. Met name met dure 3com kaarten en de meeste gigabit adapters. Autosensing wordt het ook wel genoemd dacht ik...

[ Voor 29% gewijzigd door Pakjebakmeel op 22-10-2004 16:04 ]

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Pakjebakmeel schreef op 22 oktober 2004 @ 16:03:
[...]

Komt omdat je geen crosskabel gebruikt :+

Maar het kan dus in sommige gevallen wel. Met name met dure 3com kaarten en de meeste gigabit adapters. Autosensing wordt het ook wel genoemd dacht ik...
Autosensing is over het algemeen dat automatisch de juiste snelheid gekozen wordt (10 Mbps of 100 Mbps, full of half-duplex bijv).

De goedkoopste hubjes van de lokale pc boer ondersteund het ook. Denk dat het tegewoordig op de meeste hubs / swtiches / nics wel zit.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 09:42
maar bij veel pc's staat dat niet duidelijk aangegeven.. een manier om het op te zoeken ?

\\behalve boekjes en proberen.. :+

you had me at EHLO

• redguy
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

autosensing is niet bepaald geweldig.. Ik heb er in de praktijk al heel veel problemen mee gehad. in dit geval het heet auto polarity.

Maar polklm, 1 troost, ik heb ook al iemand gehad die het netwerk kabeltje achter in zijn pc had "gesplitst" met een isdn splittertje. Die splitter werkte toevallig voor alle 8 de adertjes. vervolgens kwam hij bij mij zeiken. Als hij een cross gebruikte dan lulde de pc;'s wel met elkaar maar de 2e pc niet met de rest van het netwerk. Gebruikte hij straigt dan lulde de 2e pc met het netwerk maar niet met de andere pc .. zucht...

IP Rocks

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

YES GEVONDEN! (hoef ik weer geen topic te openen)

Ik heb hetzelfde dus.
Laptop 1 connect gewoon met mijn computer
Laptop 2 met dezelfde (straight) kabel niet.

Het zijn allebij relatief nieuwe laptops (1 jaar oud ofzo)

De laptop waarop het niet werkt is een fujitsu siemens. Zou je ergens kunnen instellen dat ie automatisch de goede moet pakken of zou deze laptop het gewoon niet kunnen en heb ik gewoon dikke pech?

x

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

blaatbeest schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:12:
De laptop waarop het niet werkt is een fujitsu siemens. Zou je ergens kunnen instellen dat ie automatisch de goede moet pakken of zou deze laptop het gewoon niet kunnen en heb ik gewoon dikke pech?
Dikke pech, alle autosensing (of hoe het ook heet) die ik gezien heb is enkel op hardware niveau . Of iemand zoeken die een ander stekktertje op je netwerk kabel knijpt ( minder dan 50 cent, tang is echter aanzienlijk duurder). Een crosskakel ksot je tegenwoordig ook de kop niet meer hoor.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• blaatbeest
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2017

blaatbeest

fuck

Klopt, zou ook nog een hubje kunnen kopen. Maarja voor 1 keer wat data overzetten vind ik het toch zonde van het geld.... ik zal wel echte nederlander zijn :)

tnx anyway

x

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-04 10:18
ik heb ff een klein vraagje want ik heb ook al alle faqs door gelezen maar heb een probleem! opstelling: router thomson 510 pc1: xp pro en pc2: xp home en we zitten dus allebei aan de router! maar als ik mn bestanden deel dan kan ik niet internetten! want ik moet dan een ander ip invoeren maar dan is mijn internet down! kan ik dit ook teglijk doen dus: internetten en bestanden met de andere comp uit wisselen?!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

mwah, dhcp server aanzetten in de router en dan alles als cliënt verhelpt de meeste netwerk deel problemen meestal wel, zit alles lekker in dezelfde range.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

redguy schreef op vrijdag 22 oktober 2004 @ 22:50:
autosensing is niet bepaald geweldig.. Ik heb er in de praktijk al heel veel problemen mee gehad. in dit geval het heet auto polarity.
Om maar even op een oude post te reageren, nee. Dit heet geen auto polarity. Dat doen /nog/ meer switches tegenwoordig inderdaad, maar dat is om paren die verkeerd om zitten te corrigeren. In netwerkkabels niet zo nuttig maar bij prutsers die niet weten hoe ze patchpanels moeten punchen wel ;)

De auto-cross/straight sensing heet Auto-MDIX. De meeste nieuwe switches doen daar aan (tenzij je een cisco voor je neus hebt, die weigeren dat ofzo) en de meeste nieuwe nics ook.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DaannO schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:02:
ik heb ff een klein vraagje want ik heb ook al alle faqs door gelezen maar heb een probleem! opstelling: router thomson 510 pc1: xp pro en pc2: xp home en we zitten dus allebei aan de router! maar als ik mn bestanden deel dan kan ik niet internetten! want ik moet dan een ander ip invoeren maar dan is mijn internet down! kan ik dit ook teglijk doen dus: internetten en bestanden met de andere comp uit wisselen?!
Kun je wellicht beter een eigen topic voor openen waarin je de ipconfig /all ook zet. (in beide gevallen)

Pagina: 1