Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen type I en II? Ik heb nog een vrij oude laptop liggen die ik nu wil gaan gebruiken om vanaf de bank draadloos te internetten. Maar die zal vast wel een type I-slot hebben aangezien het een Toshiba Pentium I is. Dus een Wifi-g kaartje (type II) gaat waarschijnlijk niet werken. Heeft iemand een suggestie?? Werkt een Wifi-g USB2.0 stickje bv wel op een USB1!?? (dan uiteraard gelimiteerd op de snelheid van USB1)
bron# Type I cards can be up to 3.3 mm thick, and are used primarily for adding additional ROM or RAM to a computer.
* Type II cards can be up to 5.5 mm thick. These cards are often used for modem and fax modem cards.
En USB2 is backwards compatible met USB1, dat gaat dus gewoon werken
[ Voor 12% gewijzigd door AtleX op 22-10-2004 15:03 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Verwijderd
Je hebt ook nof verschillende voltages met pcmcia.
ik heb zelf ook een toshiba p1 laptop daar moest een speciale 5 volt wlan kaartje in. Een 3.3 volt kaartje werkte niet.
ik heb zelf ook een toshiba p1 laptop daar moest een speciale 5 volt wlan kaartje in. Een 3.3 volt kaartje werkte niet.
Heb je dan nog een suggestie voor een bepaald type 5 Volt kaartje!?? Dan ga ik die maar aanschaffen. Ik vind 't zonde om 'm voor dit probleem op te ruimne!
Verwijderd
Senao Wireless 11a + 11g PCMCIA card 108 MbpsVerwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:24:
Heb je dan nog een suggestie voor een bepaald type 5 Volt kaartje!?? Dan ga ik die maar aanschaffen. Ik vind 't zonde om 'm voor dit probleem op te ruimne!
Hehe... een heeeele goeie.
type 1 & 2 heeft idd te maken met de dikte. type 2 heeft meestal connectors erop zitten, en neemt 2 vrije sloten in gebruik.
verschil in voltages is met pcmcia en pc card. pcmcia is het oude type en is 16bit, met bijbehorend voltage. voor oude laptops. de nieuwe standaard is pc card, 32 bit en ook een ander voltage. te vergelijken met pci en isa sloten.
dus als je een netwerkkaartje oid nodig hebt voor een oude laptop let hier op !
verschil in voltages is met pcmcia en pc card. pcmcia is het oude type en is 16bit, met bijbehorend voltage. voor oude laptops. de nieuwe standaard is pc card, 32 bit en ook een ander voltage. te vergelijken met pci en isa sloten.
dus als je een netwerkkaartje oid nodig hebt voor een oude laptop let hier op !
Pagina: 1