Toon posts:

Internet Traag...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lo

Door de week zit ik in Leuven op kot.

Vorig jaar ging internet hier tegen een zeer goeie snelheid, maar sinds ik nu een nieuwe PC heb, blijkt dit niet meer te zijn.

De rest van de gang heeft geen problemen hiermee. Meestal zit m'n download snelheid omtrent de 40-50 Kpbs, terwijl ik vroeger geregeld 500 Kbps haalde.

Aan de modem is niks veranderd, dus 't moet wel ergens aan mijn PC liggen. Mijn LAN Kabel is ook 't zelfde gebleven. Kan ik dit veranderen via instellingen?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
Geen spyware of iets dergelijks erop? Firewalls, netlimiter misschien? Wat is je OS en de rest van je systeem specs?

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Daar zijn wat oplossingen voor. Het zal wrsch idd aan de instellingen van Windows liggen. Wel handig idd te weten welke OS je hebt.
Als er geen virussen e.d. aan het werk zijn, kun je wel een tooltje downloaden waarmee je de instellingen makkelijk kan wijzigen. Bijv. TweakXP of System Mechanic. Of je moet erg handig zijn met de instellingen in het register wijzigen (afhankelijk van je OS).

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met de WinXP Home Edition (SP2).

Waar kan ik deze tools ergens downloaden?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 23:46
Mischien wordt er door iemand anders op het lan meer geleeched dan voorheen ?

(ik ga ervanuit dat je op een lan zit, aangezien je het over een gang hebt.)

Verwijderd

SP2 haal je binnen via windows update.
Maar bovenstaand verhaal lijkt een beetje op mijn situatie.
Chello kabelinternet classic (2560/384 kbps)
Mijn oude modem: COM21 was gelimiteerd tot 256 kbps up, dus ik kreeg een nieuwe.
Hierdoor (verder geen instellingen gewijzigd) ging mijn download van 2000 naar 200 kbps. Modem en kabels leken geen probleem, dus XP nieuw geinstalleerd. Nu gaatie weer supersnel.
De trucs met systemmechanic en zo heb ik wel allemaal geprobeerd, maar die hielpen nix. (was spy-adware vrij)

Als je er zin in hebt: XP nieuw installeren en oppassen met 'vreemde' software.

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
System Mechanic is van Iolo ( http://www.iolo.com ) en Tweak XP kun je vinden op http://www.totalidea.com. Kun je trouwens ook leuke andere zaken mee veranderen en instellen.

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Gister waren mijn pc's (W XP prof) ook samen met internet zo langzaam als dikke stroop... Bleek dat ze allebei SP2 via windows update aan het binnenhalen waren... En tsja, dat duurt even met een langzame verbinding...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:33:
SP2 haal je binnen via windows update.
Maar bovenstaand verhaal lijkt een beetje op mijn situatie.
Chello kabelinternet classic (2560/384 kbps)
Mijn oude modem: COM21 was gelimiteerd tot 256 kbps up, dus ik kreeg een nieuwe.
Hierdoor (verder geen instellingen gewijzigd) ging mijn download van 2000 naar 200 kbps. Modem en kabels leken geen probleem, dus XP nieuw geinstalleerd. Nu gaatie weer supersnel.
De trucs met systemmechanic en zo heb ik wel allemaal geprobeerd, maar die hielpen nix. (was spy-adware vrij)

Als je er zin in hebt: XP nieuw installeren en oppassen met 'vreemde' software.
Com21 kunnen niet gecapped zijn, als deze gecapped zijn gebeurd dat bij de provider.
Erger nog com21's zijn beter dan docsis modems. Com21 modem zijn zo simpel dat deze als de bandbreedte er is, hier ook gebruik van gaan maken. docsis modems kun je wel beter uitlezen ed. maar zijn beperkt op veel dingen en leveren ook meer problemen.

Ontopic:
Bel ff naar de kabelmaatschappij, deze kunnen in een fractie van een seconde zien of je modem correct is. Dit is veel beter dan te blijven vissen bij je eigen instellingen.

[ Voor 21% gewijzigd door elgringo op 22-10-2004 17:41 ]

if broken it is, fix it you should

Pagina: 1