[PDF] Acrobat afdrukken / verschillende papierlades

Pagina: 1
Acties:
  • 562 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een vraag over Adobe Acrobat, ik heb een document bestaande uit een aantal paginas, en nou wil ik dat pagina 1 uit afdruklade 1 wordt afgedrukt, en de rest van de pagina's uit afdruklade 2.

Aangezien het om 2500 vel achter elkaar gaat zou het handig zijn als dat geautomatiseerd zou gaan, achteraf sorteren is zoveel werk.

Alvast bedankt.
Het gaat overigens om een HP LaserJet 2200 en Acrobat 6.0

[ Voor 9% gewijzigd door P.B. op 22-10-2004 14:48 ]

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Dan ga je eerst de 1e pagina afdrukken uit de 1e lade. En daarna de rest uit de 2e lade. Kost je 2 seconden.

edit:
of begrijp ik je verkeerd? ;)

[ Voor 18% gewijzigd door gertjan1985 op 22-10-2004 14:52 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

gertjan1985 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:51:
Dan ga je eerst de 1e pagina afdrukken uit de 1e lade. En daarna de rest uit de 2e lade. Kost je 2 seconden.

edit:
of begrijp ik je verkeerd? ;)
Ik denk dat het om zo'n 500 stuks documenten van ieder 5 pagina's gaat. Daarvan wil hij bij elk document de eerste bladzijde uit lade 1 en de rest uit lade 2, maar wel zodanig dat de documenten compleet en met de pagina's op de goede volgorde in de verzamelbak komen.

Helaas weet ik niet hoe dit in Acrobat in te stellen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Sorry, nu weet ik wat je bedoeld.
Ik kan maar 1 manier bedenken. Dat is om en om gaan printen. 2 documenten openen, de printerinstelling correct maken, en switchen met alt tab van het ene document naar het andere document, en zo de hele tijd het printopdrachtje aanklikken. Zo komt hij wel op volgorde in de printer.

Maar dat had je zelf ook al gedacht denk ik ;)

[ Voor 8% gewijzigd door gertjan1985 op 22-10-2004 14:59 ]

• P.B.
  • Niet online
Mr. Liu schreef op 22 oktober 2004 @ 14:55:
[...]

Ik denk dat het om zo'n 500 stuks documenten van ieder 5 pagina's gaat. Daarvan wil hij bij elk document de eerste bladzijde uit lade 1 en de rest uit lade 2, maar wel zodanig dat de documenten compleet en met de pagina's op de goede volgorde in de verzamelbak komen.

Helaas weet ik niet hoe dit in Acrobat in te stellen.
Dat is inderdaad precies wat ik bedoel.

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Dit kan acrobat niet zelf, dit is een printerspecifieke functie.
Bij het printen vanuit acrobat kun je een printer selecteren, daarnaast is een knop met eigenschappen. Als de printer(driver) printen uit versschillende lades ondersteund kun je daar je pagina's programmeren.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• P.B.
  • Niet online
NijntjeRocks schreef op 22 oktober 2004 @ 16:32:
Dit kan acrobat niet zelf, dit is een printerspecifieke functie.
Bij het printen vanuit acrobat kun je een printer selecteren, daarnaast is een knop met eigenschappen. Als de printer(driver) printen uit versschillende lades ondersteund kun je daar je pagina's programmeren.
Weet je dat zeker ? In word is het software functie...

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-11 12:04

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Dat weet ik zeker. Ik werk o.a. op een repro alwaar dit dagelijkse praktijk is.
Word kan niet uit verschillende pagina's laten printen als de printer(-software) dat niet ondersteunt.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12 19:15

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Word is niet Acrobat.

Wat eventueel je probleem kan verhelpen is het volgende:

- Definieer op je printer verschillende papiersoorten, maar wel met hetzelfde formaat (bijv. STandaard A4 voor bak 1 en Recycled A4 voor bak 2, of STandaard - Vervolgpapier oid.).
- Stel je pagina-instellingen zodanig in dat pagina 1 het type heeft dat in Bak 1 zit en pagina 2 het type uit bak 2.
- Print het hele zaakje als PostScript, die neemt dit soort zaken ook echt mee (PCL alleen het papierformaat).

Nothing is a problem once you've debugged the code

Pagina: 1