[microsoft excel] "herinnering- melding"

Pagina: 1
Acties:
  • 459 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Beste mensen,
Omdat wij elk jaar controle krijgen op het bedrijf over keuring van gasflessen hebben wij een excel bestand moeten maken met alle soorten gasflessen die zich op het terrein bevinden.
Per veld staat erin om wat voor gasfles het staat, wat het nummer is, wat voor gas erin zit, de laatste keurdatum en de keurdatum wanneer dit weer moet gebeuren. Alle flessen die in 2004 gekeurd moeten worden moeten 31 dec. van terrein afwezen.
Het bedrijf die de keuring doet zijn nogal mieren******** ingesteld, dat ze graag willen zien, wanneer je het excel document opent, een popup-venstertje tevoorschijn komt die laat weten welke flessen gekeurd moeten worden voor dat jaar. Dus zeg maar een 'selectie van'.

Heeft iemand enig idee of er toevallig zo'n 'domme' functie in excel zit?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Misschien kun je iets doen met voorwaardelijke opmaak, dat igv datum <2005 het veld rood wordt !

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ik ga uitzoeken hoe dat werkt. Mochten er nog meer ideeen zijn dan hoor ik het wel!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:21

Sherlock

No Shit

Je kunt dit heel erg makkelijk doen in Access, maar zoals Zerocool (neem eens een nick zonder zo veel caps!) aangeeft zijn er genoeg mogelijkheden om het in Excel ook voor elkaar te krijgen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad. VOorwaardelijke opmaak voor kleurtjes etc als de datum te ver achter je is. Voor een popup kan je je even verdiepen in VBA.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)