Toon posts:

Speed: 11 Mbps terwijl 54 Mbps router en adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb met een Linksys WRTG54GS router twee draadloze verbindingen tot stand gebracht m.b.v. twee E-tech 54 mbps adapters. Beide computers draaien op Xp Sp2, de ene computer geeft bij de properties van de connectie 54 Mbps weer, maar bij de andere slechts 11 Mbps! De instellingen zijn echter exact gelijk voor zover ik heb kunnen vinden.

Hoe kan dit?

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Is het bereik bij beiden optimaal?
Heb je de kaartjes al omgewisseld tussen die 2 pc's?
Is er een instelling om tussen 802.11b en 802.11g te switchen bij de software van die kaartjes?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Nou, wat heb je zelf al geprobeert te doen? Nieuwe drivers geinstalleerd? Wireless Zero Configuration uitgezet?

Neem Starten van topics in NT *lezen* nog even door en pas je topicstart aan met wat meer vooronderzoek/wat je geprobeerd hebt.
Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:41:
Know the differents:

54Mbit per seconden = 11Megabyte per seconden

Of zie ik het verkeerd?
Je zit verkeerd. 54 / 8 = 6.75. Dan zou je dus altijd nog 6,75MB/s moeten hebben (theoretisch uiteraard), maar dit gaat over de verbindingssnelheid. En die kan inderdaad meestal gekozen worden uit 11 en 54Mbit omdat 11Mbit de snelheid van het 802.11b protocol is.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 14:44 ]

Verwijderd

Know the differents:

54Mbit per seconden = 11Megabyte per seconden

Of zie ik het verkeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 14:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
>Het bereik is op beide pc's optimaal.

>De usb-adapters heb ik nog niet omgedraaid aangezien ik dacht dat het misschien een simpele instelling zou zijn die ik over het hoofd zie in xp o.i.e. Blijkt dit niet zo te zijn, dan zal ik dat inderdaad even doen.

>Ik kan geen instellingen vinden waarbij je tussen b en g kunt switchen, overigens wordt er op de monitor wel 802.11g USB Wireless LAN Card aangegeven en bij de verdere informatie een Tx rate van 11 Mbps, vreemd toch?

>Wireless Zero Configuration zegt mij niets.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de kaarten omwisselen en direct opnieuw de drivers installeren om te kijken wat er gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
De adapters geswitcht en drivers opnieuw geinstalleerd. Op de desktop (waar het probleem zich voordeed, de andere pc is een laptop) Gaf de monitor en de wireless verbinding tray beiden een snelheid van 54 Mbps aan. Op de laptop ook. Op de desktop veranderde deze snelheid echter vrij snel naar 48 Mpbs. Daar staat het nu nog steeds op.

Het ligt dus niet aan een instelling denk ik. Ook vind ik vreemd dat deze snelheid daalt, aangezien de link quality continu op 100% staat en de signal strenght op zo'n 75 tot 80 % (1 verdieping hoger dan de router).

Wat kan ik hier uit concluderen?

Verwijderd

Topicstarter
24 Mpbs..

18.., weer 24..

De Firmware van de router is up to date.

> nu voor een tijdje de link quality bekeken, ik zie voor het eerst dat deze varieert van 100% naar lagere waarden

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 15:05 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:18

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 15:02:
24 Mpbs..

18.., weer 24..

De Firmware van de router is up to date.

> nu voor een tijdje de link quality bekeken, ik zie voor het eerst dat deze varieert van 100% naar lagere waarden
Klinkt alsof de stand van de antenne suboptimaal is met wat storingsbronnen in de buurt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
kan een draadloze muis een storingsbron zijn?

Verder heb ik een klein creative boxje 20 centimeter naast de antenne staan, daar ben ik gezien de indeling en kabellengte enigszins toe gedwongen.

Ik las ergens dat een ontvanger niet te dicht bij een systeemkast mag staan, dat is niet het geval, want de kast staat onder het bureau. Maar in dat geval zou een kaartje die je direct in het slot van een laptop drukt toch continu worden verstoord?

De verbinding staat nu weer op 54 Mbps, terwijl de box even dichtbij staat en ik verder geen indeling heb veranderd. In dat geval mag je toch ook concluderen dat dat geen invloed heeft?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
JSS,

Ik heb de Wirelles Zero Configuration uitgezet en de setup van de driver van de adapter opnieuw geinstalleerd, maar nu kan ik via properties van de connectie (onder network places) geen SSID en bv WEP instellen (de tab is weg). Heb ik dit uitgezet, samen met die Zero Configuration? Zo ja, dan moet dat terug, aangezien ik wel de SSID en beveiliging in moet kunnen stellen om uberhaupt verbinding te krijgen.

Klopt dit?

Sterker nog, nadat ik de drivers heb geinstalleerd vindt mijn harware wizard de adapter niet meer, als ik de adapter aangesloten heb als ik opstart, 'bevriest' het opstarten, op het moment dat ik het apparaat unplug, gaat het opstarten weer verder....

Nu ik de Wireless Zero Configuration weer heb aangevinkt werkt het spul weer. Op www.linksys.com heb ik je tip echter ook gelezen en dit zou dus eigenlijk geen problemen op moeten leveren?

http://linksys.custhelp.c...mVjdGlvbiBzcGVlZA**&p_li=

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 16:38 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

die ssid en wep zooi moet je dan isntellen met het tooltje dat de fabrikant van je wifi adapter bij het ding geleverd heeft

wat dus tegelijk geinstalleerd is met de drivers

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
mja dacht ik al, niet aanwezig.

Ik neem de Mbps variatie op de koop toe, bedankt voor alle tips.
Pagina: 1