Krijg via mijn Black ice steeds de melding dat er iemand op mijn computer probeerd te komen. En dat is steeds het zelfde IP-adres. Heb het IP-adres ook al ingevoerd in RIPE Whois Database. Maar weet nou niet wat ik daarmee kan. Heb het MAC adres en het IP adres van de persoon. Hoe kan ik hem nu een bericht sturen dat hij daarmee moet kappen?????
Verwijderd
Net send [IP] [bericht]
En doe hem de groeten
Gewoon firewall aanzetten is ook een plan btw.
En doe hem de groeten
Gewoon firewall aanzetten is ook een plan btw.
als je zijn MAC adres hebt dan zit hij in je eigen netwerk, althans er zit geen router tussen jou en zijn computerVerwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:26:
Heb het MAC adres en het IP adres van de persoon. Hoe kan ik hem nu een bericht sturen dat hij daarmee moet kappen?????
Met XP SP2 wil dat dus niet meer, Net send..Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:26:
Krijg via mijn Black ice steeds de melding dat er iemand op mijn computer probeerd te komen. En dat is steeds het zelfde IP-adres. Heb het IP-adres ook al ingevoerd in RIPE Whois Database. Maar weet nou niet wat ik daarmee kan. Heb het MAC adres en het IP adres van de persoon. Hoe kan ik hem nu een bericht sturen dat hij daarmee moet kappen?????
Als je het echt een last vind, kun je via de RIPE database erachter komen welke provider erbij hoort en dan kun je een e-mail sturen naar het abuse adres wat je via RIPE dan kunt zien als je dat IP invoert.
Weet je zeker dat het als aanval bedoelt is? Ik heb zelf een FTP en daar komen ook regelmatig gasten eventjes connecten.. Niet dat ze erop kunnen, maar meer als soort poortscan.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
ik hoop dat je bedoelt dat de messenger service standaard uitstaat
Wat bedoel je met firewall aanzetten. Black Ice is tog al een firewall. En heb geen FTP dus denk niet dat het goed aardig bedoelt is. Black ice geeft ook aan dat het een high rist intruder is. Zijn IP is *knip*
[ Voor 17% gewijzigd door momania op 22-10-2004 14:49 ]
misschien moet je je firewall instellen dat hij je niet lastig valt met dergelijke boodschappen die je enkel "bang" maken, laat hem liever die dingen blokkeren.Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:41:
Wat bedoel je met firewall aanzetten. Black Ice is tog al een firewall. En heb geen FTP dus denk niet dat het goed aardig bedoelt is. Black ice geeft ook aan dat het een high rist intruder is. Zijn IP is **** en MAC: ****
Verder lijkt het me niet gewenst om dergelijke info op een public forum vrij te geven...
En lees mijn eerste post nog eens over dat MAC adres
Dat je die melding van Blackice krijgt, zou mij juist gerust stellen.
Je firewall doet toch wat hij moet doen?? Indringers blokkeren
Ach en die kerel een berichtje sturen zal weinig helpen.
Of het is een hacker, die stopt niet door zo'n berichtje..
Of het is een door een virus/trojan geïnfecteerde pc, de eigenaar weet dan van niets. berichtjes sturen helpt hier gewoon niet.
Stuur een mailtje naar de provider, en hopen dat die er iets aan doen.
Je firewall doet toch wat hij moet doen?? Indringers blokkeren
Ach en die kerel een berichtje sturen zal weinig helpen.
Of het is een hacker, die stopt niet door zo'n berichtje..
Of het is een door een virus/trojan geïnfecteerde pc, de eigenaar weet dan van niets. berichtjes sturen helpt hier gewoon niet.
Stuur een mailtje naar de provider, en hopen dat die er iets aan doen.
[ Voor 58% gewijzigd door job op 22-10-2004 14:48 ]
Ik heb het ip maar even weg geknipt, want dat hoeven we niet te weten hierVerwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:41:
Wat bedoel je met firewall aanzetten. Black Ice is tog al een firewall. En heb geen FTP dus denk niet dat het goed aardig bedoelt is. Black ice geeft ook aan dat het een high rist intruder is. Zijn IP is *knip*
Je kan gewoon de melding negeren en weten dat je firewall z'n werk doet.
Of, als dit extreem vaak voorkomt, kan je met een nslookup of andere middelen de provider achterhalen en die provider een abuse mail sturen met deze gegevens.
De provider weet dan weer welke persoon/abonnement er bij hoort en kan deze persoon aanspreken
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Het is volgens mij een mac adres van een Unex kaart en als ik op hun site kijk maken zij alleen maar wireless of een usb>eth adapter...
Handig om te vermelden dat je een wireless aansluiting hebt?
Herstel: ze hebben ook 1 normale nic...
Handig om te vermelden dat je een wireless aansluiting hebt?
Herstel: ze hebben ook 1 normale nic...
[ Voor 11% gewijzigd door Neophyte op 22-10-2004 14:59 ]
Senri no michi mo ippo kara
Ja, inderdaad.. SorryErkens schreef op 22 oktober 2004 @ 14:33:
[...]
ik hoop dat je bedoelt dat de messenger service standaard uitstaat
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Pagina: 1