[Virtual PC 2004] Mogelijkheid om een NIC te emuleren

Pagina: 1
Acties:

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017
Ik moet een testomgeving inrichting voor het OS van een McAfee webshield apllience. Deze draait een gestripte Linux (BSD waarschijnlijk) versie waarin gezicht wordt naar een Intel pro kaart. Deze bevat het testsysteem niet. Wel een ander. Is het mogelijk om in VPC een NIC emuleren? Bestaat hier uberhaupt een mogelijkheid voor?

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• vliegjong
Ik zeg schopje

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-08 15:44
Standaard wordt er een of andere standaard NIC geëmuleerd, maar ik weet vrijwel zeker dat het onmogelijk is om een specifieke NIC te emuleren...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
VPC2004 emuleerd een intel 21164 chip (en das geen pro100) en kan ook geen andere nics emuleren

vmware gebruikt een amd-pcnet gevalletje dus daar heb je ook niks aan

A wise man's life is based around fuck you

• vliegjong
Dat is jammerlijk. Moeten we toch een echte apllience erbij pakken om te testen. Bedankt iig voor jullie antwoorden.
Zal het niet mogelijk zijn om VPC zo te tweaken dat de naam van de NIC valt te wijzigen. Ik neem van de week wel contact met Microsoft op maar jammerlijk is dat daar 1st line support minder weet als de gemiddelde huis tuin en kuiken prutser :D

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
vliegjong schreef op 24 oktober 2004 @ 20:17:
Dat is jammerlijk. Moeten we toch een echte apllience erbij pakken om te testen. Bedankt iig voor jullie antwoorden.
Zal het niet mogelijk zijn om VPC zo te tweaken dat de naam van de NIC valt te wijzigen. Ik neem van de week wel contact met Microsoft op maar jammerlijk is dat daar 1st line support minder weet als de gemiddelde huis tuin en kuiken prutser :D
naam van de nic wijzigen :? wat schiet je daar mee op :? weinig aangezien je nog steeds die intel drivers dan niet kan gebruiken

A wise man's life is based around fuck you

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Misschien off-topic, en waarschijnlijk niet relevant voor dit probleem, maar toch: BSD is geen gestripte Linux.

• vliegjong
Ja het is een gestripte bsd versie... :D

Pagina: 1