Toon posts:

Port 3124-3130 gesloten ipv stealth?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier een paar testen te doen met een nieuwe pc en dus een schone XP voor een kennis. Hij heeft er nog een paar zaken op zitten en erbij gekocht zo ook personal firewall van norton. Windows XP met alle updates en sp2 erop en testen voor eventuele porten die zichtbaar zijn.

Dus ik getest (grc, pcflank etc) blijkt dat alles goed is behalve poorten 3124-3130, deze zijn gesloten. Nu heb ik geprobeerd te achterhalen wat er achter draait. Ik heb dus gevonden hoe ze heten maar wat ze doen en welke services het zijn heb ik dus niet gevonden. En al helemaal niet hoe ik ze eventueel moet verwijderen om die pc volledig stealth te krijgen. Ik heb al aparte rules in de firewall aangemaakt dat hij alles van die port moet blocken maar geen resultaat. Dit is de info tot zo verre:

Port
Status Protocol and Application

3124
Closed beacon-port
Beacon Port

3125
Closed a13-an
A13-AN Interface

3126
Closed ms-dotnetster
Microsoft .NETster Port

3127
Closed ctx-bridge
CTX Bridge Port

3128
Closed ndl-aas
Active API Server Port

3129
Closed netport-id
NetPort Discovery Port

3130
Closed icpv2
ICPv2

Ik lees net dat over 3127 ook het mydoom virus communiceert. Iets wat me sterk lijkt aangezien de pc voor de installatie van de firewall, sp2 en norton antivirus nog niet op internet was geweest na de schone installatie. Weet iemand hoe ik ze stealth krijg.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 22 oktober 2004 @ 14:19:
Nu heb ik geprobeerd te achterhalen wat er achter draait.
Er draait helemaal niets achter. Na een verse installatie draaien er alleen wat Windows-services, en die maken alleen gebruik van poorten < 1024.

Heb je al gekeken of de firewall van XP ook aan staan? Voor zover ik weet, wordt die standaard ingeschakeld bij de installatie van SP2.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 22 oktober 2004 @ 14:34:
[...]
Er draait helemaal niets achter. Na een verse installatie draaien er alleen wat Windows-services, en die maken alleen gebruik van poorten < 1024.

Heb je al gekeken of de firewall van XP ook aan staan? Voor zover ik weet, wordt die standaard ingeschakeld bij de installatie van SP2.
Dat er alleen services die gebruik maken van poorten van <1024 moeten draaien dat dacht ik dus ook. En de windows firewall staat uit. Ik had namelijk ook de norton firewall geupdate en om compatible te maken met sp2 en daarna gaf hij aan dat het beter was windows firewall te disablen.

Maar ik weet namelijk totaal niet wat die services die op die poorten zouden moeten draaien doen. En hoe ik ze eventueel kan uitschakelen

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, heb net de client firewall geinstalleerd die we ook op werk gebruiken (hoort bij Symantec client security 2.0) die geeft hetzelfde aan. Lkkr irri